Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Inne => Wątek zaczęty przez: Mruczers Wrzenia 11, 2017, 08:59:37



Tytuł: Różnica w sposobach nauki czytania u rodzeństwa
Wiadomość wysłana przez: Mruczers Wrzenia 11, 2017, 08:59:37
Dzień dobry,

chciałabym podzielić się wątpliwościami i refleksjami na temat wczesnej nauki czytania, otóż mam dwóch synów -
 Pierwszy (dziś ośmiolatek) nauczył się czytać ze zrozumieniem mając 3 latka, uczyłam go przez około pół roku od razu całymi wyrazami i wyrażeniami dwa razy dziennie czytając mu je i raz w tygodniu dając książeczki ułożone z tych wyrazów i wyrażeń (choć nigdy w tej samej konfiguracji) plus pisałam mu wszystko co go interesowało również po angielsku. Dziś szybko czyta ze zrozumieniem grube książki. Drugi syn (dziś trzylatek) wydaje się nie ogarniać plansz z wyrazami, cieszy się na ich widok i patrzy uważnie, kilka pamięta, a mi intuicja podpowiada, że w jego przypadku lepiej będzie zacząć od samogłosek i trochę pobawić się nimi. Taki typ, choć pamięć ma wspaniałą jeden i drugi. Jak to wyjaśnić? Z technicznej strony mam o wiele mniej czasu dla edukacji drugiego niż miałam dla pierwszego - może to to?
pozdrawiam serdecznie.
Fanka obu metod:-)))