Tytuł: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Stycznia 11, 2015, 11:03:23 Witam serdecznie mam 19 miesięczne dziecko dziewczynkę , chciała bym wprowadzić Pani Metodę, dziewczynka nie ma stwierdzonego autyzmu mieszkam w Głogowie i cięszko kogoś znaleść by uczył Pani medotę wiec chciała bym sama zakupić materiały i jej wprowadzić . Mała wiele rozumie wprowadziłam jej metodę Marii Trojanowicz-Kasprzak z obrazkami po pokazaniu przez 3 dni tych samych pięciu kart potrafiła wskazać odpowiedni gdzie jest kot , but oko itp. gdy doszliśmy do kart tylko z czarnym napisem zaczęło jej się nudzić i nie wykazywała zainteresowania>Dziewczynka potrafi wskazać części ciała, utrzymuje równowagę na rowerku biegowych choć ma dopiero od 5 dni , potrafi układać puzzle i wkładać odpowiednie elementy do właściwych kształtów uwielbia budować cos z klocków duplo lego układa puzle czu czu dla 2 latków , potrafi połączyć elementy np głowe pieska z brzuszkiem pieska głowę kota z brzuchem kota karty czu czu wieczorem czytam jej bajki przez 15 minut w ciągu dnia nie jest w ogóle zainteresowana by jej czytac i pokazywać jedynie jak je, wiele do niej mówię śpiewam opowiadam co robie wiele rymowanek ale nie mówi wiele jedynie mama tata baba ,nie ,tak , nos na mikołaja pipi , hania dziadzia,, baba, ba znaczy bawic , lub bajka grzes eś pa pa , halo, be, eeeee jak coś nie idzie po jej mysli sie denerwuje , tu, anioł , kasia lala to wywala jezyk i woła lala na myszke woła pipi, si, na zwierzątka to tylko woła hau hał i miał miał na kotka nie używa słowa mama daj , nie ogląda tv , nie włączam jej z telefonu bajek jedynie słucha mozzarta bardoz proszę o pomoc bo córka nie potrafi wiec już nic powiedzieć i nie skałada zdań . Od czego mam zacząc
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Stycznia 12, 2015, 10:18:49 Droga Pani Olu, Córeczka mówi niewiele dlatego konieczna jest stymulacja rozwojowa, która pozwoli podążać dziecku prawidłową ścieżką rozwojową.
Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej to: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze, po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje. Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Samogłoski", "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Stycznia 15, 2015, 10:19:41 Bardzo dziękuje za odpowiedz , proszę mi powiedzieć czy jak dziecko wytrzyma 20 min w słuchawkach to wtedy raz dziennie słucha i czy książeczka która jest dołączona to słucham i w trakcie pokazuje i z jakiej serii ma kupic książeczkę kocham czytać .
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Stycznia 15, 2015, 10:26:06 Droga Pani Olu, tak małe dziecko nie powinno słuchać przez 20 minut, lepiej to podzielić na 2, 3 lub nawet 4 sesje w ciągu dnia. Dziecko słucha, a dorosły pokazuje obrazek. Seria "kocham czytać" jest wydana przez Wydawnictwo Edukacyjne (www.we.pl).
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Stycznia 15, 2015, 10:30:26 Bardzo proszę mi napisać gdzie zakupie książeczki kocham czytać i po jakim czasie dziecko powinno mowić samogloski
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Stycznia 15, 2015, 10:41:16 Dziękuje bardzo za szybka odpowiedź . Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace serii kocham czytać czy mam zakupić pakiet 18 książeczek czy jakieś poszczególne książeczki pojedyncze i po jakim czasie mała powinna mowić samogloski.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Stycznia 16, 2015, 03:04:57 Droga Pani Olu, podałam adres internetowy wydawcy serii "Kocham czytać" (www.we.pl), wiem, że w naszym sklepie internetowym można kupić cały pakiet. W Wydawnictwie Edukacyjnym może Pani kupować po kilka książeczek np. najpierw 4 pierwsze.
Córeczka powinna powtarzać samogłoski po kilku dniach, ale jeśli jest zakłócony proces uczenia się przez naśladownictwo to wszystko będzie trwało o wiele dłużej, a Pani powinna cierpliwie, konsekwentnie, codziennie powtarzać. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Stycznia 21, 2015, 09:51:02 Witam dziękuje za odpowiedź, mam pytanie dotyczące słuchawek dla córeczki chodzi mi czy mają to być słuchawki specjalne dla niemowląt bo nie wiem jakie mam zakupić . Jak pisałam wcześniej córeczka mówi po swojemu mało używa wyraźnych słów, zdań w ogóle nie składa ale ostatnio gdy czytałam jej bajeczkę powiedziała "A''i wskazała w danym wyrazie literkę A i potem co zobaczyła to powtarzała A i pokazywała i czasem zapyta się po swojemu "to" i wskazuje na daną literkę więc wiem , że pyta się co to za literka i ja jej odpowiadam. Nie wiem dlaczego pyta sie o literki skoro bardzo mało mówi . Zamówiłam już proponowane przez Panią materiały i czekam na przesyłkę i będę ćwiczyła z mała może w końcu będzie mówiła.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Stycznia 21, 2015, 09:59:06 A mam jeszcze jedno pytanie zakupiłam zestaw sylab i rzeczowników cześć 1 oraz sylaby i czasowniki liczba pojedyncza , czyli jeśli dziecko zacznie wymawiać rzeczowniki z części pierwszej należy zakupić kolejne części razem z czasownikami liczby mnogiej?.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Stycznia 23, 2015, 03:20:50 Droga Pani Olu, słuchawki najlepiej bezprzewodowe (kabelki przeszkadzają). Rzeczowników należy słuchać od razu z 4 książeczek, bo przecież one zawierają wszystkie sylaby języka polskiego. Kiedy mówimy do dziecka nie wybieramy słów ze spółgłoskami z pierwszej ćwiartki alfabetu. dziecko słucha każdego dnia innej książeczki z 4 "Sylaby i rzeczowniki") oraz jednej z podstawowymi czasownikami w liczbie pojedynczej. Potem wprowadzamy fleksję i przyimki.
Nie ma w tym nic dziwnego, że dziewczynka wskazuje na litery. Drugi i trzeci rok życia to czas bardzo dużego zainteresowania pismem i warto to wykorzystać dla stymulacji rozwoju poznawczego dziecka. serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Lutego 24, 2015, 02:18:43 Dzień Dobry . Mam do Pani Pytanie uczę moją córeczkę od dwóch tyg z serii słucham i uczę się mówić wyrażenia dźwiękonaśladowcze oraz samogłoski i wykrzyknienia oraz dwóch książeczek z serii kocham czytać zeszyt 1 i zeszyt 2 . Problem polega na tym, że gdy z córeczką oglądamy książeczkę z serii kocham czytać to córeczka potrafi powiedzieć jak na rysunku robi np kaczuszka czy sowa ale gdy słuchamy płyty to już nie chce powtarzać za mną czy za słuchanym głosem z płyty, tak samo jest z samogłoskami i wykrzyknieniami.A córeczka ma problem z poprawnym wypowiedzeniem , IHA oraz IO, PLIM PLAM ECHE ,i zamiast EJ mówi HEj z samogłosek to ma problem tylko z wypowiedzeniem Y. Nie wiem co zrobić , bo pozostałe słowa opanowała i nie wiem czy nadal uczyć ją dalej aż zacznie sama bardzo ładnie powtarzać z książeczek z serii kocham czytać i płytę dodam , ze jak córeczka się bawi sama przez 5 min bo tak zawsze muszę się z nią bawić to mówi sobie sama O , I , A .
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Lutego 25, 2015, 11:48:15 Droga Pani Olu, Córeczka bardzo dobrze reaguje na słuchanie. 2 tygodnie, to bardzo krótki czas, a efekty są znakomite. Proszę się nie martwić, że gdy słucha to nie powtarza, wtedy mózg koduje wzorce, które dziecko potem w zabawie, czy podczas komunikacji z Panią wykorzysta. Zniekształcenia sylab w wyrazach są zjawiskiem rozwojowym i występują u większości dzieci na początku nabywania systemu językowego.
Proszę przejść do 4 płyt- "Sylaby i rzeczowniki" i kolejnych książeczek z serii "Kocham czytać", które motywują dziecko do samodzielnego powtarzania. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Lutego 25, 2015, 09:13:59 Dzień Dobry , dziękuje za odpowiedź ale mam pytanie czy mam odrazu przejść do płyt 4 tak jak Pani nasiała bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam czy po kolei płytę 1, 2 , 3 i 4 sylaby i rzeczowniki . Czy pomimo , że córeczka nie składa zdań np. mama pić , to mam się nie martwić. Córeczką zaczyna więcej mówić pojedynczych słów niewyraźnie Ja ją rozumiem bo przebywam na co dzień a i dużo mówi tylko początki słów i po swojemu .
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Marca 02, 2015, 11:22:55 Droga Pani Olu, tak jak napisałam 4 płyty muszą być stosowane, bo wszystkie sylaby pojawiają się podczas komunikacji z otoczeniem. Może być jedna płyta dziennie, następnego dnia druga itd, a potem znów pierwsza. Warto wprowadzić czasownik l;. pojedyncza (to jest jedna płyta) , ponieważ czasownik jest warunkiem pojawienia się zdań.
Dziecko, które nie mówiło do 19 miesiąca potrzebuje czasu, przynajmniej kilku miesięcy, by dogonić rówiesników. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Marca 03, 2015, 09:48:35 Dzień Dobry dziękuje za odpowiedz. Mam pytanie kiedy córeczce mam wprowadzić czasowniki czy po opanowaniu sylaby i rzeczowniki wszystkich płyt z poprawnym jej wypowiadaniem i rozpoznawaniem sylab?. Bardzo proszę o pomoc jak mogę jeszcze stymulować rozwój córeczki , czytam jej przy śniadanku, obiadku i kolacyjce wierszyki rymowanki , oraz bardzo dużo mówię , gdy bawimy się lalkami to jej opowiadam , przy robieniu siku do nocniczka i kupki bo córeczka woła gdy chce siku i kupkę i wówczas się bawi na nocniczku czy jak jeździ na rowerku na spacerze, podczas układania puzzli czy klocków . Nie wiem jakie pomoce mogła bym jeszcze jej zakupić , bo bardzo mnie martwi jej brak składania wyrazów.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Marca 03, 2015, 10:16:23 Droga Pani Olu, czasownik trzeba wprowadzić teraz, bo jak pisałam w poprzednim liście nie ma zdań bez czasownika. Może Pani poćwiczyć z pomocami "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze". Na tym etapie czytanie wierszyków nie przyniesie efektu, bo gdy dziecko nie powtarza, to nie wiemy ile rozumie.
Ponieważ ważna jest stymulacja lewej półkuli mózgu polecam też; "Sekwencje, relacje i szeregi" oraz "Układanki lewopółkulowe" i ćwiczenia sprawności manualnej . Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Kwietnia 16, 2015, 02:47:21 Dzień Dobry Pani Profesor .Z moją córeczką ćwiczymy serie książeczek KOCHAM CZYTAĆ sylaby P oraz Sylaby i Rzeczowniki wszystkie 4 części codzienie po 2 sesje każdego dnia inna książeczka . Mała na początku nie chciała słuchać w słuchawkach wiec tak naprawdę systematycznie uczymy się od dwóch tygodni tylko aby zasiadła do stoliczka w słuchawkach muszę dać jej coś ulubionego do jedzenia np żurawinę czy daktyla i wtedy nie protestuje i słucha bo mówię jej że w nagrodę dostanie to do zjedzenia , wiec czasem wytrzyma a czasem zjada w trakcie słuchania raz na jakiś czas uda powt użyć jej się to co jest napisane w książeczce, zaczęła bardzo dużo mówić pojedyncze słowa a gdy się denerwuje i czegoś nie wie bo zapomniała wtedy wypowiada eeeee a ja jej na to np. Nie możesz zapoć kurteczki to powiedz mamusi pomóż i wtedy powie pomóż i tak jest czasem bardzo często , ze jak czegoś nie wie to marudzi ale jak jej przypomnę jak co się nazywa wtedy wypowiada , nauczyła się dużo nowych słów bo potrafi powiedzieć wyraźnie drzem , ryba, koń gdy wcześniej na rybę robiła ustami jak rybka czy na konia , iha . Tylko wciąż nie składa zdań jedynie mama chodź, mam idź, stań tu i koniec. Jesteśmy na etapie sylaby P nie wiem czy dobrze zrozumiałam , że do kolejnych sylab przechodzę jak bedzie potrafiła bardzo dobrze czytać PA PI PU PO PY PE , bo jest taki dzień , że potrafi wszytko poprawnie przeczytać i wskazać a na drugi dzień wszystko jej się myli nie wiem w czym jest problem . Bo jak naraź ie nie przechodzimy do innych książeczek . Mam jeszcze jedno pytanie czy jest książeczka jak mam dokładnie stosować Pani metodę i jak postępować z dzieckiem zabawy itp. Bardzo czekam na jej składane zdania i martwię sie , że tego nie potrafi nie wiem jak mogę jej pomóc bo czasem brakuje mi pomysłów na zabawę bo ciężko mi coś wymyśleć by ja zachęcić do zabawy by czytała , więc może udzielone zostaną mi jakieś wskazówki będę bardzo wdzięczna bo czasem po całym dniu zajmowania się moją córeczką i usypiania do snu uczenia ją rożnych czynności jestem padnięta by szukać w internecie pomysłów , zwłaszcza , że mała zasypia o 21:30 a o 6 na nogach nadmieniam , ze budzi się o 3 nad ranem jeszcze na cycusia bo ciężko mi ja oduczyć oraz o 5 rano . Jest bardzo aktywnym dzieckiem i uśmiechniętym potrafi przejechać na swoim rowerku biegowym 12km nie boi się dzieci jest otwarta tylko bardzo przywiązana do mnie.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Kwietnia 17, 2015, 11:57:32 Dzień Dobry Pani Profesor mam jeszcze takie pytanie, czy jak dziecko nie składa zdań to czy możemy uczyć się liczenia jeśli tak to jaka najlepsza jest metoda i mała ma również problemy w odróżnianiu kolorów ,czy powinnam się tym martwić i czy również jest metoda przez zabawę jak nauczyć dziecko bo mała jest leniwa.Potrafi rozróżniać kształty gdzie dany kształt pasuje , oraz kolory potrafi je posegregować , układać sekwencje szeregi oczywiście proste bo bawimy się klockami, sztućcami kolorami.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Kwietnia 17, 2015, 12:01:13 Nie wiem czy powinnam dłużej może ćwiczyć jeszcze rozpoznawanie samogłosek , żeby córeczce nie myliły się sylaby.Bo już nie ćwiczymy samogłosek tylko same sylaby , bo z Pani Książeczki np dzisiaj przeczytała poprawnie sylaby w chmurkach a już w zabawie nie chciała i jej się myliło , pierwszy tydzień mała chyba była zafascynowana bo radziła sobie naprawdę świetnie i byłam w szoku , ze tak szybko ropoznaje sylaby i czyta P a teraz nie wiem co się stało.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Kwietnia 17, 2015, 11:11:04 Dobry wieczór mam do Pani pytanie , bo córeczka zamienia s na h czyli sam wymawia jako cham , swój jak ... nie wie czy to normalne .Córeczka potrafi sie sama ubrac zalozyc buty kurtke czapke . Mam jeszcze jedno pytanie po czytalam na jednym z blogow ze nowe sylaby nalezy uczyc na kolorowych kartkach do opanowania czy rzeczywiście tak jest. Córeczka polubiła czytanie bajek na dobranoc gdzie wcześniej wierciła sie skakała a teraz siedzi grzecznie , tylko gdy sie denerwuje zaczyna gryśc mnie albo jak ma jakiś przedmiot w buzi czy to normalne, wcześniej reagowałam i wtedy więcej gryzła po kilka razy teraz nie zwraca uwagi i tylko ugryzie raz i koniec. Córeczka tez nie za bardzo lubi malować czy muszę ja do tego zmuszać, potrafi przewlekać sznurówki przez otwory i buciki też. Radzi sobie bez problemu ze sztućcami problem ma z wałkowaniem plasteliny .
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Kwietnia 21, 2015, 02:58:57 Dzień Dobry Pani Profesor , nie dostałam jeszcze odpowiedzi ale chciałam napisać , że dziś czytaliśmy ponownie 1 książeczkę z serii "sylaby i rzeczowniki" mała bardzo mnie zdziwiła bo powtarzała wszystko to co jest na rysunku za głosem w słuchawkach , i nie protestuje tak bardzo jak wcześniej do siadania w słuchawkach a to zaledwie 5 dni i nie daje jej już nic podczas czytania dopiero po obiecuje, że dostanie to co lubi.Ma jedynie problem z poprawnym wymawianiem G reszta jest bez zarzutów nie wiem czy to takie trudne.
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Maja 03, 2015, 03:10:29 Droga Pani Olu, odpowiadam na pytania postawione w ostatnich listach.
Zasada jest taka , że jeśli dziecko potrafi pokazać sylaby z P (np. pokaż PA lub PO) to przechodzimy do kolejnej książeczki, bo inaczej zajęcia będą zbyt nudne. Pierwszy etap to sylaby z P, M, B, L, T, D, F, W, S, Z, K, G). Potem wielokrotnie wracamy do już "przeczytanych" książeczek, by były one wciąż dla dziecka interesujące. K i G jest trudną artykulacyjnie głoską (są dzieci , które dopiero w 4 roku życia poprawnie artykułują tę głoskę). Zamiana s na h także jest zjawiskiem rozwojowym. Rozwój manualny jest bardzo ważny, bo on wspiera rozwój artykulacji. Radzę zastosować kredki-kamyczki, które "wymuszają" prawidłowy chwyt i pozwalają dizecku przeżyć radość rysowania. Proszę nie pozwalać się gryźć nawet jeden raz, mówiąc :"nie pozwalam". Naukę liczenia trzeba prowadzić bardzo ostrożnie, by nie popełnić błędów. Na razie tylko JEDEN I DWA. Pokazując na palcach, ile jest np. piłek, aut, jabłek, łyżek. Nigdy nie wolno liczyć: raz i dwa. Nazwy kolorów nie są w tym wieku istotne, ważne jest, że córeczka je różnicuje i potrafi posegregować klocki wg kolorów. Może Pani bawić się, mówią: niebieski klocek jak niebo, żółta piłka jak słoneczko, zielone auto jak trawka. Wiele zabaw znajdzie Pani w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl . Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Maja 10, 2015, 12:15:20 Dziękuje bardzo za odpowiedz
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Wrzenia 11, 2015, 09:26:02 Dzień dobry Pani Profesor , pisze po dluższej przerwie Dzięki Pani metodzie moja córka z wymową bardzo sie rozwineła mówi ciągiem zdań, rozróżnia podstawowe kolory , obrazki trzy elementowe ma opanowane w kolorze i czarnobiałym, naśladume wszyskie zwierzątka odgłosy , potrafi udawac postacie jak bawi sie ,lalkami np jest pania doktor i bada i opowiada co boli itp. Potrafi pogategoryzowac kolorami przedmiotami , sekwencja to czasem radzi sobie bez problemu a czasem opornie. Rozróżnia kształty tzn potrafi we właściwe kształty położyć odpowiedni klocek czy cienie klockow jak i zwierzątek . Jak bawimy sie w nauke czytania jesteśmy na LA to potrafi odpowiednio wskazac podac jak poproszę, poukładać, ale ma problem by to przeczytac potrafi przeczytac tylko a, e, i, u, o , y, u, ó ale z pierwszymi to ma problem. Drugie pytanie mam takie jakie dziecko potrafi mówic cìagiem zdan i odmieniac czasem rzadko zdaży sie że nie czy mam wprowadzić jej którąś z książeczek z seri słucham i uczę sie mówić .A ma problem z r ale wiem ze przyjdzie czas i mowi plaszek zamiast ptaszek rower powie poprawnie ryba też tylko z trudniejszymi ma problem ale nie ma problemu z powiedzeniem dinozaur , helikopter. Nie wiem jak jeszcze moge wpłynać na stymulowanie córki by lepiej się rozwijała w przyszłosći i nie miala problemów w nauce w czytaniu pisaniu liczeniu i bardziej poprawnie mówiła bo jescze czasem coś przekręci i mówi cichutko a potrafi powiedziec na pamieć bajke opowiem ci bajke jak kot palił fajke i zaspiewac kolko graniaste i balaniku i kilka wierszykow ktore czyta na dobranoc tylko czase cos nie wyraźnie cos wypowie jak popracowac nad tym dziekuje
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Padziernika 26, 2015, 03:08:20 Droga Pani Olu, proszę kontynuować naukę czytania, sądzę, że to będzie wystarczającą stymulacją do opanowania pełnej artykulacji i gramatyki. Jeśli Córeczka nie wypowiada głosek sz, ż, cz, dż można skorzystać z płytki "Trudne głoski" (to jedna płytka z książeczką). Natomiast odmianę wyrazów o gramatykę ćwiczymy opowiadając obrazki. Warto także skorzystać z pomocy "Sylabami po Krakowie" (www.centrummetodykrakowskiej), dzięki temu będzie Pani mogła ćwiczyć czytanie, zadawanie pytań i opowiadanie.
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: ola006 Padziernika 26, 2015, 10:48:23 Dziękuje za odpowiedź.z córeczką ćwicze ukladanki lewopółkólowe kwadraty, córeczka potrafi ułożyć sama wybraną z książeczki układankę (potrafi ulożyć wszystkie ukladanki z książeczki) ćwicze po 4 układanki codziennie tylko córeczka nie zabardzo chce układac obok kwadraciki woli ukladać na książeczce czy jest to jakis problem ? Ćwicze tez obrazki przecinane na 4 cześci nieraz potrafi zrobic to bez problemu a czasem ma maly problem cwicze po 8 _10 rozcinanych obrazkow, cwiczymy też sekwencje których córeczka nie lubi wykreca sie jak może , ćwiczymy trzy elementowe pod spodem ułozy bez problemu wzór taki sam ale ma problem z dokończeniem sekwencji , cwiczymy też pamieć symultaniczną, czasem coreczka protestuje nie chce ukladac jej sie