Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Autyzm => Wątek zaczęty przez: igtoideno Sierpnia 19, 2022, 02:52:43



Tytuł: Wtedy moje instrukcje były tak dobre, że zrujnowałem lekcję klasową
Wiadomość wysłana przez: igtoideno Sierpnia 19, 2022, 02:52:43
Istnieje klasyczny test, który ma zademonstrować, jak ważne są jasne instrukcje.

Nauczyciel udaje kosmitę, który nigdy nie widział PB&J. Każdy uczeń pisze instrukcje, jak je wykonać. Następnie nauczyciel podąża za nimi co do joty i nie dalej.
VidMate (https://vidmate.onl/)  Mobdro (https://mobdro.onl/)
Student 1 kazał złożyć chleb, ale nie powiedział jak. Położyła je razem w kształcie litery T.

Student 2 nie określił, ile galaretki użyć. Nauczycielka dodała kroplę... i kubek masła orzechowego.

Uczennica 3 nawet nie wspomniała o galarecie, więc skleiła ze sobą dwie poprzednie kanapki.

Wprowadź mnie, uczeń 4. Cały czas spędziłem na pisaniu podręcznika na 1000 słów w straszliwych szczegółach. Wyjaśnił, której strony łyżki użyć, jak wyrównać chleb i jak prawidłowo usiąść na krześle. Jedynym problemem było to, że byłem zbyt szczegółowy i określiłem markę Jelly, a ona przyniosła inną.

W tym momencie lekcja się rozpadła. Przygotowała całą przemowę o tym, jak wszyscy za pierwszym razem zawodzą i nie mogą jej użyć. Mój gówniany uśmiech prawdopodobnie nie pomógł.