Wróć do strony głównej.
Maja 11, 2024, 05:59:03 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 2-latek podejrzenie autyzmu  (Przeczytany 14988 razy)
Bożena
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Lutego 06, 2013, 10:33:47 »

Droga Pani Profesor,
piszę w sprawie mojego 2 letniego synka (2 lata skończył 29 stycznia). Bardzo proszę o opinię co możemy jeszcze dla niego zrobić.  Czy jest jeszcze szansa na powrót na prawidłową ścieżkę rozwoju?
Dopiero teraz widzę, że od pierwszych miesięcy, mały nie rozwijał się tak jak powinien.  Kontakt z nim był  utrudniony. Bardziej interesował się przedmiotami niż ludźmi, miał jakby swój świat. Ruchowo rozwijał się w normie. Chodzić zaczął kilka dni przed pierwszymi urodzinami, wcześniej dużo raczkował, ogólnie jest dosyć sprawny.
Jeżeli chodzi o gaworzenie to było raczej w normie.  Od samego początku był problem z jedzeniem. Mały nie chciał jeść, później ciężko było mu zacząć jeść pokarmy stałe. Miewał krótkie okresy kiedy jadł dobrze  i różnorodnie i za chwilę znów mógłby nie jeść w ogóle. Sądziliśmy, że to przez wychodzące zęby.  W efekcie całej historii z jedzeniem, myślę że po prostu kojarzy mu się ono ze stresem. Mały je tylko wybrane rzeczy.  Próbujemy to w tej chwili odmienić. Bywa różnie, ale wiem że nie możemy się poddać.
W wieku półtora roku zauważyliśmy, że mały nie rozwija się tak jak jego rówieśnicy. Ciągle biegał, nie potrzebował nawiązywać bliższego kontaktu, przytulać się, mówić.
Owszem żywiołowo reagował na nasz widok, uśmiechał się, lubił łaskotki, nie bał się nieznanych osób, cieszył się na widok dzieci i przytulał się do nich, ale nie był to kontakt normalnie rozwijającego się dziecka. Coraz bardziej niepokoiło nas, że jeszcze nie mówi.
Pół roku temu przeprowadziliśmy się do innego miasta, a ja wróciłam do pracy. Mały ciężko na początku znosił tą sytuację. Zauważyliśmy, że lubi cyferki więc kupiliśmy mu plastikowe cyferki. Niestety zabawa cyferkami przybrała formę obsesji. Wszędzie widział cyferki, nawet moja zgięta ręka była dla niego cyfrą 7. Nie zauważał nic poza cyferkami. Jego pierwszym świadomym słowem było trzy. Potem szybko zaczął liczyć do 10, a dziś właściwie potrafi liczyć do stu. Potrafi na polecenie ułożyć każdą liczbę do stu.
Zrozumieliśmy, że tracimy nasze dziecko, postanowiliśmy działać. Od 3 tygodni zupełnie wyłączyliśmy tv i komputer (poprawił się kontakt wzrokowy i reakcja na polecenia i imię), szybko nauczył się jak robi krówka, pies, kura, pokaż gdzie jest mama, jaki duży urośniesz, ile masz lat, przybij piątkę. Jednak mam wrażenie, że to jest po prostu wyuczone na pamięć, mechaniczne, czasami na pytanie gdzie jest mama pokazuje tatę, kiedy pytam jak robi kura, wie że ma powiedzieć koko, ale kiedy  wskazuję  na kurę nie potrafi już jej naśladować. Z naśladownictwa lubi otwierać buzię i ruszać językiem, potrafi naśladować dziecko narysowane w książeczce, które otwiera buzię. Karmi nas. Na prośbę próbuje mnie czesać, ale ogólnie nie jest zainteresowany naśladowaniem. Od  3 dni puszczamy mu płytki z serii "Słucham i uczę się mówić" (samogłoski i wyrażenia dzwiękonaśladowcze)- zaczyna je powtarzać podczas słuchania, później również. Dziś spontanicznie dokończył za mnie zdanie, kiedy powiedziałam kocham dokończył Cię.
Nie ma najmniejszego problemu z włożeniem małego przedmiotu do butelki, kiedy interesuje go obrazek potrafi go złożyć z dwóch części. Potrafi przypasować klocek pod względem koloru, gorzej jeżeli chodzi o kształt i wielkość. Przy próbach rysowania linii, nie chce rysować, ale udało mu się samodzielnie narysować linię do połowy. Powoli próbujemy go przestawić na wskazywanie swoim palcem. Do tej pory sam nie wskazywał, posługiwał się naszą ręką. Niepokoi mnie częste powtarzanie cyfr (np. po przebudzeniu liczy sobie 8,9,10)
Potrafi wskazać nas na zdjęciu, wskazać oczy, usta, nos.
Bardzo proszę o opinię na czym powinniśmy się skupić w tych pierwszych tygodniach terapii, by pomóc dziecku wrócić na prawidłową ścieżkę rozwoju. Czy to w ogóle możliwe by w przyszłości mógł się normalnie rozwijać?
Z góry dziękuję za odpowiedź i dziękuję za wszystko co Pani robi dla naszych dzieci.
 
