Wróć do strony głównej.
Maja 07, 2024, 10:44:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: dwujęzyczna 4 latka mowi tylko zdania proste  (Przeczytany 14860 razy)
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« : Kwietnia 01, 2016, 10:37:58 »

Witam chciałabym się dowiedzieć jak jeszcze mogę pomoc mojej córce i czy nadrobi opóźnienie Smutny. Córka jest dwujęzyczna, jest wcześniakiem zaczęła chodzić w 22 miesiącu. Pierwsze słowo pojawiło się w wieku 7 miesięcy ale później rozwój mowy był bardzo.. powolny ale cały czas był. W obecnej chwili mówi wszystkie wyrazy i ma dość duży zasób słownictwa rozumie polecenia wszystkie nawet te bardziej skomplikowane, zadaje pytania co to? i kto to? oraz gdzie jest? ale mówi głownie pojedyncze wyrazy jest coraz więcej 2 wyrazowych odpowiedzi a 4 wyrazowe zdarzają się raz na tydzień. Pracujemy z cała seria ,,Słucham i uczę się mówić a także zaczęłyśmy Kocham czytać oraz Kocham mówić historyjki obrazkowe niedługo dojdą do nas układanki lewopółkulowe, sekwencje szeregi i relacje. Jesteśmy również po opieka logopedy jednak nie pracuje ona metoda krakowska a do innego mam ok 7 godzin drogi wiec nie dam rady. Co jeszcze mogę zrobić aby córka zaczęła mówić? Dodam ze od września idzie do angielskiej zerówki a terapie zaczęliśmy tak późno gdyż wszyscy specjaliści mówili dzieci dwujęzyczne tak maja , dziś wiem ze to mit ale czasu nie cofnę proszę o rade. Dziękuję
Zapisane
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 06, 2016, 08:51:06 »

Ostatnio zapomniałam dodać ze córka ma 4 lata i 3 miesiące, oraz ze ma czasami problem ze zrozumieniem pytań na które oczekuje się odpowiedzi, z poleceniami natomiast nie ma problemu w ogóle. Będę wdzięczna za odpowiedz wiem ze jest Pani bardzo zajęta wiec czekam cierpliwie. Z poważaniem Agnieszka
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 12, 2016, 10:51:17 »

Dobry wieczór, bardzo mnie niepokoi brak zdań, ponieważ bez rozwoju gramatyki córeczka nie może kształtować myślenie abstrakcyjnego.
Konieczne jest nie tylko intensywne ćwiczenie, ale także ochrona przed wpływem wysokich technologii (TV, komputer, smartfon, tablet).
Do ćwiczeń rozumienia pytań polecam:
E. Wianecka "Pytam i odpowiadam" - www.arson.pl
Ważne są komunikacyjne ćwiczenia  - dialogi zabawek, zwierzątek.

Ważne, by Pani sprawdziła dominację stronną i rozpoczęła także ćwiczenia manualne (tu warto wykorzystać zeszyty Agnieszki Bali z Wydawnictwa Arson).
Od tego ile uda się wyćwiczyć do września będzie zależała cała edukacyjna przyszłość Córeczki.
Na temat dwujęzycznego wychowania może Pani poczytać w zakładce "do pobrania" na  stronie  www.centrummetodykrakowskiej.pl oraz w blogu – dr Elżbiety Ławczys – www.dwujezycznosc.blogspot.com   

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #3 : Kwietnia 14, 2016, 08:08:19 »

Dziękuję bardzo za odpowiedz ćwiczymy już z "Pytam i odpowiadam" jak również właśnie doszły do nas zeszyty Agnieszki Bali, stronę dominującą ma prawą. Wyobraźnię ma dużą to opinia Pani logopedy jak i moja. Chciałabym też bardzo podziękować za serię Kocham czytać co prawda jesteśmy dopiero na 4 zeszycie ale już widzę efekty córka mówi teraz bardzo dużo co prawda wciąż nie buduje wypowiedzi dłuższych niż 4 wyrazowe ale nie są to jak było na początku pojedyncze wyrazy Uśmiech. Natomiast z rozumieniem  pytań nie ma już większych problemów. Żałuje tylko straconego czasu kiedy wszyscy odsyłali nas mówiąc ze to normalne. Mam nadzieje ze nadrobimy stracony czas ćwiczymy codziennie około 3 godzin. Jeszcze raz dziękuję Agnieszka
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #4 : Kwietnia 17, 2016, 07:04:42 »