ukladanek czy sekwencji bierze wowczas do stoliczka lalki i chce z nimi ukladac ale rozprasza się, zadaje mi inne pytania nie zwiazane z cwiczeniami a jak chce zeby lalka czy misiu ukladal to wówczas korzysta z dwóch raczek bo laleczke trzyma w prawej ręce a w lewej klocka i wklada lalce klocka do ręki by to lalka ułożyla i wtedy nie pracuje tylko prawa nie wiem czy mam być konsekwentna i ma siedziec sama bez lalek i ułożyć zadanie sama czy pozwolić na przerwe i ma sìe bawić bo córeczce zdarza się że odchodzi od stoliczka jak nie chce ukladac i zajmuje sie czymś innym , albo histeryzuje , cwiczymy też fleksje ale coreczka nie ma problemu z odmianą rzeczownika radzi sobie bez problemu nawet mi zadaje pytania bardzo lubi Pani fleksje . Mam jeszcze pytanie dotyczace czytania jestesmy na sylabach ko ... coreczka na drugi dzien potrafi sama je przeczytac nawet w ten sam dzien potrafi wypowiedziec i odnalesc po dwoch dniach ma opanowane nie wiem po jakim czasie moge przechodzic do nastepnych sylab bo tak samo bylo z wczesniejszymi sylabami po dwoch dniach miala opanowane ale przez tydzien sie uczylismy jednego paradymatu coreczka jedynie na poczatku miala problemy ale jak przeszlismy juz do paradymatu to poszlo bardzo szybko nie mylilo jej sie . Nie wiem czy mamy powtarzac wcześniejsze paradymaty bardzo lubi bawic sie w sylaby . Coreczka urodzila sie a poczatku czerwca 2013 roku. Mam pytanie czasem jak coreczka nie chce sie uczyc to bierze raczke swoja i uderzy lekko raz bo glowie mówie że nie pozwalam chwytajac lekko jej raczke ale ona dalej mnje bije nie wiem dlaczego czy dlatego , źe nie pozwalam jej odejsc od stolika i każe jej ukladac moze źle cos mowie bo zazwyczaj mowie tak prosze ułóz tak jak na rysunku albo ułóż tak jak mamusia a jak nie chce to wtedy mowie jak tak dlugo bedziesz ukladala to nie zdarzymy sie pobawic , albo , ze nie zdązymy na basen czy sklepu ale na nia to nie dziala i wtedy bije albo odchodzi od stolika i mowi ze chce jesc ze chce sie bawic it p jak coreczka mnie nie slucha i brzydko sie zachowuje czyli bije to mówie , że dostanie kare ze nie pojedziemy na basen i nie bedzie zabawy .
Tytuł: Odp: 19 miesieczne niemowle Wiadomość wysłana przez: Jagoda Padziernika 30, 2015, 10:57:43 Dobry wieczór Pani Olu, przede wszystkim nie może Pani pozwolić Córeczce na układanie na wzorze, bo to tylko identyfikowanie, a nie naśladowanie linearnych wzorów.
Pisze Pani, że ćwiczy 8-10 obrazków. To stanowczo za dużo, małe dziecko potrzebuje częstych zmian materiału, by utrzymać aktywność kory mózgowej. Córeczka jest jeszcze mała, dlatego ważna jest zmiana zadań. Może Pani wykorzystać lalki, pacynki do wspólnej nauki (proszę przeczytać wpis Mamy o nicku "Kasik" (w wątku pytań do prof. M. Korendo). Jeśli dziecko potrafi odczytać sylaby idziemy dalej, a powtórzenia pojawią się gdy będzie Pani budowała nowe wyrazy z poznawanych sylab. Nie może Pani pozwolić na bicie, trzeba konsekwentnie trzymać rączkę i mówić; "nie wolno". Argumenty, które Pani stosuje ("nie zdążymy na basen") nie mogą być przez dwuletnie dziecko rozumiane. Jeśli Pani mówi, że za karę czegoś nie będzie, to musi Pani być konsekwentna, więc trzeba uważać, gdy mówimy dziecku o karze, by potem się nie okazało, że kara wcale się nie urzeczywistnia. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska |