Tytuł: Proszę o poradę Wiadomość wysłana przez: Miyavi93 Sierpnia 14, 2017, 03:09:26 Witam. Jestem mamą 22 miesięcznej Lili, Lila ma brata - Oskara 6 miesięcy.
Bardzo martwie sie rozwojem córki otóż - nie mówi nie chce powtarzać nawet prostch dzwięków typu si, hau hau, mu itp, Około roczku powtarzała - hau, si mniam gd urodził się brat (teściowa nazwała go :lala) była jednorazowa sytuacja gdy córka chciała dać mu maskotkę, a ja trzymałam go na rękach i nie rozumiałam o co chodzi - sama chciałąm wziąć od niej maskotkę a wtedy córka powiedziała "lala" nigdy wiecej się to nie powtórzylo wszstko zanikło aktualnie mówi jedynie w swoim jęzku sama do siebie - nie powtarza sama z sibie za nami gestów - papa kosi kosi, dopiero jak stoim nad nią prosimy "Lila pomachaj tacie i pokazujemy po kilkanaście razy to coś udaje nam się z niej wydobyc. Kupiłam córcę książke 'Słucham i uczę się mówić" nakładam jej słuchawki i próbujemy powtarzać - na marne ona cieszy się jest zainteresowana, że coś w słuchawkach do niej mówi, powtarzać nie chce nie potrafi się na tym skupic. Córka nie potrafi sortera - dopasować kółko kwadrat, trójkąt itd. próbuje ale jej nie wychodzi wkurza się i rzuca wszstkim. Do tego nadal bierze wszystko do buzi - piach, kredki, ciastoline, klocki, ksiązeczki.... Próbowaliśmy zabaw w ciągi np. widelc, łyżka, widelec, łyżka jednak ona nie rozumie rozrzuca wszystko. Nie rozpoznaje kolorów.... Piszę tutaj ponieważ pochodzimy z małej mieściny gdzie jak i logopeda, neurologopeda uważają, że "to jeszcze maluszek, , ma czas na mowe" i zalecają jedynie ćwiczenia oddechowe.. Tytuł: Odp: Proszę o poradę Wiadomość wysłana przez: Dorota Nagraba Sierpnia 17, 2017, 09:19:32 Szanowna Pani,
opisane przez Panią zachowania córeczki są niepokojące i konieczne jest podjęcie natychmiastowej stymulacji. Nie można marnować czasu w sytuacji kiedy prawie 2 letnie dziecko nie mówi, nie ma intencji komunikacyjnej. Bez bezpośredniego kontaktu z dzieckiem nie można postawić diagnozy. Proponuję skontaktować się z terapeutą, który przygotuje plan działania i pokaże jak realizować ćwiczenia. Listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską® znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Zalecam całkowite wyeliminowanie stymulacji prawopółkulowych, proszę wycofać wszelkie zabawki dźwiękowe, TV, radio, tablet. Nie mogą one być włączone, nawet jeśli dziecko nie patrzy na ekran (dźwięki z nich płynące nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia). Nie wiem od jakiego czasu stosuje Pani program słuchowy, proszę nie zrażać się tym, że córeczka nie powtarza, tylko kontynuować program słuchowy (koniecznie w słuchawkach) wraz z pozostałymi elementami terapii. Terapia systemowa obejmuje wiele elementów (program słuchowy, ćwiczenia spostrzegania wzrokowego, ćwiczenia motoryki, ćwiczenia pamięci, stymulację lewej półkuli mózgu, ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego, analogii, kategoryzacji, ćwiczenia rozumienia sytuacji społecznych, ćwiczenia rozumienia mowy, wczesną naukę czytania, stymulację zabawy). Wszystkie te ćwiczenia są konieczne do efektywnej terapii. Ćwiczenia rozwojowe opisane są w książce prof. J. Cieszyńskiej oraz prof. M. Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia". Ćwiczenia muszą być realizowane codziennie, jeśli dziecko nie podejmuje zadania należy wykonać je ręką dziecka. pozdrawiam Dorota Nagraba |