Wróć do strony głównej.
Maja 18, 2024, 02:04:00 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Terapia pierwszoklasisty  (Przeczytany 7684 razy)
kalamar3
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Kwietnia 30, 2013, 07:58:54 »

Szanowna Pani Profesor,
Zacznę od tego, iż zachwyciłam się terapią według metody krakowskiej. Czytam Pani książki po kilka razy, ciągle udoskonalam moją pracę według Pani wskazówek. Treści, jakie przekazuje Pani w swoich książkach i podczas szkoleń bardzo pomogły mi „ułożyć w głowie” wiele zagadnień terapii. Jestem początkującym nauczycielem, cały czas mam ogrom wątpliwości. Od czterech miesięcy prowadzę zajęcia indywidualne z uczniem klasy I i szczerze powiedziawszy jestem załamana. Karolek ma globalnie obniżone możliwości poznawcze. Moim zdaniem w ogóle nie powinien znaleźć się w klasie I. Ćwiczymy z pierwszą częścią „Moje sylabki”, z książeczkami „Kocham czytać” (samogłoski i wyrazy dźwiękonśladowcze), szeregujemy, układamy sekwencje, robimy wszystkie zalecane przez Panią ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej, ćwiczymy pamięć i wykonujemy ćwiczenia w klasyfikowaniu, układamy historyjki obrazkowe. Efekty są bardzo marne. Cały czas jesteśmy na etapie samogłosek i wyrazów dźwiękonaśladowczych. Samogłoski w miarę opanowane, zdarzają się pomyłki (U i E), układamy obrazek pocięty na cztery części ale tylko liniami prostopadłymi. Karolek nie potrafi ułożyć obrazka pociętego wzdłuż linii ukośnych. Problem stanowi także szeregowanie elementów, potrafi naśladować szereg pięciu elementów od najmniejszego do największego, ale nie potrafi samodzielnie uzupełnić elementu lub kontynuować. Podobnie z sekwencjami. Nie potrafi ułożyć historyjki obrazkowej trzyelementowej, duże problemy w klasyfikowaniu. Wiele rzeczy mogłabym tu jeszcze opisywać, a