Tytuł: Mylenie spółgłosek w sylabach Wiadomość wysłana przez: MałgosiaK Maja 13, 2018, 11:02:28 Witam,
piszę z prośbą o podpowiedź co robić. Od około 3 miesięcy staram się pracować z córką (2 lata i 7 miesięcy) metodą krakowską (piszę staram się, ponieważ cały czas się uczę i mam sporo wątpliwości czy robię to poprawnie). Córka samogłoski opanowała dość szybko, podobnie było z wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi, które jej wprowadziłam. Trudności pojawiły się przy drugim paradygmacie, ponieważ córka często myli przy odczytywaniu sylaby pa i ma, pu i mu itd. Co powinnam w takiej sytuacji zrobić? Czy wprowadzić więcej ćwiczeń różnicujących te dwa paradygmaty? Odnoszę trochę wrażenie, że utknęłyśmy i nie wiem jak dalej ruszyć. Będę wdzięczna za wskazówki. Pozdrawiam, Małgosia Tytuł: Odp: Mylenie spółgłosek w sylabach Wiadomość wysłana przez: Natalia Antosz Maja 29, 2018, 08:04:08 Szanowna Pani,
oczywiście proszę wprowadzić ćwiczenia różnicujące, nie tylko na materiale sylabowym, ale także na materiale tematycznym i atematycznym. Proszę tworzyć pierwsze wyrazy z sylab, np. PUPA, PUMA, MAPA, MAMA itd, aby zachęcić dziecko do czytania. Jeśli dziecko przez dłuższy czas nie będzie różnicowało sylab, proszę wprowadzić następne sylaby, aby dziecko nie traciło motywacji do uczenia się. Zachęcam do obejrzenia wywiadu z Profesor Cieszyńską-Rożek, w którym znajdzie Pani cenne wskazówki: https://www.youtube.com/watch?v=voQDhG_IkEU Pozdrawiam serdecznie, Natalia Antosz |