Wróć do strony głównej.
Maja 03, 2024, 03:04:01 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: wskazówki 2  (Przeczytany 6432 razy)
Kaczi
Newbie
*
Wiadomości: 4


« : Kwietnia 16, 2014, 10:59:22 »

Kochana Pani Profesor, dziękuję że Pani odpisała mi na wcześniejszą wiadomość dotyczącą Bartusia i Antosia. Przyznam, że robimy już malutkie postępy z chłopcami. Mam kilka pytań. Czy z Bartusiem powinnam przejść tak jakby cały kurs czytania? czyli zacząć z nim tak jakby od początku, czyli od samogłosek, sylab prymarnych i później sekundarnych i wszystkie ćwiczenia urozmaicać o krzyżówki i zdania sylabowe oraz czytanie programowane? Co jeszcze Pani Profesor poleciłaby wykonywać z tak dużym dzieckiem? Chłopiec dobrze sobie radzi z układankami lewopółkulowymi, z układaniem historyjek obrazkowych, z szeregami i sekwencjami.

Co do Antosia to spróbowałam z nim sekwencję ruchową (3 elementy, o której mi Pani Profesor pisała) i nawet dobrze sobie radzi, naśladuje. Chciałabym więc poradzić się, co dalej z tą sekwencją? jak dodać kolejny etap do naśladowania ruchów? Pani Profesor, ja z synek robiłam też ćw. z zestawu "relacje" i zastanawiam się czy z Antosiem to też będzie odpowiednie? on już dobiera dwa takie same obrazki. Ostatnio dostrzegłam też taki zestaw"Schematy" -wyd. arson - i zastanawiam się kiedy takie zadania można wprowadzać? Czy z Antosiem można od początku wykonywać ćwiczenia wykluczania ze zbioru? jeżeli tak to są jakieś proste przykłady?


Proszę kochaną Panią Profesor o pomoc.

Karolina
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 25, 2014, 07:46:32 »

Droga Pani Karolino, przede wszystkim należy pamiętać o  zasadzie, że nie uczymy tego, co dziecko umie. Jak sądzę Bartuś potrafi już czytać samogłoski i sylaby prymarne, zaczynamy naukę o jeden krok do tyłu, w stosunku do etapu, który dziecko osiągnęło. Warto uczyć Bartusia szybko odczytać sylaby i nieistniejące "wyrazy", taki program jest w pomocy "Czytanie programowane" K. Sedivy (www.we.pl) .
Nic dziwnego, że 9 letni Bartuś radzi są z układankami lewopółkulowymi, aby podnieść stopień trudności trzeba zastosować "Układanki symltaniczno-sekwencyjne" (to są klocki) lub "Układanki lewopółkulowe - trójkąty".
Trudno mi powiedzieć na jakim etapie jest Antoś dlatego nie mogę poradzić jaki rodzaj ćwiczeń jest teraz dla niego potrzebny.
Znajdzie Pani ćwiczenia relacji (myślenie przez analogię) oznaczone kolorem zielonym (łatwe) lub bardzo łatwe wydane w wydawnictwie Arson. Ale dla Antosia w tej chwili najważniejsza jest mowa i program słuchowy.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!