Droga Pani Agnieszko, warto tę dyscyplinę 3 godzin ćwiczeń dziennie utrzymać do września, bo teraz jest najważniejszy czas rozwoju języka Córeczki.
Dziś niedziela, mam nadzieję, że nie zwalnia to żadnej mamy z ćwiczeń, bo takie zadanie stawia przed nami wszystkimi życie.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #5 : Kwietnia 17, 2016, 08:24:58 »

Pani Jagodo zgadzam się z Panią w 100% i zmierzam dyscyplinę ćwiczeń 3 godzin utrzymać do września a później minimum 2 godzin dziennie, co do niedzieli to wykorzystałyśmy ja z córka aby zwiększyć liczbę godzin do czterech. Dodatkowo zaczęłam ćwiczyć mała motorykę córki bo wciąż jeszcze jej rysunki to bardziej nie wiadomo co niż jakiś zarys rysunku, choć córka malując mówi co maluje. A co do wysokich technologii bo nie odpisałam Pani wcześniej, to całkiem z niej zrezygnowaliśmy i spakowaliśmy większość na strych Duży uśmiech co by nikogo nie kusiło a reszta wyłączona do 19 czyli dopóki córka nie pójdzie spać nawet telefony sa wyłączone. Serdecznie pozdrawiam Agnieszka
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #6 : Kwietnia 18, 2016, 09:36:18 »

Świetnie, plastyczność mózgu daje dzieciom przedszkolnym ogromne szanse na wyrównanie rozwoju.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #7 : Kwietnia 23, 2016, 09:05:47 »

Pani Jagodo jestem przerażona bo  u córki występują echolalie natychmiastowe zdarza się to gdy nie rozumie pytań lub gdy jest bardzo zdenerwowana lub zmęczona. Do tej pory nie panikowałam bo sadziłam ze jest to powodem braku komunikacji ale ostatnie dwa poranki przestraszyły mnie bo było jak gdyby nasilenie echolalii dodam ze żadnych innych symptomów wskazujących na autyzm nie ma ona uwielbia ludzi a w szczególności dzieci.  Nie wiem czy mam powody do strachu czy tez to tylko rozwojowe?
    Jeszcze nad jedna rzeczą się zastanawiam czy nie zrezygnować z logopedy gdyż jedyne co się dzieje na tych zajęciach to ciągle pokazywanie tych samych obrazków na które córka już setki razy udzieliła poprawnej odpowiedzi Pani logopeda po 3 miesiącach terapii i miesiącu diagnozy jedynie stwierdziła minimalne seplenienie i to tylko kiedy córka się popisuje, oczywiście nadal ćwiczymy codziennie od 3 do 3,5 godzin.
   Jeśli natomiast chodzi o pozytywne sprawy to tak jak pisałam coraz więcej córka rozumie oglądając obrazki opowiada co na nich jest coraz bardziej poprawnie oraz zaczynają się pojawiać nieco dłuższe wypowiedzi, kiedy bawi się lalkami czy pacynkami użycza im glosy i prowadzi dialog miedzy lalkami a także kiedy o czymś opowiada to monologi potrafią być dość długie,natomiast podczas komunikacji z druga osoba na razie bez zmian ale myślę ze to za wcześnie bo metoda krakowska pracujemy dopiero od 6 tygodni. Z poważaniem Agnieszka
Zapisane
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #8 : Kwietnia 23, 2016, 09:06:48 »

Pani Jagodo chciałam tylko podziękować za wsparcie Agnieszka
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #9 : Kwietnia 23, 2016, 02:49:28 »

Droga Pani Agnieszko, proszę zrezygnować z zajęć z  logopedą, który nie rozumie, że dziecko uczy się dzięki aktywności struktury hipokampa, która jest aktywna, gdy pokazujemy dziecku coś nowego (nie chodzi o materiał ale o o sposób prezentowania bodźców). Bardzo chciałabym zobaczyć Córeczkę, aby w najlepszym sposób pomóc w ułożeniu terapii. Jeśli nie jest to możliwe, może Pani nagra zajęcia i przyśle płytkę.

Z Pani listu wnioskuję, że konieczne są stymulacje słuchowe, polecam "Percepcja słuchowa" (www.arson.pl)

serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
mariomk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #10 : Kwietnia 24, 2016, 08:53:08 »

    Pani Jagodo na pewno zrezygnuje z zajęć z logopedą, na pewno zamówię też "Percepcję słuchową" a najszybciej jak się da wybiorę się do Polski ale w okolice Warszawy wiec skontaktuje się tam z któraś z Pań pracujących metodą krakowską ale nie chcę tracić ani chwili dlatego poprosiłam Panią o pomoc. Dziękuję bardzo Agnieszka.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!