Wróć do strony głównej.
Czerwca 16, 2019, 11:59:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Czerwca 13, 2019, 07:44:29  
Zaczęty przez an_ulak - Nowe: wysłane przez Heriamly
I know this reasonably But the advice from somebody anyway

 2 
 : Czerwca 13, 2019, 07:44:09  
Zaczęty przez iwonazm - Nowe: wysłane przez Heriamly
Some things I have never known before. Until coming to know from all of you

 3 
 : Czerwca 11, 2019, 09:45:07  
Zaczęty przez Kasiawoj@vp.pl - Nowe: wysłane przez Monika Kafel
Szanowna Pani Katarzyno,

zachęcam Panią do kontaktu z terapeutą pracującym zgodnie z założeniami Metody Krakowskiej (listę terapeutów znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl), który oceni poziom językowy córeczki i da wskazówki do dalszej pracy.
Oprócz słuchania programu słuchowego Słucham i uczę się mówić, proszę wprowadzić ćwiczenia ogólnorozwojowe opisane w książce autorstwa Prof. Cieszyńskiej - Rożek oraz Prof. Korendo - Wczesna interwencja terapeutyczna. Poziom ćwiczeń należy dopasować do posiadanych umiejętności, nie do wieku metrykalnego.

Pozdrawiam i życzę owocnych ćwiczeń,
Monika Kafel

 4 
 : Czerwca 06, 2019, 04:00:09  
Zaczęty przez Daria - Nowe: wysłane przez Kasiawoj@vp.pl
Moja córcia rowniez przestała gaworzyć , okazało sie ze ma wodę w uszkach , dopiero w szpitalu laryngologicznymi to stwierdzili.  Oczywiście w Pani syt7acji moze byc inaczej. Pozdrawiam

 5 
 : Czerwca 06, 2019, 03:56:03  
Zaczęty przez Kasiawoj@vp.pl - Nowe: wysłane przez Kasiawoj@vp.pl
Dzień dobry,
Moja corka jest dzieckiem dwujęzycznym do 4 roku życia mówiła bardzo mało( w lipcu 5 rok), miała problemy z uszkami( woda), badana była przez specjalistów i nie wykryto autyzmu, od ponad roku pracujemy z logopeda , wykupiłam książeczki i cd rzeczowniki, czasowniki , wyrazy dźwiękonaśladowcze - wychodzą jej super , dominująca to prawa ręka. Bardzo prosze o pomoc jak mam z corka pracowac , jakie zadania robić ,na czym sie skupić, za rok corka ma iść do szkoły a ja tego nie widze

 6 
 : Maja 29, 2019, 10:56:05  
Zaczęty przez beata1991 - Nowe: wysłane przez kropik
Jestem pedagogiem szkolnym i moim zdaniem przede wszystkim należy zwrócić się do psychologa. Jak mam rozumieć, Pani funkcje "pracuje Pani" z dzieckiem?
Warto też skoncentrować się na przyczynie takich zachowań. Co mogło je nasilić - czy dziecko przeżywa obecnie jakiś stres?

 7 
 : Maja 28, 2019, 11:00:43  
Zaczęty przez kasia_r - Nowe: wysłane przez Monika Piotrowska
Pani Katarzyno,

opisane przez Panią zachowania Igorka są niepokojące, jednak niemożliwe jest zdiagnozowanie Dziecka bez kontaktu z nim. Proszę o jak najszybszy kontakt z terapeutą, który ustali plan terapii i pokaże, jak należy ćwiczyć z Synkiem. Listę certyfikowanych terapeutów znajdzie Pan na stronie: www.szkolakrakowska.pl.
Cieszę się, że czuje Pani potrzebę rozpoczęcia samodzielnej pracy z Igorkiem.
Z otoczenia Dziecka należy wyeliminować grające i świecące zabawki, muzykę, tv, telefony. Proszę wprowadzić program słuchowy "Słucham i uczę się mówić"; zaczynamy od części "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", potem "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki", ok. 30 min dziennie, w seriach po ok.5-8 min., koniecznie w słuchawkach!
Proszę hamować takie zachowania, jak kręcenie w kółko czy stukanie przedmiotami.
Niezwykle pomocna jest również "Wczesna interwencja terapeutyczna" autorstwa J. Cieszyńskiej i M. Korendo, w której znajdzie Pani wszystkie ćwiczenia, jakie należy wykonywać z Synkiem.
Bardzo ważne jest, by wypracować z Dzieckiem kontakt wzrokowy oraz pole wspólnej uwagi. Informacje na ten temat dostępne są na blogu:  https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Piotrowska

 8 
 : Maja 28, 2019, 09:44:20  
Zaczęty przez skol - Nowe: wysłane przez Monika Piotrowska
Szanowna Pani,
bardzo się cieszę, że podjęła Pani samodzielnie działania z Córką.
Proszę kontynuować pracę z Programem słuchowym, a następnie zachęcać Córeczkę do powtarzania, np. podczas oglądania książeczki, w zabawie i w codziennych sytuacjach (mama kroi: ciach ciach, tata je: am am).
Należy wyeliminować z otoczenia dziecka grające i świecące zabawki, tv, radio, komputer itp.
Piktogramy są alternatywną funkcją komunikacji, a naszym celem jest rozwijanie języka Dziecka.
Proszę skupić się na rozwijaniu kontaktu wzrokowego oraz pola wspólnej uwagi z Córeczką, zachęcaniu do naśladowania czynności (np. karmienie misia, czesanie lali), zachęcaniu do uczestniczenia w codziennych czynnościach (sprzątanie zabawek) oraz do wspólnego oglądania książeczek (np. z serii "Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania": "W lesie i na łące", "Na wsi" itp.).
Mieszkają Państwo za granicą, zatem proszę pamiętać, by konsekwentnie mówić do Dziecka w jednym języku (Mama mówi po polsku).
W celu zaplanowania przebiegu terapii i otrzymania wskazówek do dalszych działań, zachęcam do konsultacji z terapeutą Metody Krakowskiej (listę można znaleźć na stronie: www.szkolakrakowska.pl). Propozycje ćwiczeń znajdzie Pani również na blogu: https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/.

Serdecznie pozdrawiam,
Monika Piotrowska

 9 
 : Maja 23, 2019, 09:57:19  
Zaczęty przez kasia_r - Nowe: wysłane przez kasia_r
Dzień dobry,
Jestem mama 2 letniego chłopczyka Igorka. Na bilansie pediatra zasugerował że coś jest nie tak. Byliśmy u neurologa zalecił zapisanie dziecka do psychologa. Termin mamy dość odległy. Chciałam zapytać jak do tego czasu mogę pomóc synkowi w rozwoju. Wcześniej mówił mama dada tata baba teraz już nie. Nie pokaże ani nie przyniesie jeżeli się o coś to poprosi. Nie potrafi pokazać oka czy dac cześć. Lubi bawić się autami A właściwie kółkami. Często klepie się po brzuszku. Kręci w kolko. Jak pokazuje mu kredki żeby nauczyć rysować to nimi puka jak by grał na perkusji. Lubi oglądać książeczki ale gdy próbuje pokazać mu np że to mis czy auto to nir jest tym zainteresowamy. Bardzo prosze o pomoc. W jaki sposob moge zachecic synka do wspolnej pracy tak aby zaczal sie rowijac. Bo narazie stoimy w miejscu.
Mama Igora
Katarzyna     

 10 
 : Maja 22, 2019, 01:25:35  
Zaczęty przez skol - Nowe: wysłane przez skol
Mam problem z 17 miesieczną dziewczynką. Nie reaguje na imie, nie wykonuj poleceń, nie mówi mama. Nie pokazuje palcem ani nic nie przynosi.Mieszkamy zagranicą. Mamy wizyte w centrum rozwoju ale dopiero w październku(mała jest za mała?) w celu stwierdzenia autyzmu.Czytałam różne posty i już miesiąc przerabiamy program słuchowy. Przez pierwsze dwa tygodnie samogłoski i wykrzyknienia( 5 minut)i wyrażenia dzwiękonaśladowcze(10minut). Potem doszły Sylaby i rzeczowniki(10minut). Polepszył się kontakt wzrokowy, mała przegląda już książeczki z większym zainteresowaniem. Chciałabym robić z nią coś więcej, ale nie wiem co i jak. Jak mam dalej ćwiczyć? Jak się z nią bawić ? Posiadam też książke wczesna interwencja terapeutyczna ale może są jeszcze inne pomoce terapeutyczne np. piktogramy. Od czego zacząć? pozdrawiam

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!