Wróć do strony głównej.
Maja 03, 2024, 06:22:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy ze zrozumieniem ćwiczeń  (Przeczytany 9917 razy)
bezradnamama
Newbie
*
Wiadomości: 8


« : Marca 05, 2014, 11:51:41 »

Szanowna Pani Profesor,
piszę do Pani, bo chcę się dowiedzieć, gdzie mogę znaleźć niektóre ćwiczenia do pracy, które dostałam w zaleceniach terapeutycznych. Przeszukałam Wczesną interwencję oraz diagnozę dzieci autystycznych i nadal nie widzę.
W zaleceniach mam:
A. nasladowanie sekwencji ruchowych (zabawa autem, zwierzątkami itp. - zabawą ręką dziecka, wykonywane czynności powinny być nazywane przez dorosłego, np. auto jedzie, ot pije mleko, koń idzie). Czy w tym zadaniu chodzi o to, żeby pokazać sekwencje trzech ruchów, czy ruszam ręką dziecka najpierw jedną zabawką i mówię co ona robi, a potem kolejną i ostatnią? Gdzie mogę znaleźć to w książce, bo szukam i nie widzę, a chcę wiedzieć co dalej mam robić, jak już nauczę mojego synka.
B. układanie zwierzątek lub postaci według polecenia: tata jedzie (figurka taty i naśladowanie ruchu) mama śpi (ruch figurką mamy). To ćwiczenie pod jaki rodzaj ćwiczenia mam podciągnąć? pod zabawę? też nie wiem gdzie tego szukać.
C. czy od poczatku z moim dwuletnim autystycznym synkiem powinnam robić te ćwiczenia niewerbalne, które sa zaproponowane we wczesnej diagnozie dzieci autystycznych? (naśladowanie wydawania dźwięków,  lokalizacja dźwieków w przestrzeni, rozpoznawanie i zapamiętywanie dźwięków, różnicowanie dźwięków). nie wiem czy się dobrze wyraziłam z tymi cwiczeniami. zastanawiam się czy jak ucze synka samogłosek to między czasie mam go uczyć tych niewerbalnych ćwiczeń?
D. kiedy mam wprowadzać wystukiwanie rytmu przez syna? jakiś rodzic pisał na forum, że każemy dziecku wystukać rytm dwóch uderzeń. nie wiem czy to się od razu w terapii robi?
E. jak organizujemy z synem ćwiczenia sekwencji to jeszcze wiem jak to należy zacząć, bo jakaś osoba pisała, że to wygląda tak:
1. naśladowanie sekwencji dwuelementowej,
2.  kontynuowanie sekwencji dwuelementowej,
3.  uzupełnianie sekwencji dwuelementowej,
4. naśladowanie sekwencji trzyelementowej
4. kontynuowanie sekwencji trzyelementowej,
5.  uzupełnianie sekwencji trzyelementowej

a jak wygląda szeregowanie: w ksiązce jest to podzielone na samo naśladowanie potem się kontynuuje a na końcu uzupełnia. czy to wygląda tak:
1. naśladowanie szeregu trzyelementowego
2. naśladowanie szeregu czteroelementowego
3.kontynuowanie szeregu czteroelementowego
4.uzupełnianie szeregu czteroelementowego
5 naśladowanie szeregu pięcioelementowego
3.kontynuowanie szeregu pięcioelementowego
4.uzupełnianie szeregu pięcioelementowego

a może całkiem inaczej?

F. Pani Profesor, jeszcze się zastanawiam nad taką informacją (to już w tej najnowszej książce jest), :
"gdy opanowana jest umiejętność budowania kategorii z danego etapu, konieczne jest włączenie zadań wymagających dostrzegania relacji. Oznacza to, że gdy dziecko potrafi rozdzielać już według koloru, terapeuta przygotowuje pudełko, w którym jeden element nie pasuje i uczy wyłączania obiektu ze zbioru. Nalezy przygotowac ćwiczenia na zakładkę, tak by dziecko mogło ćwiczyć kategoryzację w drugim etapie poprzez dokonywanie syntezy, rozpoczeło ćwiczenia z pierwszego etapu wyłączania ze zbioru" (s. 423-424)

Jakoś nie potrafimy z mężem tego zrozumiec, prosze wybaczyć, ze tak wszystko przytoczyłam, ale nie chciałam pominąć czegoś waznego.

G. w zaleceniach mam też, że podaje bezgłośnie samogłoski, a dziecko ma powiedzieć lub wskazać co ja mówię. rozumiem ze musze poczekać az synek najpierw bedzie umial wskazac te samogłoski, zgadza się
?
H. Kiedy moge uczyć synka stukać w taką drewnianą deseczkę z młoteczkiem?


zzastanawiam się czy sa mamy, które są w stanie prowadzić same terapię. czuję się bezradna.

mama dwulatka z autyzmem.

Basia
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Marca 14, 2014, 12:08:00 »

Droga Pani Basiu, oczywiście że może Pani pracować sama z dzieckiem, ale warto mieć raz w tygodniu spotkania z terapeutą, który POKAŻE JAK TO ROBIĆ. Wszystkie ćwiczenia są dokładnie opisane w ostatniej książce. Skrótowo Pani odpowiadam wielkim drukiem, cytując pytania,  ale aby wszystko wyjaśnić musiałabym przepisać książkę "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci".

