Wróć do strony głównej.
Maja 11, 2024, 11:07:05 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 2,5 latek brak mowy,cechy autystyczne. od czego zacząć?  (Przeczytany 7584 razy)
MamaAlka
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Sierpnia 26, 2014, 05:38:31 »

Witam,
Mój syn ma 2,5 roku obecnie jesteśmy w trakcie diagnozy autyzmu. Zdaniem pań z poradni bardziej są to cechy autystyczne,Alek jest tylko trochę zaburzony. Nie będę tu opisywać zachowań dziecka,skupię się na tym co chciałabym poprawić dzięki Pani prof. metodzie.
Alek mając 1,5 roku zaczął ładnie powtarzać,były to naśladownictwo "jak robi kotek,piesek,kaczka,kotek itp." Było tego sporo,było "mama" "tata" "daj". Po ostrych infekcjach ucha,krtani, szczepieniu dziecko zrobiło regres rozwojowy. Nie zwróciliśmy na to zbytnio uwagi,wszyscy zbywali nasze wątpliwości "to chłopiec,chłopaki tak mają " itp..
Od początku lipca wzięliśmy się za temat i uważnie go obserwujemy. Z mowy pozostało mama,da (daj). Bardziej są to echolalie niż świadome wołanie. Pojawia się mnóstwo plątaniny językowej,wykrzyknień,skrzeków i samogłosek "oo" "aa" . Od miesiąca jesteśmy na diecie bezglutenowej,bezmlecznej,bezcukrowej, leczymy małego biomedycznie, dajemy leki homeopatyczne na rozwój mózgu,tran . Widzimy duże postępy i otwartość syna na powtarzanie (nauczył się wreszcie pić ze słomki,pić ze szklanki,sam rysuje,maluje,ogląda ślicznie książki a nie wertuje bezsensownie) Ostatnio powtórzył po mnie "kotek" "nonono" czy świadomie powiedział "nie".

Przeglądam od kilku dni to forum,czytam o wielu przypadkach które są podobne do naszego,ale dalej nie wiem od czego tak naprawdę zacząć.... Zakupiłam następujące pozycje,ale czy to był dobry wybór na poczatek? czy trzeba może zacząć od czegoś innego? :
-Wyrażenia dźwiękonaśladowcze,
 - Zestaw Sylaby i rzeczowniki (cz.1,2,3,4)

Czy w okolicach Zamościa (woj. lubelskie) znajdę specjalistę, który wytłumaczy mi w jaki sposób pracować Metodą Krakowską? Dziękuję za odpowiedź, Justyna.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Wrzenia 11, 2014, 05:02:18 »

Droga Pani Justyno, bez względu na ostateczną diagnozę konieczne jest stymulowanie rozwoju Synka.
Program słuchowy, który Pani zakupiła trzeba uzupełnić o jeszcze dwie pozycje "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Sylaby i rzeczowniki" l.poj. Alek powinien słuchać 2 książeczek dziennie (w sumie jest ich 7, więc dziecko nie zdąży się znudzić.
Podczas rysowania proszę wprowadzić zasadę: Alek na swojej kartce rysuje, to co Pani narysowała na swojej. To są proste wzory domek, balon, kwiatek, deszczyk, itp. A potem Alek dorysowuje brakujące elementy w rysunku Pani (oczy, uszy, włosy, listek, koło w samochodzie). Chodzi o ćwiczenie naśladowania działań dorosłego.
Naśladowanie mowy stymulujemy poprzez wspólne "czytanie" książeczek "Kocham czytać".
Istotne jest także składanie obrazków z części i naśladowanie wzorów ułozonych z kloccków przez dorosłego.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!