Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Wczesna Stymulacja => Wątek zaczęty przez: GabiK Grudnia 12, 2019, 01:26:05



Tytuł: Ile razy powtarzamy cwiczenia
Wiadomość wysłana przez: GabiK Grudnia 12, 2019, 01:26:05
Dzien dobry
Jestem nowa na forum i nowa w metodzie, mama dziecka 6,5 letniego z autyzmem.
Dziecko powtarza wszystkie slowa z 4 ksiazeczek Slucham i ucze sie mowic - Sylaby i rzeczowniki,
do tej pory uczyla sie j angielskiego bo mieszkalismy w Irlandii wiec w j polskim jest od 2 miesiecy.
Jak jest najskuteczniej  puszczac dziecku material nagraniowy oraz ksiazke tak zeby nie zniechecic, wydaje mi sie ze 4 ksiazki podczas jednego spotkania to za duzo.
Nie sprawdzilam czy dziecko wskaze odpowiednio na sylabe
Jak urozmaicic zajecia zeby dziecko wskazywalo i nazywalo sylaby przedstawione w roznych formach.

dziekuje
Gabi


Tytuł: Odp: Ile razy powtarzamy cwiczenia
Wiadomość wysłana przez: Natalia Antosz Stycznia 24, 2020, 10:16:26
Pani Gabrielo,

proszę włączać dziecku program słuchowy ok. 30 minut dziennie, koniecznie w słuchawkach, w sesjach po 5-8 minut, aby to było słuchanie aktywne. Jeśli dziecko powtarza wszystkie wyrazy z książeczek, to proszę włączyć kolejne części, czyli Sylaby i czasowniki, Odmiana rzeczownika i na końcu trudne głoski. Można skorzystać także z programu słuchowego zamieszczonego na stronie www.centrummetodykrakowskiej.pl.
Pisze Pani, iż dopiero zaczynacie przygodę z MK i że dziecko powtarza, więc zakładam, że nie buduje prawidłowo zdań i nie prowadzi dialogu, dlatego też należy wprowadzić intensywną stymulację językową oraz poznawczą. Zachęcam też do wprowadzenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania. Wszystkie ćwiczenia i sposób wprowadzania paradygmatów są opisane w publikacji "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju u dzieci" autorstwa prof. J. Cieszyńskiej.
Proszę wprowadzić programowanie języka. Również jest opisane w wyżej wymienionej publikacji.  Bardzo wazne są ćwiczenia budowania zdań na podstawie obrazków sytuacyjnych i zadawanie pytań do obrazków. Np. MAMA ŚPI. Kto? Mama Co robi? Śpi.
Proszę zachęcać dziecko do pokazywania  elementów rzeczywistości oraz wskazywania ich poprzez komunikaty, np.: Pokaż, gdzie jest pies? oraz nazywania Kto? Co robi? Co?

Życzę owocnej pracy,
Natalia Antosz