Zapisane
Bożena
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #1 : Lutego 07, 2013, 07:42:01 »

Pani Profesor, chciałam jeszcze dopisać, że syn ma problem ze wzmożonym napięciem mięśniowym.
Ma zalecone ćwiczenia typu zawijanie w koc i turlanie, masaż, ostukiwanie głowy opuszkami palców.
Czy tego typu ćwiczenia można łączyć z terapią metodą krakowską?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #2 : Lutego 09, 2013, 08:32:17 »

Droga Mamo Dwulatka, Pani spostrzeżenia, co do nieprawidłowości rozwoju Synka są słuszne, na szczęście zareagowaliście Państwo odpowiednio wcześnie. Ponieważ dziecko, tak szybko zareagowało na program słuchowy, sądzę, że terapia idzie w dobrym kierunku. Nadmierne zainteresowanie cyframi jest jednym z syndromów zespołu Aspergera, ale oczywiście na stawiam takiej diagnozy nie widząc dziecka. Polecam jednak zapoznanie się z artykułami dr Marty Korendo, która jest specjalistą  w tej dziedzinie. Artykuły są w zakładce 'do pobrania".
Na naszym forum, w wątku autyzm, znajdzie Pani listy Marty - mamy Huberta, tam wiele pomysłów na ćwiczenia
A teraz moje rady:
1. Starać się nie odpowiadać na zainteresowania liczbowe. Nie zabraniać, ale nie kontynuować i nie rozpoczynać takich tematów i zabaw. Usunąć zabawki z cyframi.
2. Rozpocząć naukę czytania (rozpoznawanie, czyli pokazywanie lub podawanie samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych). Można to robić z użyciem zwierzątka/pacynki.
3. Zachętą do rysowania i naśladowania może być rysowanie równoległe, lub kończenie rysunków (linii, dorysowywanie kół do auta, kropli deszczu, sznurka do balonika, ogona, ucha, oka do postaci zwierzątek.
4. Bardzo ważne są zabawy tematyczne, choćby trwały tylko kilka minut (w lekarza, mechanika, kucharza, kierowcę, sprzedawcę, fryzjera).
Do segregowania klocków wg koloru i kształtu trzeba przygotować dwa przeźroczyste pudełka i nakleić na nich odpowiedni symbol.
5. Przygotować dziennik wydarzeń z życia Synka, wklejać zdjęcia robić rysunki i podpisywać jednym prostym zdaniem. Potem czytamy razem z dzieckiem te zdania, a ono powtarza je pokazując "książkę o sobie" wszystkim członkom rodziny.
6. Ćwiczenia lewopółkulowe - naśladowanie układu trzech, potem czterech klocków.

Wiele dzieci z podobnymi, niemal identycznymi objawami, które diagnozowałam zaraz po pierwszych urodzinach, czyni ogromne postępy w rozwoju poznawczym. W wieku 4 5 lat borykamy się "tylko" z przystosowaniem się do reguł, bo to najtrudniej wyćwiczyć rodzicom, trzeba być nieugiętym i konsekwentnym, a to jest trudne.
Wiele "naszych dzieci" dobrze funkcjonuje w przedszkolu i szkole.

Wzmożone napięcie mięśniowe jest wynikiem zaburzeń funkcjonowania aparatu ruchowego i nerwowego. Zapewniam, że ani turlanie w kocu, ani pukanie po głowie nie pomoże. to, co jest bardzo potrzebne:
1. jazda na rowerze (chodzi o naprzemienne ruchy nóg)
2. gra w piłkę
3. chodzenie po schodach
4. basen
5. pomoc w czynnościach domowych
Wszystkie naturalne działania rozwijają dziecko, a wszystkie dziwne powodują dziwne zachowania. Proszę się kierować intuicją matki i jeśli coś wydaje się Pani nienaturalne, lepiej podążać za głosem rozsądku.

Wszystkie ćwiczenia znajdzie Pani w mojej nowej książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" - będzie od 14 lutego. Tam znajdzie Pani dalsze etapy ćwiczeń lewopółkulowych i programowanie języka.


Bardzo serdecznie pozdrawiam i życzę dalszych, tak szybkich sukcesów.
JAgoda Cieszyńska
 
Zapisane
Bożena
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #3 : Lutego 12, 2013, 05:56:57 »

Bardzo dziękuję za cenne wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie
Zapisane
Georgegaf
Newbie
*
Wiadomości: 11

361741185 Duverge Duverge
WWW
« Odpowiedz #4 : Lutego 10, 2024, 08:27:05 »

Norno video https://tr.365sekas.club/                                             porn online in HD
 
*
Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!