Wróć do strony głównej.
Maja 07, 2024, 12:45:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Opóźnienie rozwoju - 18 miesięczne dziecko  (Przeczytany 6203 razy)
Łukasz
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Maja 09, 2016, 06:22:34 »

Witam
 
Jestem ojcem 18 miesięcznego chłopca z dużym opóźnieniem rozwoju. Syn rehabilitowany jest od 6 m-ca z powodu obniżonego napięcia. Na dzień dzisiejszy syn chodzi przy meblach i za rękę, potrafi też kawałek przejść sam lecz ciągle dużym problemem jest utrzymanie równowagi, motoryka mała też pozostawia wiele do życzenia jednak największym problemem dla nas jest opóźnienie w pozostałych sferach. Od 16 miesiąca korzystamy z WWR jednak nie widzimy tam pomocy dla naszego syna dlatego staramy sie pracować z dzieckiem w domu aczkolwiek potrzebujemy planu działania żeby nasz i syna wysiłek nie szedł na marne.

Na dzień dzisiejszy dziecko:

- pokaże jak bije brawo, jak robi halo halo, poda rękę na przywitanie, przybije piątkę
- pokaze gdzie jest oko, ucho, nos, włosy, język wszystko to tylko na misiu lub na domownikach na sobie nie
- daje nam "am" czyli poda jedzenie do ust proszącej go osoby
- wrzuci klocki do pudełka i wyjmie je i tu widac problem z trafieniem (koordynacja oko-ręka?)
- potrafi powiedzieć jak robi konik (dziwnie przytłumione "iii"), auto - tu jest "pierdnięcie" ustami zamiast "brumm"
  baranek - tu mamy "eeee", na ciasteczko na obrazku i jedzenie ogólnie powie "niam niam" 
- pije dlugi czas z bidonu ze słomką - zalecenie neurologopedy
- uczymy się jeść łyżeczką tu marnie mu idzie ale się nie poddajemy
- potrafi wskazać palcem ale raczej gdy specjalnie stawiamy go w sytuacji wyboru np. którą kanapkę chce jeść
- jest z nim fajny kontakt, jest pogodnym i wesołym dzieckiem
- powie tata świadomie i wie kto to jest

Od 16 miesiąca słuchamy "Słucham i uczę się mówić" efekt tego jest taki że dziecko rozgadało się"po swojemu" wchodzi z nami w dialog i skrupulatnie to wykorzystujemy rozmawiając z nim oczywiście my poprawnie a syn po swojemu, próbuje powtarzać po nas słowa i widac jak bardzo chciałby sie komunikować a tego nie potrafi. Pytany czego słucha w słuchawkach odpowie piękną samogłoską "a"  podczas słuchania czasami powtórzy "amam" i samogłoskę"a" resztę od czasu do czasu powtarza "po swojemu" a właściwie wydaje bliżej nieokreślone dźwięki typu : mhmhm, aniam, nio,

Zdajemy sobie sprawę jak poważne to są zaburzenia i jak mało czasu mamy, dlatego prosimy o polecenie terapeuty Metody Krakowskiej z okolic Gliwic który podejmie się pomocy nam w ułożeniu planu działania i powie od czego zacząć, nad czym pracować i będzie nas kontrolował czy ma to wszystko ręce i nogi.

Na sam koniec chciałby zapytać czy u dziecka z tak poważnym opóźnieniem rozwoju możliwe i celowe jest korzystanie z tej metody?

Pozdrawiam
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Czerwca 19, 2016, 08:12:56 »

Dobry wieczór, pyta Pan "czy u dziecka z tak poważnym opóźnieniem rozwoju możliwe i celowe jest korzystanie z tej metody?" , a przecież sam Pan pisze, że po zastosowaniu programu słuchowego "że dziecko rozgadało się"po swojemu" wchodzi z nami w dialog". Ma Pan dowody, że terapia działa, tylko trzeba ją konsekwentnie stosować. Konsekwentnie - oznacza codziennie z uwzględnieniem stymulacji: słuch, wzrok, ruch (tu wązne użycie narzędi: łyżka, kubek, widelec).
Terapeutów MK znajdzie Pan na stronie www.szolakrakowska.pl
Proszę odstawić bidon z rurką i wprowadzić skośny kubek. Tylko w ten sposób można uzyskać połykanie typu dorosłego, które warunkuje opanowanie prawidłowej artykulacji.
Konieczne jest podjęcie systemowej, całościowej intensywnej terapii prowadzonej w domu we współpracy z terapeutą (spotkanie raz w tygodniu). Terapia systemowa obejmuje:
- program słuchowy (CODZIENNIE, W SŁUCHAWKACH),,
- ćwiczenia spostrzegania wzrokowego; podawanie przedmiotów, zabawek,
- ćwiczenia dużej i małej motoryki,
- ćwiczenia kategoryzacji (dobieranie takich samych obrazków, klocków itp).

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!