Wróć do strony głównej.
Maja 11, 2024, 09:38:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
Autor Wątek: Synek 2 latka i problemy  (Przeczytany 25950 razy)
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #15 : Padziernika 23, 2014, 07:52:27 »

Droga Pani Julito, proszę za każdym razem mówić, niejako w imieniu dziecka, np. "daj auto" "daj wodę", tak, by Pani wypowiadała to, co chłopiec chciał powiedzieć. Konieczne są wielokrotne powtórzenia, bo nie zawsze dziecko zwraca uwagę na ten językowy przekaz. Stąd konieczność codziennego stosowania programu słuchowego.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
julitamd
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #16 : Listopada 30, 2014, 08:06:32 »

po paru miesiącach terapii mniej wiecej od połowy sierpnia
ciągle ćwiczymy i słuchamy.

Słuchamy:
-Sylaby i rzeczowniki cz.1 i cz.2
-Sylaby i czasowniki l.p.
- od czasu do czasu "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" w ramach przypomnienia.

Ćwiczymy:
-sekwencje i szeregi
-układanki lewopółkulowe (nadal ma problemy chociaż układa czteroelementowy jednokolorowy poziomo, kostkę z 4 elementów w jednym kolorze)
-wykluczanie ze zbioru
-takie same - materiał atematyczny (idzie bardzo dobrze)
-układanie konturowych obrazków na cieniach (gra kot w worku) (idzie bardzo dobrze)
-samogłoski - dobrze poza "u" zamknięte usta
-kolory - dopasowuje i podpisuje właściwymi wyrazami i mówi np:bały miś
-schematy - pytam co to? a on odpowiada i podpisuje właściwym wyrazem
-rzeczowniki zabawki - podpisywanie wyrazami
-obrazki zwierząt - pytam co to? a on odpowiada i podpisuje właściwym wyrazem lub dżwiękonaśladowczym
-obrazki warzyw i owoców - odpowiada co to jest.
-czasowniki - różne obrazki czynności - pytam: kto to? dziewczynka, co robi? je
-zdjęcia Kubusia podczas różnych czynności - odpowiada co robi
-rozpoznawanie emocji na twarzach wyciętych z gazet - wesołe i smutne buzie (jeszcze nie potrafi)
-stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym
-na kartce a4 mam narysowane dwa kwadraty, stawiam przed nim 3 zwierzątka i mówię: świnka tutaj postaw, krowa tutaj postaw, a potem dwa polecenia na raz: krowa tutaj świnka tutaj ( z dwoma ma jeszcze problemy)
-składamy obrazki z dwóch części rozciętych pionowo i poziomo (rozcięte poziomo składa bokiem jak pionowo)
-wrzucamy fasolki do butelki - idzie super
-nawlekamy kulki na sznurek - idzie dobrze
-wbijamy gwoździe
-gramy na cymbałkach
-segregujemy - małe/duże, kolory, kształty itp (idzie dobrze)
-rysujemy głównie kredą na tablicy linie, staramy się też kredkami na kartce ale ciągle nie bardzo to lubi
-czytamy książki z serii "Kocham czytać": "Samogłoski", "Wyrażenia Dźwiękonaśladowcze", "Sylaby 1"
-bawimy się w: karmienie misia, dawanie pić, badanie misia, kolejką, farmą ze zwierzątkami itp.
-prowadzimy zeszyt kubusia



i tak z dobrych rzeczy:

dzwiękonaśladowcze - umie i powtarza dźwięki (wymowa nie zawsze idealna ale ze zrozumieniem)
samogłoski - umie i powtarza, sam rozpoznaje na innych napisach, ale mamy problem "u" - mówi z zamkniętą buzią i wychodzi mu  "m" takie bez otwierania ust.
C,oraz czasowniki l.p. - pokazuje paluszkiem i stara się powtarzać, widać że dużo rozumie

ładnie pokazuje paluszkiem na różnych ćwiczeniach z bliska
przy stoliku.

nuci melodie usłyszanych kołysanek i piosenek które mu śpiewam

robi ładnie schematy,sekwencje, wykluczanie ze zbioru, taki sam
kolory, rzeczowniki zabawki. Coraz więcej rozumie: polecenia "daj", "pokarz".

Potrafi ze zrozumieniem nazwać wiele rzeczy i zwierząt (odpowiada na pytania co to? kto to? chociaż mówi jeszcze niewyraźnie np:
lala, miś, mama, tata, jejeń (jeleń), jeś (jeż), titic (tygrys), lis, titetec (widelec), titatet (śrubokręt).
Dużo zwierząt nazywa wyrazami dźwiękonaśladowczymi: iha (choć czasem mówi koń), mu, am am (HAU HAU choć potrafi mówić pieś), tot (kot)-czesto miau. Ijafa (żyrafa), maba (żaba). To są tylko nieliczne przykłady, ponieważ nazywa już bardzo wiele rzeczy, zwierząt, owoców, warzyw, narzędzi.

Zaczyna też mówić czasowniki np: icham (słucham), je, śpi, idzie, siedzi, ezi (leży), pije, czesze sie, i wiele innych choć dość niewyraźnie.

