Tytuł: Pomożcie Wiadomość wysłana przez: kristi21 Lipca 29, 2015, 09:25:53 Bardzo prosze o pomoc. Martwie sie o mojego 22 msc synka. Kacper jest bardzo energicznym zywiolowym dzieckiem. Zauwazyłam od jakiegos czasu problem - nie mówi. Jako niemowle w ogole nie mówił tylk baba. Jak miał 15 msc powiedział mama dopiero. Od niedawna zaczał znowu mowił mama słabo mowi tata, papa, baba, nie ma ( mowi ma), daj. Słabo reaguje na imie, czesto stoje nad nim i wołam do niego i za któryms razem odwroci sie. Ogolnie chodzi po domu i mruczy, podspiewuje sobie czesto chodzi do tyłu, nudzi sie, nie bawi sie zabawkami a jak sie bawi to tylko grajacymi. Pokazałam mu kredki to woli je zrzucac ze stolika niz malowac. nie interesuja go kreatywne zabawki takie jak puzzle, ksiazeczki to tylko wertuje nie zwraca uwagi. Jedynie przed spaniem pokazuje mi paluszkiem zwierzatka ale czasami sie myli. nie moge załapac z nim kontaktu nie mowi ze zrozumieniem mama czy tata. Umie za to umyc ładnie raczki, przyniesc buciki, wyrzucic do kosza smieci. Nie pokazuje paluszkiem on ciagle krzyczy piszczy wymusza. Jak cos chce to krzyczy i musze zgadywac o co chodzi. Chodzi do złobka Panie nie zauwazyły problemu z nim oprocz tego krzyku. ŁAdnie je z dziecmi ( potrafi łyzeczka i widelcem), bawi sie na placu zabaw, na dworzu zwraca uwage na kamienie, kwiatki ( robi apsik), ptaszki. W domu pokazuje jak sie pytam pieska, obraz, lampe, stół, dywan, robi kosi kosi, brawo, papa, przesyła buziaka, tanczy i pokazuje do piosenki krasnoludki kółko graniaste. Ale jest strasznie oporny do nauki. Prosze o pomoc jutro ide z nim do laryngologa, okulisty i neurologa. Boje sie ze moze byc to autyzm......
Tytuł: Odp: Pomożcie Wiadomość wysłana przez: kristi21 Lipca 29, 2015, 09:29:01 zapomniałam napisac ze na dworzu to ciagle biega jakby baiwił sie w ganianego. i Umie wkłądac koleczka do drazka, ukłądac piramide z kubeczków, buduje wieze
Tytuł: Odp: Pomożcie Wiadomość wysłana przez: Jagoda Sierpnia 04, 2015, 04:56:35 Dzień dobry, prawie dwuletnie dziecko powinno już budować swoje pierwsze zdania, dlatego powinna Pani rozpocząć intensywną stymulację rozwoju mowy. Nie wiem, co powiedzą specjaliści, do których się Pani udaje, ale z całkowitą pewnością Synek nie rozwija się normatywnie.
Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze, po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych wprowadzane są Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje. Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" (www.we.pl) i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Gdzie jest A?", "Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). "Moje pierwsze słowa (www.wir-wydawnictwo.com). Warto też stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczek - "Na wsi", "Na łące", "Pojazdy" www.centrummetodykrakowskiej.pl). Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska |