Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Dysleksja => Wątek zaczęty przez: ania.marcin2003 Sierpnia 12, 2014, 06:48:43



Tytuł: Michał
Wiadomość wysłana przez: ania.marcin2003 Sierpnia 12, 2014, 06:48:43
Dzień dobry Pani profesor.
      Mam dziesięcioletniego syna Michała, który jest oburęczny (pisze lewą ręką, a je i wycina prawą), myli litery (np. sz z cz, p-b-d), ponadto ma problem z płynnością czytania( pomimo faktu, iż czyta bardzo dużo), kreśli linie, a czasami czyta z prawej strony do lewej. Od niedawna zaczęłam pracować z synem z ćwiczeniami "stymulacja prawej i lewej półkuli" Agnieszki Bali. Największą trudność sprawia synowi zeszyt nr 5 "analiza i synteza wzrokowa materiał atematyczny", gdzie często tworzy lustrzane odbicia.
      Kończę właśnie czytać Pani książkę "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci", która jest dla mnie bardzo pomocna i tchnęła we mnie nowe nadzieje, a tym samym uświadomiła mi, iż metoda krakowska to nie tylko metoda nauki czytania, którą wykorzystałam w nauce czytania mojego syna. Ostatnio zakupiłam układanki lewopółkulowe.
      Zdaje sobie sprawę, iż wiek mojego syna przekracza wiek przedszkolny, jednakże mocno wierzę w to, że stymulacja rozwoju jest dobra w każdym wieku. Jeżeli po przeczytaniu mojego listu, miała by Pani jakieś sugestie   i propozycje pomocy dydaktycznych, które pomogłyby mi w pracy z moim synem, była bym bardzo zobowiązana.
      Oczekując na odpowiedź pozdrawiam serdecznie.
                                                                                                Ania.

  


Tytuł: Odp: Michał
Wiadomość wysłana przez: Jagoda Sierpnia 13, 2014, 06:15:08
Droga Pani Aniu, oczywiście ćwiczenia rozwojowe mogą być wykorzystywane w każdym wieku, przecież korzystamy z nich także ucząc dzieci z dysleksją czy dorosłych z afazją.
Michałkowi przydadzą się ćwiczenia odwracania obrazków ("Kocham się uczyć - odwracamy obrazki" - www.we.pl) oraz K. Sedivy "Czytanie programowane" - www.we.pl
Proszę też sprawdzić jakie jest rozumienie przeczytanych przez Synka tekstów. Warto wykorzystać; Grzegorz Kasdepke "101 zabawnych historyjek, które pozwalają zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń",  książka otrzymała nagrodę „Edukacja XXI”. Po przeczytaniu każdej historyjki zadaniem dziecka jest wyjaśnić znaczenie każdego związku frazeologicznego (powiedzenia).

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska


Tytuł: Odp: Michał
Wiadomość wysłana przez: ania.marcin2003 Sierpnia 15, 2014, 10:11:46
Dziękuję za pomoc. Ania


Tytuł: Odp: Michał
Wiadomość wysłana przez: ania.marcin2003 Sierpnia 26, 2014, 03:20:55
Pani Jagodo dziękuję za polecone  ćwiczenia zwłaszcza za odwrócone obrazy ("Kocham się uczyć - odwracamy obrazki" ). Synek traktuje to jak świetną zabawę. Ania


Tytuł: Odp: Michał
Wiadomość wysłana przez: Jagoda Wrzenia 11, 2014, 03:02:27
Bardzo mnie ucieszył Pani list, gorąco pozdrawiam Michałka, a specjalne pozdrowienia przesyła mój mąż, który wymyślił odwracane folie, bo sam ma problemy dyslektyczne.

Uczenie się może być wspaniałą zabawą z rodzicami, wspominaną z rozrzewnieniem gdy dzieci dorosną. Dla nas, matek, to najlepszy czas bycia z dzieckiem.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska