Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Inne => Wątek zaczęty przez: Alorakk Padziernika 30, 2014, 02:45:54



Tytuł: Echolalia
Wiadomość wysłana przez: Alorakk Padziernika 30, 2014, 02:45:54
Witam Pani Profesor,
od trzech miesięcy ćwiczymy z synkiem metodą krakowską, synek słucha serii w słuchawkach, obecnie ćwiczymy rzeczowniki. Od tygodnie nastąpił przełom, tak jak wcześniej synek prawie nic nie mówił tak teraz bardzo dużo powtarza i co najdziwniejsze nie tylko rzeczowniki, ale również czasowniki. Nastąpiła echolalia, powtarza wszytko mechanicznie bez zrozumienia, natomiast jeśli chodzi o czasowniki używa ich nawet sam adekwatnie do sytuacji. Potrafi np. do brata powiedzieć "wstań" gdy leży, "jedz" gdy siedzi przy stole, "usiądź" gdy stoi.
Wykonujemy równocześnie ćwiczenia z książki "Wczesna interwencja terapeutyczna", aby stymulować synka w sposób całościowy.
Moje pytanie jest jak dalej pracować z synkiem, czy dalej ma słuchać rzeczowników? Co zrobić by echolalia się nie pogłębiała, a przyszło rozumienie mowy i aby mowa była samoistna, a nie wynikała tylko z powtarzania.
Pozdrawiam serdecznie
Kamila


Tytuł: Odp: Echolalia
Wiadomość wysłana przez: Jagoda Padziernika 30, 2014, 04:37:51
Droga Pani Kamilo, muszę mieć więcej informacji;
- ile lat ma dziecko,
- jaka jest formuła lateralizacji,
- jak Synek wchodzi w relacje z rodzicami i i bratem,
- jaki jest poziom zabawy,
- jak i co je.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska