Tytuł: Olek, 4,5 roku. Chłopczyk z Autyzmem. Wiadomość wysłana przez: MamaOlka Lipca 11, 2016, 10:20:07 Szanowna Pani,
Mój synek ma 4,5 roku, od półtora roku ma zdiagnozowany autyzm i prowadzone terapie, chodzi na SI, dogoterapię, terapie logopedyczną, psychologiczną, zajęcia z Wroniki Sherborne oraz ma Nauczyciela wspomagającego w przedszkolu jest to przedszkole jest ogólnodostępne. Nasza droga w odnalezieniu właściwej była długa i ciężka i niestety napotkało nas wiele trudności i ciężkich decyzji, teraz ma wrażenie, że jesteśmy w odpowiednim miejscu jeśli chodzi o terapie, Olek zrobił niezwykle postępy w rozwoju, zwłaszcza od początku tego roku. Ale to co mnie martwi najbardziej to mowa, chodzi na zajęcia logopedyczne półtora roku, aktualnie zaczął ładnie powtarzać słowa, nie wszystkie ale próbuje, stara się i to jest niezwykle ponieważ kiedyś się denerwował na prośbę o powtarzanie dzisiaj daje mu to frajdę i zadowolenie. Jednak nie używa ich sam z siebie, np na mnie mówi Bi a nie mama mimo, że umie powiedzieć słowo mama, gdy chce pić, przychodzi i cmoka bo tak sygnalizuje chęć picia, poproszony powtórzy każde słowo pokolei, mama daj pić, ale nie sam z siebie. Chciałabym rozpocząć terapie metoda Krakowską, proszę o podpowiedź jakie pomoce kupić i w jaki sposób wdrożyć naukę, z czego zrezygnować? Dodam, że synek uwielbia zajęcia terapeutyczne i osoby które je prowadzą. Z wyrazami szacunku, Anna Zajączkowska. Tytuł: Odp: Olek, 4,5 roku. Chłopczyk z Autyzmem. Wiadomość wysłana przez: Jagoda Lipca 28, 2016, 10:56:41 Droga Pani Anno, rozwój systemu językowego jest niezwykle ważny dla dalszego rozwoju intelektualnego. W metodzie krakowskiej stymulacja rozwoju mowy przebiega trzema ścieżkami: 1. program słuchowy, 2. nauka czytania, 3. użycie zwrotów w życiu codziennym i podczas pisania kartek z dziennika wydarzeń.
Program słuchowy - "Słucham i uczę się mówić " -Sylaby i rzeczowniki" 4 części, Sylaby i czasowniki l.poj, "Fleksja" - www.arson.pl Nauka czytania: "Kocham czytać" - www.we.pl oraz "Pojazdy" (www.centrumetodykrakowskiej.pl) Jako przygotowanie do nauki czytania "Układanki lewopółkulowe" - (www.centrumetodykrakowskiej.pl). Należy się teraz skupić przede wszystkim na mowie dlatego warto ograniczyć inne terapie, które wymagają nakładów czasowych i przede wszystkim finansowych. Pies ie nauczy mówić, gimnastyka wg Weroniki Sherborne także nie. Proszę obejrzeć zajęcia SI w większości są one nieprawidłowo prowadzone. Nie wolno ćwiczyć w ten sam sposób obu dłoni. Wybór ręki dominującej i precyzja działań z użyciem arzędzi jest ważnym czynnikiem kształtowania się kory mózgowej do przetwarzania języka. Serdecznie pozdrawiam Jagoda Cieszyńska Tytuł: Odp: Olek, 4,5 roku. Chłopczyk z Autyzmem. Wiadomość wysłana przez: MamaOlka Lipca 28, 2016, 11:35:37 Bardzo dziękuje za odpowiedz,
Rozpoczęliśmy terapię MK, w wakacje synek ma przerwę od wszystkich innych zajęć, a wiec aktualnie ma zajęcia 2x w tygodniu po dwie godziny prowadzone metodą Krakowską. Okazało się, że synek był uczony czytania i wiele sposobów z MK było wykorzystywanych w jego dotychczasowej terapii, świetnie rozwiązuje układanki letwopółkulowe, i miał wprowadzoną naukę czytania ponieważ na pierwszym spotkaniu z terapeutą, który wykorzystuje metodę Krakowską, Pani kazała mu wybrać na karteczkach jaki jest miesiąc, jaki dzień tygodnia i jaka pogoda wszystko było napisane a Olek wybrał poprawnie, nie tłumaczyła mu nic wczesniej, tak samo umie dopasować do zwierząt czy pojazdów kartoniki z napisem jaki wydają dźwięk, mamy pomoce z książeczki "Czytam Mamie i Tacie" "na Wsi" "Pojazdy" i "Na łące i w lesie". Bardzo dobrze odnajduje sie w ćwiczeniach sekwencyjnych. Przyzwyczajamy synka do słuchania. Mam ogromna nadzieje, że ta Metoda to będzie klucz do Olka rozwoju mowy! Z wyrazami szacunku. Ania. Tytuł: Odp: Olek, 4,5 roku. Chłopczyk z Autyzmem. Wiadomość wysłana przez: Jagoda Sierpnia 02, 2016, 04:42:53 Droga Pani Anno, proszę konsekwentnie stosować program słuchowy, codziennie, nawet w niedzielę - 20 minut (to mogą być 3-4 sesje).
Serdecznie pozdrawiam Jagoda CIeszyńska |