Tytuł: Autyzm F84.0? Wiadomość wysłana przez: KeithErnest Stycznia 20, 2021, 09:55:24 Witam mamy potrzebuje pomocy jesteśmy po diagnozie autyzm f84.0. Także syn ma do usunięcia trzeci migdał ale niestety wizyta u laryngologa odwołana mieliśmy na wizycie ustalić termin zabiegu. Syn w dodatku ma bardzo przerośnięte węzidełko. Na badanie słuchu też czekamy już 5 miesięcy mieliśmy już niedługo iść na dobę na szpital do kajetan na badania dokładniejsze ale wszystko wiadomo odwołane. Syn słyszy bębenek czy muzykę ale nie reaguje na imię zawsze nie wskazuje palcem nie mówi nie rozumie poleceń znaczy jak coś powiem nie można czasami zrozumie puzzle czy klocki rozrzuca bierze do buzi książki pucia np lubi słuchać ale nie potrafi wskazać omegle (https://omegle.onl/) xender (https://xender.vip/) palcem jak o coś zapytam czy powtórzyć i książki często ogląda do góry nogami. Byliśmy też u okulisty prawdopodobnie syn ma wadę ale jaka to tylko podczas uśpienia bo nie da się inaczej zbadać bd usypiany na 10 minut w centrum zdrowia dziecka na lipca mamy termin ale pewnie się to wydluzy. Chcemy dla syna zastosować metodę krakowska ćwiczyć z synem w domu bo terapii nawet nie zaczęliśmy Ponieważ wszystko no zamknięte syn ma 2 lata i 2 miesiące Uśmiech potrzebuje pomocy od czego zacząć w co się zaopatrzyć Uśmiech ma fiks na kółkach i stuka czym się da. Syn jest radosnym dzieckiem często chce się przytulać jak tylko widzi tatę wracającego z delegacji to odrazu na ręce chce nie chce odejść od niego. Bardzo prosimy o pomoc od czego zacząć.
Tytuł: Odp: Autyzm F84.0? Wiadomość wysłana przez: Elena Palinciuc-Dudek Stycznia 26, 2021, 12:49:54 Szanowna Pani,
skoro padła diagnoza autyzmu, to warto znaleźć terapeutę w swojej okolicy oraz rozpocząć intensywną pracę z dzieckiem pod okiem specjalisty. Listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską znajdzie Pani na http://www.szkolakrakowska.pl/2,a,terapeuci.htm W Centrum Metody Krakowskiej są również prowadzone turnusy tygodniowe albo dwutygodniowe, podczas których dziecko intensywnie pracuje, a rodzić dostaje zalecenia do dalszej pracy z dzieckiem w domu. Informacji na temat turnusów udzieli Dominika Kowalik (numer telefonu jest podany na stronie). Nie napisała Pani, czy dziecko posługuje się mową, dlatego ciężko jest polecić program słuchowy. Należy pracować nad gestem wskazywania palcem. Pani nazywa rzecz, przedmiot i pokazuje swoim palcem, potem pokazuje palcem wskazującym dziecka. Czytając // oglądając książk,i pyta Pani "gdzie jest ...?" , potem pokazując paluszkiem dziecka, odpowiada Pani "TU". Należy pracować nad naśladowaniem: Pani pokazuje czynność, dziecko powtarza (karmienie lali / misia, czesanie, mycie zębów). Sporo ćwiczeń do pracy z dzieckiem znajdzie Pani w książce J. Cieszyńskiej oraz prof. M. Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia" oraz w publikacjach prof. J. Cieszyńskiej z serii Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego Wzrtok, Słuch, Ruch. Proszę pamiętać, że nie kierujemy się wiekiem metrykalnym, tylko rozwojowym (!) dziecka. Warto prowadzić dziennik wydarzeń, najpierw wykorzystujemy samogłoski i wyrażenia dźwiękonaśladowcze do opisu sytuacji z życia dziecka. Polecam artykuł prof. Jagody Cieszyńskiej o dzienniku wydarzeń jako technice budowania komunikacji językowej: https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/dziennik-wydarzen-jako-technika-budowania-komunikacji-jezykowej/ Pozdrawiam serdecznie Elena Palinciuc-Dudek |