Wróć do strony głównej.
Maja 04, 2024, 11:08:47 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: jak stymulować lewą półkulę u ośmiolatka  (Przeczytany 17112 razy)
lucyjkama
Newbie
*
Wiadomości: 8


« : Lutego 26, 2011, 02:28:47 »

Mam syna z ZA. Szybko zaczął mówić. Zdania pojawiły się gdy miał 20 m-cy. Wydawało się, że ma bogate słownictwo. Przed drugimi urodzinami znał kolory kształty, liczył do 10. Gdy miał 3 lata zauważyłam powtarzanie wierszyków, fragmentów książek. Nie opowiadał co robił w przedszkolu, co jadł. Wypowiedzi były poprawne tylko wówczas gdy czegoś chciał np. "Daj mi soczku". Kiedy miał coś opowiedzieć, zacinał się, mówił nielogicznie, echolaliami.Ponieważ panie z przedszkola twierdziły że wszystko z dzieckiem w porządku  więc mimo iż widziałam nieprawidłowości dałam się "uśpić" (jestem pedagogiem i wszyscy na około mówili, że wymyślam dziecku choroby, że najgorzej mieć rodzica pedagoga). Diagnoza została postawiona gdy syn miał 7 lat, ale terapią syn był objęty od kiedy miał 5,5 roku.
Jest teraz w drugiej klasie. Miał problemy z czytaniem ale dzięki metodzie p. prof. J. Cieszyńskiej i książeczkom "kocham czytać" syn umie czytać!!! Kiedy był w zerówce myślałam, że nigdy tego nie opanuje Mrugnięcie Pracowaliśmy z pomocami "Analiza i synteza" "Szeregi i sekwencje" "Relacje czasowe i przestrzenne" "Stymulacja lewej półkuli mózgu". Syn przerobił też wszystkie poziomy programu Frosting Horne.
Co jeszcze mogę zrobić żeby poprawić pracę lewej półkuli? Czy taka stymulacja przyniesie efekt zważywszy na wiek dziecka?
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Marca 02, 2011, 07:39:13 »

Szanowana Pani, w wieku 8 lat najlepszym pokarmem dla lewej półkuli mózgu jest język. Zatem - jeśli przerobiła Pani z synem wszystkie programy usprawniające sekwencyjno-relacyjne programy lewej półkuli mózgu, trzeba teraz starać się budować kompetencje językowe. Należy:
1. jak najwięcej czytać (samodzielne czytanie syna oraz czytanie Jemu tekstów, ale tak, żeby nie patrzył na obrazki - tylko słuchał)
2. każdy przeczytany tekst trzeba opracować - np. poprzez odpowiedzi na pytania, ale nie tylko szablonowe kto? co? co robi?, ale przede wszystkim pytania o relacje: dlaczego? co było przyczyną? jaki to może mieć skutek? itp
3. pisanie dziennika - jak najczęstsze porządkowanie wydarzeń dnia. To konieczne jest do rozwijania umiejętności narracji.
4. czytanie zagadek oraz tekstów zawierających związki frazeologiczne (z dziećmi, których terapię prowadzę, czytam np. "Co to znaczy?" G. Kasdepke
5. czytanie zagadek matematyczno-logicznych (bardzo dobry zbiór wydało wyd. Harmonia)
6. matematyczne zadania z treścią
7. ćwiczenia kategoryzacji oraz dostrzegania i werbalizowania reguł

Należy ograniczyć teksty encyklopedyczne, z których dzieci z ZA często zapamiętują jedynie fakty i cyfry. Ważne są teksty narracyjne, gdzie trzeba rozumieć relacje (powiązania).
Pozdrawiam serdecznie i życzę wiele wytrwałości w pracy z Synem.
Marta Korendo
Zapisane
lucyjkama
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 05, 2011, 04:56:48 »

Bardzo dziękuję za cenne wskazówki do dalszej pracy.
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!