Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Terapia - problemy => Wątek zaczęty przez: AnnaFilar Czerwca 17, 2014, 12:05:35



Tytuł: Historyjki obrazkowe
Wiadomość wysłana przez: AnnaFilar Czerwca 17, 2014, 12:05:35
Pani Profesor,

jestem mamą, która sama ćwiczy z synem. Ostatnio kupiłam pomoc, którą Pani przygotowała " Historyjki obrazkowe" wydawnictwo edukacyjne. Obrazki są genialne ale nie wiem jak stosować podpisy. Czy mam je stosować nawet jak syn nie potrafi jeszcze dobrze czytać? jest tak taki krotki opis, ale nie ma szczególowo opisane. Może Pani profesor to szerzej opisac? jak na razie wspolnie układamy obrazki ale z tymi podpisami tez bym chciala uczyc synka.

Ania


Tytuł: Odp: Historyjki obrazkowe
Wiadomość wysłana przez: Jagoda Czerwca 20, 2014, 02:06:57
Droga Pani Anno, nie wiem ile lat ma Synek, zwykle korzystamy z podpisów pod obrazkami równolegle z nauką czytania. W zależności od problemów dziecka w różny sposób wykorzystujemy historyjki:

1. do ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego (wówczas dziecko układa obrazki, a dorosły pyta, co było najpierw, co potem?. Jeśli dziecko nie potrafi ułożyć samodzielnie dorosły opowiada historyjkę, jeżeli nadal jest to zbyt trudne dorosły pisuje obrazki po kolei a dziecko układa na podstawie opisu.

2. do ćwiczenia systemu językowego (dla dzieci z opóźnionym r-jem mowy, alalią i dwujęzycznością) teksty służą rodzicom do programowania języka. dorosły czyta, dziecko powtarza, następnym razem dziecko samodzielnie opowiada.

3. do ćwiczenia czytania - dziecko czyta te wyrazy, które składają się z sylab dziecku znanych, wówczas należy równolegle uczyć czytania sylabami.


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska