Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Terapia - problemy => Wątek zaczęty przez: Michał Drużba Sierpnia 25, 2018, 02:53:54



Tytuł: Kolejność w nauce sylab
Wiadomość wysłana przez: Michał Drużba Sierpnia 25, 2018, 02:53:54
Witam.

Syn 2:1 opanował już bezbłędnie czytanie sylab z paradygmatu M i P, utknęliśmy na B i L, zamiast L wymawia J, zamiast B wymawia P.

Zgodnie z informacjami zawartymi m.in. w instrukcji do Moich Sylabek nie rozpoczynam z nim pracy na dalszych paradygmatach dopóki nie opanuje B i L. Ćwiczę codziennie, używam gestów art., syn chętnie czyta te sylaby tylko nie wypowiada ich prawidłowo.

Syn czyta też sekwencyjnie wyrazy złożone z dwóch sylab otwartych w paradygmatach M i P
Czyta też  sylaby zamknięte czyli PAP PIP itp.
Różnicuje Ó i O

Moje pytanie brzmi, czy mogę włączyć do pracy inne paradygmaty już teraz, syn np. świetnie wymawia T, Ł, D, K, i inne, chciałbym jak najszybciej zacząć czytanie sekwencyjne innych wyrazów niż PUPA, PUMA itp. bo globalnie nie czyta nic mimo znajomości bardzo wielu słów.

Pozdrawiam Serdecznie


Tytuł: Odp: Kolejność w nauce sylab
Wiadomość wysłana przez: Natalia Antosz Wrzenia 17, 2018, 08:20:38
Panie Michale,

jeśli Syn rozpoznaje sylaby z paradygmatów z P, M, B, L i potrafi odczytywać proste wyrazy typu: LUPA, MAMA, PUPA, LAMA, MAPY itd., to proszę wprowadzać kolejne sylaby. Zachęcam jednak do kontaktu z logopedą, ponieważ przypuszczam, iż Pański Syn może mieć trudności z pionizacją języka lub / i problemy z przetwarzaniem słuchowym, dlatego też nieprawidłowo artykułuje sylaby z B i L (w wymowie dzieci głoska "b" pojawia się już 4.miesiącu życia - podczas gaworzenia "bababa", a głoska dziąsłowa "l", jako pierwsza z głosek dziąsłowych, powinna pojawić się już przed 24.miesiącem życia dziecka). Zachęcam też do wprowadzenia programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" - proszę zacząć od części: "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki" (koniecznie w słuchawkach, 30 min., w sesjach po 5-8 min.). Zachęcam do wprowadzenia ćwiczeń ogólnorozwojowych, stymulujących wszystkie funkcje poznawcze dzieci,  opisanych w publikacji M. Korendo oraz J. Cieszyńskiej "Wczesna interwencja terapeutyczna". Ich wykonywanie może być zarówno wspaniałą przygodą i przy okazji nauką :)

Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Antosz


Tytuł: Odp: Kolejność w nauce sylab
Wiadomość wysłana przez: ohnalsega Wrzenia 29, 2022, 10:49:01
Witam.

Syn 2:1 opanował już bezbłędnie czytanie sylab z paradygmatu M i P, utknęliśmy na B i L, zamiast L wymawia J, zamiast B wymawia P.

Zgodnie z informacjami zawartymi m.in. w instrukcji do Moich Sylabek nie rozpoczynam z nim pracy na dalszych paradygmatach dopóki nie opanuje B i L. Ćwiczę codziennie, używam gestów art., syn chętnie czyta te sylaby tylko nie wypowiada ich prawidłowo.
appvalley (https://getappvalley.com/) tutuapp (https://tutuappx.com/) tweakbox (https://tweakbox.mobi/)
Syn czyta też sekwencyjnie wyrazy złożone z dwóch sylab otwartych w paradygmatach M i P
Czyta też  sylaby zamknięte czyli PAP PIP itp.
Różnicuje Ó i O

Moje pytanie brzmi, czy mogę włączyć do pracy inne paradygmaty już teraz, syn np. świetnie wymawia T, Ł, D, K, i inne, chciałbym jak najszybciej zacząć czytanie sekwencyjne innych wyrazów niż PUPA, PUMA itp. bo globalnie nie czyta nic mimo znajomości bardzo wielu słów.

Pozdrawiam Serdecznie

I got this,...


Tytuł: Odp: Kolejność w nauce sylab
Wiadomość wysłana przez: hejank67c Grudnia 29, 2022, 07:35:40
Jaki sposób jest najlepszy?