Tytuł: 8 miesięcy - niepokojące objawy, proszę o pomoc jak ćwiczyć (brak efektów ) Wiadomość wysłana przez: patii1991 Kwietnia 08, 2021, 07:13:02 Dzień dobry , synek ma obecnie 8 miesięcy , od kiedy skończył 4,5 mc ćwiczymy metoda krakowska , a raczej próbujemy , bo nie wiem dokładnie co, kiedy i ile wykonywać.
-Słuchamy w słuchawkach samogłosek , wykrzyknien i wyrazów dźwiękonaśladowczych - 2 razy dziennie po około 2 minutki. Czy to wystarczy ? -pokazuje karty do stymulacji i odsłaniam twarz -okolo 3-4 razy dziennie po 2 minutki - na początku synek w ogóle nie chciał patrzeć na karty , obecnie na karty patrzy super , ale jak odsłonie to tylko na mnie zerknie i ucieka wzrokiem :( - akuku - nie lubi , nie cieszy się , ściągnie pieluchę , ale chyba tylko po to , żeby wsadzić do buzi , nie patrzy wtedy na mnie jak robię akuku po odsłonięciu, albo tylko na sekundę. -w lustrze- baaardzo rzadko patrzy czy na siebie czy na mnie - banki , balony - tu troszkę większe zaciekawienie jest - śmieszne miny i dźwięki - nie działają za bardzo -okulary, szminki , nosy clowna itp. - zwraca uwagę tylko w 1 dzień , potem już bez różnicy mam wrażenie czy coś mam czy nie. +Dodam , że na początku niepokoił mnie głównie całkowity brak kontaktu wzrokowego, teraz (8mc) jest tylko przelotny na plecach , na brzuchu również , nawet gorzej , w pionie oraz jak jest u mnie na brzuszku - w ogóle :( myślałam , że po takim czasie pracy będzie lepiej, wydaje mi się że może za mało, źle ćwiczę :( +Obecnie synek jeszcze nie gaworzy , wydaje mało dźwięków - czasem jakieś aaa albo eee. +Nie powtarza min , dźwięków. +Umiał już brawo i bam ,przybij piątkę - ale chyba zapomniał :( teraz czasem bije sobie brawo tak po prostu , nie zapytany o to. +Nie wskazuje palcem, jak mu pokazuje to popatrzy ale tylko w domu, w książeczce nie skupi się co pokazuje , chce ją zamykać +Bawi się głównie próbując wydać dźwięk z przedmiotu , stukać w niego, łapie go między stopy. +Czaaaasem , ale to raz na parę dni zaczepi jakimś eeee , jak się mu odpowie to powtarza - takie jakby dialogowanie. + Podczas kąpieli , w wózku - jak go zawołam to spojrzy i tylko spojrzy na moment. + Wydaje mi się że reaguje na imię . Zwracam się z ogromną prośbą o pokierowanie mnie co robić , ile razy dziennie , bo mam ogromne samozaparcie , żeby ćwiczyć , ale wszystkie moje starania są na nic , bo synek po prostu zerknie przelotem . :( Tytuł: Odp: 8 miesięcy - niepokojące objawy, proszę o pomoc jak ćwiczyć (brak efektów ) Wiadomość wysłana przez: olababilec Maja 16, 2021, 12:06:40 Dzień dobry,
Opisywane przez Panią zachowania Synka są niepokojące, zwłaszcza brak gestu wskazywania palcem, brak gaworzenia, naśladowania, słaby kontakt wzrokowy... W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą, który oceni rozwój dziecka i dobierze odpowiednie ćwiczenia. Listę terapeutów pracujących metodą krakowską znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Może warto też spokorzystać z konsultacji u pań Profesor u nas w Centrum? W czasie oczekiwania na wizytę, należy samodzielnie zacząć działać. W pierwszej kolejności położyć nacisk na pracę nad gestem wskazywania palcem i nad umiejętnością naśladowania. Zachęcam do wspólnego, aktywnego czytania książek, wskazywania paluszkiem elementów, o które pytamy. Ponadto, zachęcam do zabawy z Synkiem opartej na naśladowaniu czynności i wykonywaniu poleceń (usypianie/karmienie/pojenie lali, jeżdżenie autem itp.). W trakcie zabawy komentujemy to, co robimy, czyli nazywamy czynności (3 osoba liczby pojedynczej czasu teraźniejszego, np. śpi, siedzi, je, pije) oraz opowiadamy, budujemy proste zdania (Lala śpi./ Miś pije. Mama je.) i zachęcamy dziecko do ich powtarzania. Jeśli idzie o słuchanie programu słuchowego, proszę pamiętać o słuchaniu go koniecznie w słuchawkach. W 8-9 miesiącu życia słuchamy 30-45 sekund 2 razy w ciągu dnia.. Gdy pokazujemy dziecku zdjęcia zwierząt i pojazdów, proszę je też nazywać, np tu baran. baran robi BE BE itd. Pomysłów na ćwiczenia i zabawy z dzieckiem można szukać w publikacjach profesor Jagody Cieszyńskiej-Rożek z serii "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego" w częściach "Słuch", "Wzrok", "Ruch" (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html) oraz w publikacji profesor Jagody Cieszyńskiej-Rożek i profesor Marty Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Życzę owocnych ćwiczeń, Aleksandra Parker |