Wróć do strony głównej.
Maja 12, 2024, 07:48:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 20 miesieczny chłopiec z objawami  (Przeczytany 4989 razy)
Anna W.
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Stycznia 27, 2016, 11:12:11 »

Witam,
od jakiegoś czau widziałam brak reakcji mojego synka na imię, ale w moich obawach utwierdziły mnie Pani ze żłobka, do którego chodzi synek.Synek ma 20 miesięcy i bardzo rzadko reaguje na imię, na polecenia raczej wcale. Chociaż był czas, kiedy prosiłam go o podanie zabawki wyciągając przy tym dłoń i ją podawał. Jednak nie wiem czy była to reakcja na polecenie czy chęć, abym tą zabawkę uruchomiła. Odkąd synek zaczął bawić się zabawkami wprowadzał np. kulki w ruch obrotowy, ponadto lubi bawić się kołami auta. Oczywiście także używa zabawek zgodnie z ich przeznaczeniem, jeździ autkami i rzuca piłką. Jednak w żłobku raczej "chodzi własnymi ścieżkami", raczej bawi się sam.
Synek jest wesołym dzieckiem, uwielbia wygłupiać się ze swoim tatą Uśmiech Robi kosi kosi łapki i naśladuje niektóre gesty podczas śpiewania przeze mnie piosenek.
Jednak nie jest zbyt komunikatywny, nie mówi, nie pokazuje palcem, nie pokazuje potrzeb. Czasem naśladuje tylko zwierzęta przy oglądaniu książeczki. Często bierze mnie za rękę i gdzieś prowadzi. Jednak to ja dbam o to, by miał jedzenie i picie pod ręką, więc nie ma powodu, by się czegoś domagać.
Dzisiaj po przestudiowaniu Internetu trafiłam na stronę Metody krakowskiej i chciałabym poczynić jakieś kroki, ale nie wiem nawet gdzie się udać, by zdiagnozować dziecko? Mieszkamy w okolicach Szczecina.

Pozdrawiam.

Anna
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lutego 01, 2016, 08:40:09 »

Droga Pani Anno, wszystkie ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl.
Konieczne jest konsekwentne stosowanie reguł wychowawczych oraz całkowita rezygnacja z prawopółkulowej stymulacji (TV, radio, komputer).
Najważniejsze zalecenia do pracy  terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze,  po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych wprowadzane są Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" (www.we.pl) i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Gdzie jest A?", "Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). "Moje pierwsze słowa (www.wir-wydawnictwo.com). Warto też stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczek - "Na wsi", "Na łące", "Pojazdy" "Sylabami po Krakowie" www.centrummetodykrakowskiej.pl).
   Ponieważ brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, budowanie systemu językowego jest priorytetem w terapii. 

Na stronie www.szkolakrakowska.pl znajdzie Pani adresy kontaktowe do terapeutów MK.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!