Tytuł: zagrożenie dysleksją u 9latki Wiadomość wysłana przez: arabella Czerwca 07, 2013, 09:00:07 W mojej rodzinie jest dziewczynka, która zdaniem rodziców "ma dysleksję". Dziecko niechętnie podchodzi do wszelkich zadań związanych z czytaniem, liczeniem, bardzo długo czytała głoskując (jeszcze jej się to zdarza). Kończy w tej chwili 3 klasę i obawiam się, że trudności związane z czytaniem i rozumieniem tekstu przysporzą jej wielu trudności w o wiele trudniejszej 4klasie. Czy "Terapia dzieci zagrożonych dysleksją. Stymulacja lewej półkuli mózgu" nie będzie zbyt łatwe i nie przyniesie efektów? Dziewczynka ma trudności z motywacją do pracy.
Jakie jeszcze ćwiczenia? Sekwencje? Szeregi? Tytuł: Odp: zagrożenie dysleksją u 9latki Wiadomość wysłana przez: Marta Czerwca 24, 2013, 11:49:54 Szanowna Pani, ćwiczenia, które należy robić z dzieckiem zależą przede wszystkim od rodzaju trudności, które dominują. Dziewczynka potrzebuje przede wszystkim dobrej diagnozy (trzeba sprawdzić m.in. funkcje wzrokowe i słuchowe) i wtedy dopasować program ćwiczeń. Dziecko musi mieć problemy z motywacją, bo trudno lubić to, co nie najlepiej nam wychodzi... Te problemy jednak mają charakter wtórny. Być może zadania z "Terapii dzieci zagrożonych..." nie będą zbyt trudne, ale dziecku może być też potrzebne "Czytanie programowane" K. Sedivy, ćwiczenia obrotów w przestrzeni "Kocham się uczyć" J. Cieszyńskiej, "Układanki lewopółkulowe". Warto jednak dotrzeć do wybranego terapeuty metody krakowskiej, który pomoże ukierunkować terapię.
Pozdrawiam. Marta Korendo |