A. nasladowanie sekwencji ruchowych (zabawa autem, zwierzątkami itp. - zabawą ręką dziecka, wykonywane czynności powinny być nazywane przez dorosłego, np. auto jedzie, ot pije mleko, koń idzie). Czy w tym zadaniu chodzi o to, żeby pokazać sekwencje trzech ruchów, czy ruszam ręką dziecka najpierw jedną zabawką i mówię co ona robi, a potem kolejną i ostatnią? Gdzie mogę znaleźć to w książce, bo szukam i nie widzę, a chcę wiedzieć co dalej mam robić, jak już nauczę mojego synka.

TO SĄ ZWYKŁE ZABAWY JAK ZE ZDROWYM DZIECKIEM. BAWIMY SIĘ ZABAWKĄ I NAZYWAMY CZYNNOŚCI.
B. układanie zwierzątek lub postaci według polecenia: tata jedzie (figurka taty i naśladowanie ruchu) mama śpi (ruch figurką mamy). To ćwiczenie pod jaki rodzaj ćwiczenia mam podciągnąć? pod zabawę? też nie wiem gdzie tego szukać.

TO NAUKA MOWY W ZABAWIE.
C. czy od poczatku z moim dwuletnim autystycznym synkiem powinnam robić te ćwiczenia niewerbalne, które sa zaproponowane we wczesnej diagnozie dzieci autystycznych? (naśladowanie wydawania dźwięków,  lokalizacja dźwieków w przestrzeni, rozpoznawanie i zapamiętywanie dźwięków, różnicowanie dźwięków). nie wiem czy się dobrze wyraziłam z tymi cwiczeniami. zastanawiam się czy jak ucze synka samogłosek to między czasie mam go uczyć tych niewerbalnych ćwiczeń?

JEŚLI SYNEK RÓŻNICUJE DŹWIĘKI NIEWERBALNE TO NIE MUSI PANI. ALE JEŻELI SĄ PROBLEMY Z UWAGĄ SŁUCHOWĄ TO TAK.

D. kiedy mam wprowadzać wystukiwanie rytmu przez syna? jakiś rodzic pisał na forum, że każemy dziecku wystukać rytm dwóch uderzeń. nie wiem czy to się od razu w terapii robi?

TAK, DWA UDERZENIA CHODZI O DŁUGOŚĆ PRZERWY MIĘDZY NIMI.

E. jak organizujemy z synem ćwiczenia sekwencji to jeszcze wiem jak to należy zacząć, bo jakaś osoba pisała, że to wygląda tak:
1. naśladowanie sekwencji dwuelementowej,
2.  kontynuowanie sekwencji dwuelementowej,
3.  uzupełnianie sekwencji dwuelementowej,
4. naśladowanie sekwencji trzyelementowej
4. kontynuowanie sekwencji trzyelementowej,
5.  uzupełnianie sekwencji trzyelementowej

a jak wygląda szeregowanie: w ksiązce jest to podzielone na samo naśladowanie potem się kontynuuje a na końcu uzupełnia. czy to wygląda tak:
1. naśladowanie szeregu trzyelementowego
2. naśladowanie szeregu czteroelementowego
3.kontynuowanie szeregu czteroelementowego
4.uzupełnianie szeregu czteroelementowego
5 naśladowanie szeregu pięcioelementowego
3.kontynuowanie szeregu pięcioelementowego
4.uzupełnianie szeregu pięcioelementowego

TO JEST DOKŁADNIE OMÓWIONE W KSIĄŻCE, ZGODNIE Z KOLEJNOŚCIĄ, KTÓRĄ PANI KTOŚ PODAŁ.

F. Pani Profesor, jeszcze się zastanawiam nad taką informacją (to już w tej najnowszej książce jest), :
"gdy opanowana jest umiejętność budowania kategorii z danego etapu, konieczne jest włączenie zadań wymagających dostrzegania relacji. Oznacza to, że gdy dziecko potrafi rozdzielać już według koloru, terapeuta przygotowuje pudełko, w którym jeden element nie pasuje i uczy wyłączania obiektu ze zbioru. Nalezy przygotowac ćwiczenia na zakładkę, tak by dziecko mogło ćwiczyć kategoryzację w drugim etapie poprzez dokonywanie syntezy, rozpoczeło ćwiczenia z pierwszego etapu wyłączania ze zbioru" (s. 423-424)
TO NIE JEST PYTANIE. CHODZI W TYM ĆWICZENIU O DOSTRZEGANIE RÓŻNIC I PRZYGOTOWANIE DO MYŚLENIA PRZEZ NANALOGIĘ.

G. w zaleceniach mam też, że podaje bezgłośnie samogłoski, a dziecko ma powiedzieć lub wskazać co ja mówię. rozumiem ze musze poczekać az synek najpierw bedzie umial wskazac te samogłoski, zgadza się

TAK

H. Kiedy moge uczyć synka stukać w taką drewnianą deseczkę z młoteczkiem?
 JUŻ TERAZ

zzastanawiam się czy sa mamy, które są w stanie prowadzić same terapię. czuję się bezradna.

TAK, JEST WIELE TAKICH MAM PROSZĘ POCZYTAĆ NA TYM FORUM, WPISY PANI OLI (KARCHOW).


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!