Wróć do strony głównej.
Maja 13, 2024, 05:40:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 9 miesięczny chłopczyk  (Przeczytany 6275 razy)
_M_A_J_A__
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Lutego 25, 2016, 11:22:40 »

Witam Pani Profesor,
jestem mamą 9 miesięcznego synka i trochę zaczynam się niepokoić jego rozwojem. Nie wiem do jakiego wieku dzieci powinny nauczyć się pewnych zachowań. Mój syn właśnie skończył 9 miesięcy i to mnie niepokoi:
- nie wie gdzie jest mama, tata. Po zapytaniu go "gdzie mama" nie patrzy w moją stronę i nie wskazuje. Od dłuższego czasu po zapytaniu go gdzie jest lampa patrzy w jej kierunku, teraz często po zapytaniu gdzie jest mama, tata lub cokolwiek innego, również patrzy w kierunku lampy.
- nie chwyta przedmiotów kciukiem i palcem wskazującym, tylko dalej całą dłonią.
- w książce nawet po kilkukrotnym pokazaniu mu gdzie jest np. piesek nie pokazuje go po zapytaniu gdzie on jest. Nawet jeśli pokazuje mu go jego rączką to nie potrafi tego powtórzyć.
- nie reaguje na polecenia "nie", "nie wolno". Reaguje na słowo "daj" a raczej "daj smoczek" bo zawsze daje właśnie smoczek, ale tylko osobie, która do niego mówi. Nigdy na przykład nie podaje smoczka mamie kiedy tata powie "daj smoczka mamie" tylko podaje go tacie.
- nie podąża za wzrokiem mojego palca tzn. jeśli mówię "popatrz tam na podwórku jest piesek" i pokazuję go palcem to nie patrzy w tamtą stronę. Ale jeśli ja popatrzę na tego pieska, to często również on patrzy w tamtym kierunku.
- nie wiem czy reaguje na swoje imię, czy raczej na dźwięk. Czasami wołam go parę razy i dopiero wtedy się odwraca.

Poza tym mój syn chyba rozwija się dobrze. Raczkuje, wstaje i nawet próbuje chodzić trzymając się mebli. Bardzo lubi się przytulać i "całować" to znaczy dawać całusy mamie i tacie, ale tylko wtedy gdy on ma na to ochotę, nigdy nie daje całusów gdy powie się mu żeby to zrobił. Bardzo lubi zabawę w akuku i wyciąga rączki kiedy chce żeby wziąć go na ręce.

Bardzo proszę o odpowiedź, czy mam się czym martwić.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lutego 28, 2016, 12:10:02 »

Droga Pani Maju, przedstawiła Pani zbyt mało informacji, nie wiem, czy Synek naśladuje miny, gesty (pa pa, nie ma), czy ma dobry kontakt wzrokowy z rodzicami (gdy twarze są blisko), czy domaga się wspólnych zabaw i uwagi dorosłych.
Zwykle jest tak, że nawet jeśli Rodzice nie potrafią dostrzec, czy opisać rozwojowych problemów dziecka, to jednak intuicyjnie czują, że jest jakiś problem. Wówczas warto rozpocząć stymulację.
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl.
Proszę także rozpocząć stymulację słuchową. Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze, 10 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" (www.we.pl) i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Gdzie jest A?", "Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze". Można stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczek - "Na wsi", "Na łące", "Pojazdy" www.centrummetodykrakowskiej.pl).

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
_M_A_J_A__
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Lutego 28, 2016, 03:38:24 »

Witam ponownie
Bardzo dziękuję za bardzo szybką odpowiedź.
Syn naśladuje dorosłych. Pokazuje głową "nie, nie" i potrafił robić pa pa. Ale wydaje mi się że kiedy uczy się czegoś nowego to zapomina o starym i tak było w przypadku owego pa pa, bo pokazywal i przestal. Nasladuje za to bardzo dobrze to co się do niego mówi. Mówi ma ma, ta ta, ba ba, nie ma, da da, pa pa ale bez zrozumienia.
Kontakt wzrokowy jest bardzo dobry z daleka a od kiedy wylaczylismy całkowicie tv zaczął być dobry z bliska. Głównie podczas karmienia syn utrzymuje kontakt wzrokowy.
Zabaw nie inicjuje ale kiedy juz się z nim bawi to protestuje gdy się przestanie.
Rozpoczniemy stymulacje tak jak Pani profesor sugeruje.
Pozdrawiam serdecznie.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Lutego 29, 2016, 10:18:28 »

Droga Pani Maju, proszę o informacje, jak Synek reaguje na program słuchowy.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!