Wróć do strony głównej.
Lutego 23, 2019, 10:11:57 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Dzisiaj o 04:29:06  
Zaczęty przez Paulina2344 - Nowe: wysłane przez Paulina2344
A niedosłuch był spowodowany przyrostem trzeciego migdałka. Jesteśmy już po operacji.

 2 
 : Dzisiaj o 04:28:29  
Zaczęty przez Paulina2344 - Nowe: wysłane przez Paulina2344
Dziękuję za odpowiedź. Dziś poznaliśmy przyczynę zachowań i problemów syna. Wyszły sprawy neurologiczne związane z porodem przez CC.  Odpowiednie cwiczenia i logopeda mam nadzieję że pomogą synkowi.

 3 
 : Dzisiaj o 03:44:19  
Zaczęty przez Elwira1990 - Nowe: wysłane przez A.Wrona
Szanowna Pani,

korzystając z kart do stymulacji rozwoju poznawczego, proszę kierować się głównie Pani obserwacjami. Celem tego ćwiczenia jest zbudowanie uwagi dziecka na prezentowanym mu materiale, dlatego też czas potrzebny na pokazanie poszczególnych tabliczek ustalany jest indywidualnie. Proszę poczekać na moment w którym Córka zawiesi wzrok na prezentowanym obrazku i dopiero po chwili pokazać kolejny.
Jak pisze Profesor Cieszyńska w swojej najnowszej publikacji "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego - SŁUCH", dziecko już w 6 i 7 miesiącu życia powinno słuchać w słuchawkach programu, po około 30-45 sekund, dwa razy w ciągu dnia.

Serdecznie pozdrawiam,
Anna Wrona

 4 
 : Dzisiaj o 03:06:41  
Zaczęty przez Paulina2344 - Nowe: wysłane przez A.Wrona
Szanowna Pani,

na podstawie informacji, które zawarła Pani w wiadomości nie można stwierdzić z jakim rodzajem trudności boryka się synek. Na znaczące opóźnienie w rozwoju mowy może rzutować opisywany przez Panią niedosłuch.
Konieczna jest konsultacja z diagnostą, który rozwieje Pani wątpliwości, odpowie na wszelkie pytania i po spotkaniu z Sebastianem określi indywidualny program terapii. Pod tym adresem znajdzie Pani listę certyfikowanych terapeutów pracujących Metodą Krakowską: www.szkolakrakowska.pl .
Opisywane przez Panią postępy syna są obiecujące, dlatego też konieczne jest kontynuowanie terapii, która będzie zakładała ścisły program opierający się na programowaniu języka.
Wspaniale, że korzystacie Państwo z programu słuchowego. Warto również włączyć do codziennych ćwiczeń odtwarzanie płytki "Sylaby i czasowniki" i puszczać ją naprzemiennie z płytą "Sylaby i rzeczowniki".
Wszelkie ćwiczenia, które wpłyną na rozwój Sebastianka znajdzie Pani w publikacji "Wczesna interwencja terapeutyczna" J. Cieszyńskiej i M. Korendo.

Pozdrawiam serdecznie,
Anna Wrona

 5 
 : Lutego 21, 2019, 08:56:25  
Zaczęty przez Liza - Nowe: wysłane przez Liza
dziękuję.

pozwolę sobie wracać tu w razie wątpliwości


pozdrawiam

 6 
 : Lutego 19, 2019, 08:22:53  
Zaczęty przez Paulina2344 - Nowe: wysłane przez Paulina2344
Witam, mam problem z moim synkiem 3 latka.
Syn jest bardzo kontaktowym chłopcem, lubi bawić się z innym, chętnie chodzi do klubu malucha i na plac zabaw. Nie bawi się sam, chętnie z rodzicami, kuzynkami. Zabawa polega na jeżdżeniu autami, gotuje w kuchni,bawi się misiami, z klocków robi wieże (czasem są to klocki jednakowej wielkości), chętnie czyta książki i odpowiada na moje pytania co znajduje się w tych książkach. Codziennie słuchamy przez słuchawki książek do nauki rzeczowników i sylab. Sebastian ma opóźniony rozwój mowy w ciągu dwóch miesięcy nauczył się większości naśladować zwierzątka pokazywać części ciała i zna wszystkie samogłoski.jego zasób słownictwa troszeczkę się poprawię jednak Sebastian mówi tylko pojedyncze słowa czasem zdarza się że ułoży na przykład ma być lub gdzie jedziesz. Najgorszym jego problemem jest wymachiwanie przedmiotami lub rękoma przed oczami czasem patrzy na rzeczy przedmioty pod kątem i mruży oczy. Sebastian ma przerośnięty trzeci migdał i zmagał się z niedosłuchem, po antybiotykoterapii jego słuch się polepszył jednak będzie musiał mieć wycinany migdał. Sebastian również dotyka przedmioty po buzi po prostu przejeżdża przedmiotami po buzi. Tak jest bardzo pogodnym i chętnie rozmawia po swojemu ze mną. Codziennie bawimy się przy stoliczku malujemy układamy układanki i słuchamy w słuchawkach od 15 do 40 minut w zależności od dnia. Nie mamy włączonego telewizora. Sebastian wszystko je nie musi mieć rytuałów, jest odpieluchowane w dzień. I teraz jest moje pytanie czy wykonać diagnozy w kierunku autyzmu i integracji sensorycznej. dodam jeszcze że Sebastian czasem bawi się włącznikami by zapalić światło ale jeżeli proszę go zgaszę nie zgasi, kiedyś bawił się drzwiami ale dzisiaj zdarza mu się rzadko że zamknij drzwi. Na spacery chodzi chętnie i czasem wiadomo ucieka. Kilka miesięcy temu był problem że Sebastian nie reagował na swoje imię i polecenia. Dziś zdarza się że Sebastian za pierwszym razem nie usłyszy że go wołam. Polecenia wykonuje. Badanie EEG wyszło prawidłowe. Proszę o sugestie do jakiego specjalisty się udać lub poprawić zajęcia w domu. Pozdrawiam

 7 
 : Lutego 18, 2019, 09:57:58  
Zaczęty przez wiolkaq - Nowe: wysłane przez wiolkaq
Jesteśmy rodzicami 2,5 letniego chłopca, Miłoszka. Miłek urodził się w 38 tygodniu ciąży przez cesarskie cięcie. Niestety  po urodzeniu stwierdzono u niego niewydolność oddechową, Miłko leżał przez 3 tygodnie w inkubatorze, gdzie był podłączony do respiratora. Miał również podejrzenie wady serca, jednak na szczęście zostało to wykluczone. Po opuszczeniu szpitala, Miłoszek został objęty krótką opieką neonatologiczną oraz neurologiczną, po której zasugerowano nam fizjoterapię, ponieważ, jak to określono, synek jest 'leniwy'. Po długiej i żmudnej fizjoterapii synek z dużym opóźnieniem osiągał poszczególne kamienie milowe w swoim rozwoju (nie chodził prawie do 2 roku życia). Oprócz tego, zaobserwowaliśmy pewne niepokojące objawy jeśli chodzi o jego rozwój umysłowy...Po pierwsze, Miłko nie mówi. Wcale! Nie mówi mama, tata, baba...Wydaje z siebie dźwięki i mówi 'po swojemu', ale nie komunikuje się słownie z otoczeniem. Zauważyliśmy, że Miłosz porozumiewa się gestami, rozumiejąc sytuację niejako z 'kontekstu': reaguje na chodź, kiedy kiwam na niego głową, zakaz rozumie poprzez ruch palca, tzw. 'nunu", robi papa, przybija piątkę i pokazuje kciuk w górę 'ok". Nadmienię, że badaliśmy synkowi słuch i jest w porządku. Po drugie Miłosz nie rozumie prostych poleceń, typu: chodź, daj. Po trzecie, Miłoszek nie bawi się ani samodzielnie, ani z inną osobą. Klocki rozrzuca (rzuca praktycznie wszystkim), nie rysuje (jeśli już to bardzo krótko, a potem...rzuca kredkami), nie jeździ autkami, nie naśladuje głosów zwierząt podczas zabawy. Jedyne, co go chociaż trochę interesuje to oglądanie książeczek (nie chce słuchać czytania, a po kilku minutach również nimi rzuca) oraz...słuchanie muzyki (z tv, radia, płyty), uwielbia muzykę (nawet głośną), tańczy do niej, ma ulubione utwory i takie, których nie lubi (manifestuje to zachowaniem). Przez jakiś czas Miłoszek nie reagował na imię, ale teraz zauważyliśmy, że odwraca się praktycznie za każdym razem, kiedy jest wołany. Trzy miesiące temu udaliśmy się do Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w naszym mieście, gdzie synek został poddany diagnozie, która stwierdzała u Miłoszka dość duże opóźnienie oraz konieczność wczesnego wspomagania rozwoju. Po złożeniu odpowiednich dokumentów zostały nam przyznane godziny WWR, jednak ze względu na brak wolnych miejsc mamy czekać na wolne miejsce lub nowe godziny (okolice wakacji)!!!!!! Nie chcemy czekać kolejnych miesięcy, chcemy pomóc synkowi w rozwoju, jednak zostaliśmy niejako sami z problemem. W opinii przewijało się słowo 'autyzm' jednak bardzo ostrożnie i nie 'ostatecznie', w internecie jest mnóstwo różnych, często sprzecznych opinii (poza tym, nie chcemy być domorosłymi psychologami)...Na Państwa portalu przeczytałam mnóstwo bardzo konkretnych oraz pocieszających informacji, w związku z czym zwracam się z prośbą o sugestie, jak dalej postępować z Miłoszkiem, jakie materiały zakupić, jak mu pomóc do momentu rozpoczęcia terapii w PPP...? Z góry dziękuję...

