Wróć do strony głównej.
Maja 13, 2024, 03:52:28 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziewczynka Autyzm 4 lata  (Przeczytany 9991 razy)
mopiw13
Newbie
*
Wiadomości: 31


« : Listopada 20, 2013, 11:41:20 »

Witam Pania Profesor
Prowadze zajecia metoda krakowska z 4 letnia dziewczynka. Dzieczynka praktycznie nie mowi. Czasami spontanicznie powie "Daj" "Papa" "Tatio daj" "Nio"(nie). Slowa te wypowiada zazwyczaj wowczas gdy mocno jej na czyms zalezy.

Z dziewczynka mialam tylko kilka zajec, ale zauwazalne jest, ze mocna jej strona sa kategoryzacje. Potrafi zrobic zadania ponad swoj wiek. Przy zadaniach pamieci symultanicznej i sekwencyjnej zapamietuje spokojnie 3 obrazki, 4 (czasem sie myli, czasem dobrze).  Potrafi ukladac sekwencje 3 elementowe na materiale tematycznym i atematycznym...Z 4 elementami troche trzeba pomoc...
Jesli chodzi o odwzorowywanie wzorow (typu ukladanki lewopolkulowe) to jest tu problem. Ulozy wg wzoru podstawowe ksztalty. (Gdy jest wiecej "zakretow" ma problem). Z pamieci sluchowe - podaje trzy rzeczy, nie zawsze w dobrej kolejnosci.

Umie narysowac linie pionowa, pozioma, kolo , kwadrat (dosyc wyrazny), bardziej skompliowanych ksztaltow nie odwzoruje. Potrafi sama cos namalowac, np slimaka, domek itp. Koloruje wg wzoru.

Kiedys mowila samogloski, nasladowala zwierzeta (wiem to z relacji mamy), obecnie wszystko to zamilklo.
Mowy nie nasladuje. Po wprowadzeniu gestow artykulacynych usilowala sama sobie pomagac wlasnymi dlonmi...
Dziewczynka w przychodni ma logopede, ktory rowniez bazuje na metodzie krakowskiej. Zna wiec samogloski ale ich nie wypowiada.Obecnie nasladowanie mowy sie nie rozwija...W domu nasladuje rozne czynnosci.


Od kilku tygodni slucha w domu zestaw "Slucham i ucze sie mowic" Slucha samogloski i serie z Sylaby i rzeczowniki. Mama mowi, ze wszysto co zwiazane ze zwierzatkami bardzo denerwuje corke ( ze ma tego przesyt) i nie puszcza Wyrazen dzwiekonasladowczych...Slucha w/w ksiazeczek ale nie powtarza...

Opisalam mamie Manualne Torowanie Glosek ale mama ma obiekcje na temat tej metody...Boi sie, ze corka moze miec po tym uraz psychiczny.Boi sie, ze po torowaniu corka zacisnie usta  i zamknie sie w sobie.


Wiem, ze przez internet, trudno zaopiniowac dziecko wiec prosze o porade w kwestii czy Manualne Torowanie Glosek moze zaszkodzic dziecku ? I czy w tym wypadku to jest jedynie rozwiazanie aby pojawila sie mowa?


Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Listopada 21, 2013, 09:35:53 »

Szanowna Pani, gdy Pani pisze że dziewczynka: "Potrafi układać sekwencje 3 elementowe na materiale tematycznym i atematycznym" to oznacza, że naśladuje, czy kontynuuje czy uzupełnia. Jeśli tylko naśladuje, to jest to dopiero wstęp do ćwiczeń sekwencyjnych.
Fakt, że dziecko mówiło i przestało, a teraz nie powtarza i nie naśladuje mowy pozwala mi przypuszczać, że MTG jest koniecznością. Dziewczynka ma już cztery lata i frustracja wynikająca z braku komunikacji językowej jest większa niż dyskomfort odczuwany podczas MTG.
W mojej ostatniej książce opisałam MTG i może mama powinna się zapoznać z tym opisem. To do rodziców należy decyzja, a terapeuta powinien jedynie zwrócić mamie uwagę, że musi myśleć,  o tym, jak będzie wyglądało życie dziecka, które nie posługuje się językiem, gdy zabraknie rodziców.
Nie ma żadnych medycznych ani psychologicznych przeciwwskazań wobec MTG. Nie było takich przypadków, by MTG zablokowało mowę.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
mopiw13
Newbie
*
Wiadomości: 31


« Odpowiedz #2 : Listopada 21, 2013, 11:12:52 »

Przepraszam bardzo, ze nie dopisalam informacji odnosnie sekwencji. Dziewczynka kontynuuje sekwencje.

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam
Monika Jaśmińska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!