Wróć do strony głównej.
Maja 12, 2024, 05:33:57 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: dziecko 30 miesięcy, autyzm atypowy  (Przeczytany 11550 razy)
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« : Lipca 29, 2013, 04:30:01 »

Synek skończy w sierpniu 30 miesięcy , mało i niewyraźnie  mówi, rysuje lewą ręką, trzymając nieprawidłowo kredkę całą dłonią, je lewą ręką, posługuje sie nożyczkami trzymając je oburącz, kubek trzyma w lewej ręce, ale nakłada koła na piramidkę prawą ręką, schodzi ze schodów prawą nogą a wychodzi lewą. Kredą na tablicy pisze prawą lub lewą ręką. Od września idzie do przedszkola specjalnego. Chcę z nim pracowac w domu od czego zacząć? Co z lateralizacją? Czy jakoś można mu pomóc?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Sierpnia 01, 2013, 08:46:29 »

Dzień dobry, nie rozumiem dlaczego Synek został skierowany do przedszkola specjalnego!! Czy jest diagnoza, która sugeruje poważne zaburzenie rozwoju?
   Konieczne jest podjęcie natychmiastowej, systemowej, całościowej intensywnej terapii prowadzonej w domu we współpracy z terapeutą (spotkanie raz w tygodniu). Terapia systemowa obejmuje:
- program słuchowy (CODZIENNIE, W SŁUCHAWKACH),,
- ćwiczenia spostrzegania wzrokowego,
- ćwiczenia dużej i małe motoryki,
- ćwiczenia pamięci,
- stymulacje lewej półkuli mózgu (szeregi, sekwencje, układanie klocków wg wzorów),
- ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego i przez analogię,
- ćwiczenia kategoryzacji (dobieranie takich samych obrazków, klocków itp)
- ćwiczenia rozumienia sytuacji społecznych (dziennik wydarzeń!),
- ćwiczenia rozumienia mowy (rzeczowniki, czasowniki) i spełniania poleceń,
- nauka czytania ("Kocham czytać" i "Sylaby inaczej").
Wszystkie te ćwiczenia warunkują skuteczną naukę mowę ze wsparciem języka pisanego. Chłopiec będzie uczył się od słowa przeczytanego do wypowiedzianego.
   Ponieważ brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, budowanie systemu językowego jest priorytetem w terapii.  Konieczne jest konsekwentne stosowanie reguł wychowawczych oraz całkowita rezygnacja z prawopółkulowej stymulacji (TV, radio, komputer).
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce Wczesna interwencja terapeutyczna - www.we.pl oraz w książce Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci (www.konferencje-logopedyczne.pl). Spektrum autyzmu omówione jest w książce Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych www.konferencje-logopedyczne.pl).  Tu omawiam także szczególne zadania dla ojca i rodzeństwa.
    Wszystkie ćwiczenia muszą się pojawić codziennie, każde trwać 3-4 minuty.  Każde konkretne ćwiczenie, polecenie może być powtórzone dwa razy, jeśli dziecko nie wykona zadania należy to zrobić ręką dziecka.
Najważniejsze zalecenia do pracy  terapeutycznej to słuchanie wypowiedzi językowych program: "Słucham i uczę się mówić" najpierw Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" a potem - Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 30-40 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Ćwiczenia przy stoliku pozwolą zaobserwować dominującą rękę i ustalić, ćwiczenia, które pozwolą na utrwalenie dominacji ręki, co jest ważne dla rozwoju mowy.
Warto udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #2 : Sierpnia 02, 2013, 09:41:15 »

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Dziecko ma zdiagnozowany opóźniony rozwój mowy, niskie umiejętności naśladowania, zachowania oporowe i autoagresywne. Ma rozpoznane całościowe zaburzenia rozwoju i wymaga systematycznej wielospecjalistycznej terapii. Chciałbym, aby ktoś jeszcze skonsultował dziecko i najszybciej jak to możliwe rozpocząć pracę z dzieckiem.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Sierpnia 06, 2013, 04:06:37 »

Dzień dobry, Synek jest zbyt mały, by rozpoczynać od przedszkola specjalnego. Jeśli mieszka Pani w Małopolsce proszę skorzystać z diagnozy w naszym Centrum u dr Marty Korendo.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
margo66
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #4 : Sierpnia 08, 2013, 06:55:40 »

Dziękuję za odpowiedź, już się umówiłam na diagnozę.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!