Zaczyna łączyć rzeczowniki z czasownikami np: miś śpi, einka (dziewczynka) je, ani (pani) idzie, am(pan) edzi (siedzi) i wiele innych.

Dużo słów mówi niewyraźnie, często skraca i nazywa samymi samogłoskami np: aaii (kombinerki).

Potrafi także układać napisy do obrazków. Gdy mu się pokaże sam wyraz (napis) to odczytuje właściwie.

Skończyło się walenie głową w ścianę lub stolik, nie ma już demonstracyjnego padania na środku pokoju lub na ulicy.

Potrafi długo skupić uwagę, słucha co mówimy. Często sam z własnej inicjatywy coś do nas mówi ( oczywiście po swojemu i nic nie rozumiemy).

wskazuje części ciała.

Naśladuje co mówimy i powtarza. Chodzi po domu i ciągle coś mówi. Potrafi obudzić się w nocy i powtarzać to co uczymy go w dzień.

Z rzeczy niepokojących:

Zapytany gdzie jest mama/tata - nie pokaże (wskazuje paluszkiem na usta). Na zdjęciach rozpoznaje mamę i tatę.

Nie pokazuje palcem rzeczy z daleka.

Nadal nie zgłasza swoich potrzeb: nie woła jeść, nie zgłasza potrzeb fizjologicznych (nadal jest w pielusze),
czasem zawoła pić (tit).

nie woła do nas mama tata

Nie zachęca nas do wspólnej zabawy. (Ale zachęca do wspólnych ćwiczeń : bierze za rękę, prowadzi do pokoju, siada przy stoliku i mówi "aaj" (siadaj). Kiedy go zapytam co chcesz robić odpowiada "czitat" czytać).

Nadal nie chce samodzielnie jeść.

Nie wykazuje empatii

Nasiliło się napinanie rączek i nóżek i takie "tuptanie" bez sensu


Napisałam co robimy, co umie a z czym nadal są problemy
i moje pytanie do Pani Profesor jest takie:

co teraz z nim ćwiczyć by szedł dalej do przodu ?


Pozdrawiam.
Julita
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2014, 08:09:18 wysłane przez julitamd » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #17 : Grudnia 01, 2014, 03:34:39 »

Droga Pani Julito, synek poczynił znaczne postępy i właśnie dlatego konieczna jest teraz ponowna diagnoza, by dobrać ćwiczenia, których potrzebuje. Nei wiem gdzie była Pani na pierwszej diagnozie, jakie były zalecenia, ale teraz konieczne jest wykonanie testu SON-R, by można było dobrać stymulację do indywidualnego profilu dziecka.
Nie wiem, czy prowadzi Pani dziennik wydarzeń, bardzo ważny, by pojawiły się oczekiwane przez Państwa słowa: Mama i Tata.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
julitamd
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #18 : Grudnia 03, 2014, 12:58:38 »

dziękuję za odpowiedź

a do kogo udać się na taką diagnozę testu SON-R?
do Pani czy do kogoś innego ?

trzeba przyjechać do Krakowa czy może Warszawy ?

ile sie czeka na taką diagnozę testu SON-R ?
« Ostatnia zmiana: Grudnia 03, 2014, 01:05:04 wysłane przez julitamd » Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #19 : Grudnia 04, 2014, 06:23:40 »

Dobry wieczór, testem SON-R diagnozują w Krakowie 4 osoby, terminy należy ustalić w biurze CMK.
Pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
julitamd
Newbie
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #20 : Stycznia 30, 2015, 09:50:37 »

witam.

synek coraz więcej mówi ale ma problem z artykulacją.
zna wszystkie samogłoski i bardziej posługuje się nimi niż spółgłoskami
np. tak mówi "aa",dziewczynka "einka", chłopiec "opiec", kaczka "aa", krowa "owa", koń "oń" itd.



czy jest jakis sposób żeby synek zaczął mówić bardziej ,czysto ?
Zapisane
milka399
Newbie
*
Wiadomości: 13


« Odpowiedz #21 : Stycznia 31, 2015, 06:18:33 »

Witam
Etap opuszczania początków wyrazów mój syn miał jakieś trzy miesiące temu, jest o niebo lepiej, teraz nasz problem to zamiana ,,k'' ,,g'' i ,,p'' na ,,t'' i to też w początkach wyrazów. Przeczytałem cały Wasz wątek i widzę dużo wspólnych problemów i podobny przebieg rozwoju. Też jesteśmy pół roku w terapi.
Pozdrawiam
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #22 : Lutego 07, 2015, 01:56:24 »

Droga Pani Julito, Synek nieco wolniej niż inne dzieci, ale realizuje normatywne etapy rozwoju mowy. Jedynym sposobem jest codzienna zabawa sylabami podczas czytania zeszytów "Kocham czytać". Proszę czytać kolejne książeczki, codziennie inną. Synek będzie powtarzał to, co już umie, stopniowo włączając nowe sylaby i łącząc je. Ważne jest też konsekwentne, codzienne stosowanie programu słuchowego - sylaby i rzeczowniki (4 części) i sylaby i czasowniki - l.pojedyncza.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: 1 [2]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!