Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Inne => Wątek zaczęty przez: Sylwia-Zaczarowany Ołówek Stycznia 27, 2015, 07:52:00



Tytuł: Metoda Dobrego Startu a Metoda Krakowska
Wiadomość wysłana przez: Sylwia-Zaczarowany Ołówek Stycznia 27, 2015, 07:52:00
Witam serdecznie,
Wczorajszego dnia odbyłam szkolenie dotyczące METODY KRAKOWSKIEJ, którą chce wprowadzić jak najszybciej w przedszkolu jak i w klasie I. (w każdej grupie wiekowej zaczynając od dzieci 18- miesięcznych).
Koncepcja przedszkola oparta jest na metodzie dobrego startu, co nie może ulec zmianie. Czy prawidłowe będzie połączenie obu metod? jak może wówczas wyglądać rozwój dziecka ? Czy jest to korzystne dla dzieci ? Czy są jakieś minusy?
Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi - z góry bardzo dziękuję
Pozdrawiam,
Sylwia


Tytuł: Odp: Metoda Dobrego Startu a Metoda Krakowska
Wiadomość wysłana przez: Jagoda Lutego 07, 2015, 01:07:02
Droga Pani Sylwio, może Pani wykorzystywać wszystkie te ćwiczenia z techniki dobrego startu, które mają charakter rozwojowy (śpiewanie piosenek, rysowanie palcem na piasku, rysowanie), ale nie może Pani pokazywać rysowania pojedynczych spółgłosek. Samogłoski w izolacji tak, spółgłoski tylko w sylabach.
Napisałam technika dobrego startu, bo nie jest to systemowa rozwojowa metoda, która ma wpływ na rozwój wszystkich funkcji poznawczych dziecka. W MK ważne są techniki pracy nad systemem językowym, który jest podstawą rozwoju myślenia dziecka. Należy tu technika czytania, dzienniki wydarzeń,zabawy tematyczne i przede wszystkim stymulacja funkcji słuchowych i wzrokowych a także linearnych, sekwencyjnych - lewopółkulowych).
Nie wiem, kto prowadził szkolenie, bo nasze Centrum nie prowadzi warsztatu z MK. Niestety wielokrotnie szkolenia prowadzą osoby, które nie mają do tego pełnej wiedzy. Lista warsztatów jest na naszej stronie, proszę sprawdzić.
Być może był to warsztat z metody czytania, czy stymulacji lewopółkulowych, ale to nie jest cała metoda krakowska.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska