Forum Serwisu Logopedycznego

Pytania do naszych terapeutów => Inne => Wątek zaczęty przez: wiosna Kwietnia 19, 2010, 04:15:42



Tytuł: muzyka, a półkule mózgowe
Wiadomość wysłana przez: wiosna Kwietnia 19, 2010, 04:15:42
Moje pytanie dotyczy wczesnej edukacji muzycznej dzieci.
Muzyka jest odbierane przez prawą półkulę. Czy dobrze rozumie, że gdy jest ona połączona z nauką nut - rozwija się wówczas półkulę lewą? Czy u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi należy uważać na prawopółkulową stymulację słuchową. Co należy im ograniczać, a co dać w zamian by rozwijać lewą półkulę?


Tytuł: Odp: muzyka, a półkule mózgowe
Wiadomość wysłana przez: Jagoda Kwietnia 20, 2010, 10:00:44
Szanowna Pani, rzeczywiście należy bardzo ostrożnie postępować z nadmierną stymulacją prawej półkuli mózgu. Dzieci, które nie opanowały systemu językowego w 3 roku życia nie powinny być stymulowane obrazem, co oznacza całkowity zakaz oglądania telewizji i używania komputera. Można nagrać dziecku bajeczkę (czytaną) , ale nie można pozwolić mu na słuchanie muzyki.
Starsze dzieci, jeśli uczą się grać z nut rzeczywiście ćwiczą lewą i prawą półkulę mózgu.
Wydawnictwo WIR (www.wir-wydawnictwo.com) przygotowało program ćwiczenia lewej półkuli mózgu - "Szeregi i sekwencje", a  Wydawnictwo Edukacyjne (www.we.pl) - Marta Korendo "Stymulacja lewej półkuli mózgu).
Nie wiem o jakie dziecko dziecko Pani pyta, ale z każdym dzieckiem można robić ćwiczenia lewej półkuli mózgu, zwracając uwagę na różnice, relacje, reguły, linearność zdarzeń, czas. Język jest najważniejszym "pokarmem" dla lewej półkuli mózgu.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska


Tytuł: Odp: muzyka, a półkule mózgowe
Wiadomość wysłana przez: pawik Listopada 05, 2010, 11:28:50
Bardzo interesujące.

--
alejka (http://alejka.pl/)