 8 
 : Lutego 17, 2019, 11:53:57  
Zaczęty przez wiolkaq - Nowe: wysłane przez wiolkaq
Jesteśmy rodzicami 2,5 letniego chłopca, Miłoszka. Miłek urodził się w 38 tygodniu ciąży przez cesarskie cięcie. Niestety  po urodzeniu stwierdzono u niego niewydolność oddechową, Miłko leżał przez 3 tygodnie w inkubatorze, gdzie był podłączony do respiratora. Miał również podejrzenie wady serca, jednak na szczęście zostało to wykluczone. Po opuszczeniu szpitala, Miłoszek został objęty krótką opieką neonatologiczną oraz neurologiczną, po której zasugerowano nam fizjoterapię, ponieważ, jak to określono, synek jest 'leniwy'. Po długiej i żmudnej fizjoterapii synek z dużym opóźnieniem osiągał poszczególne kamienie milowe w swoim rozwoju (nie chodził prawie do 2 roku życia). Oprócz tego, zaobserwowaliśmy pewne niepokojące objawy jeśli chodzi o jego rozwój umysłowy...Po pierwsze, Miłko nie mówi. Wcale! Nie mówi mama, tata, baba...Wydaje z siebie dźwięki i mówi 'po swojemu', ale nie komunikuje się słownie z otoczeniem. Zauważyliśmy, że Miłosz porozumiewa się gestami, rozumiejąc sytuację niejako z 'kontekstu': reaguje na chodź, kiedy kiwam na niego głową, zakaz rozumie poprzez ruch palca, tzw. 'nunu", robi papa, przybija piątkę i pokazuje kciuk w górę 'ok". Nadmienię, że badaliśmy synkowi słuch i jest w porządku. Po drugie Miłosz nie rozumie prostych poleceń, typu: chodź, daj. Po trzecie, Miłoszek nie bawi się ani samodzielnie, ani z inną osobą. Klocki rozrzuca (rzuca praktycznie wszystkim), nie rysuje (jeśli już to bardzo krótko, a potem...rzuca kredkami), nie jeździ autkami, nie naśladuje głosów zwierząt podczas zabawy. Jedyne, co go chociaż trochę interesuje to oglądanie książeczek (nie chce słuchać czytania, a po kilku minutach również nimi rzuca) oraz...słuchanie muzyki (z tv, radia, płyty), uwielbia muzykę (nawet głośną), tańczy do niej, ma ulubione utwory i takie, których nie lubi (manifestuje to zachowaniem). Przez jakiś czas Miłoszek nie reagował na imię, ale teraz zauważyliśmy, że odwraca się praktycznie za każdym razem, kiedy jest wołany. Trzy miesiące temu udaliśmy się do Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej w naszym mieście, gdzie synek został poddany diagnozie, która stwierdzała u Miłoszka dość duże opóźnienie oraz konieczność wczesnego wspomagania rozwoju. Po złożeniu odpowiednich dokumentów zostały nam przyznane godziny WWR, jednak ze względu na brak wolnych miejsc mamy czekać na wolne miejsce lub nowe godziny (okolice wakacji)!!!!!! Nie chcemy czekać kolejnych miesiący, chcemy pomóc synkowi w rozwoju, jednak zostaliśmy niejako sami z problemem. W opinii przewijało się słowo 'autyzm' jednak bardzo ostrożnie i nie 'ostatecznie', w internecie jest mnóstwo różnych, często sprzecznych opinii (poza tym, nie chcemy być domorosłymi psychologami)...Na Państwa portalu przeczytałam mnóstwo bardzo konkretnych oraz pocieszających informacji, w związku z czym zwracam się z prośbą o sugestie, jak dalej postępować z Miłoszkiem, jakie materiały zakupić, jak mu pomóc do momentu rozpoczęcia terapii w PPP...? Z góry dziękuję...

 9 
 : Lutego 17, 2019, 09:58:00  
Zaczęty przez Liza - Nowe: wysłane przez Monika Piotrowska
Szanowna Pani Lizo,

gdy Córeczka zacznie powtarzać kilka samogłosek lub wybranych wyrażeń dźwiękonaśladowczych, należy włączyć części: "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki l. pojedyncza". Proszę słuchać programu na zmianę (codziennie inna płyta), minimum 20 min. dziennie (można słuchać w dwóch lub trzech sesjach).
Warto również wracać do wyrażeń dźwiękonaśladowczych oraz używać ich podczas dnia, np.: "kap kap", gdy pada deszcz, "ciach ciach" podczas krojenia chleba, aby Córeczka zobaczyła, że wypowiedzi opisują rzeczywistość.

Do ćwiczenia powtarzania samogłosek można zastosować pomoc "Samogłoski" oraz układankę "Gdzie jest A?".

Przykłady ćwiczeń stymulacji funkcji słuchowej znajdują się w pozycji pt. "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch" Prof. J. Cieszyńskiej-Rożek.

Pozdrawiam,
Monika Piotrowska

 10 
 : Lutego 17, 2019, 09:19:16  
Zaczęty przez tata_Oli - Nowe: wysłane przez tata_Oli
Zaktualizuję nasze postępy, bo jest się czym pochwalić Uśmiech
Córka ma obecnie 2l9m. Od 6 miesięcy w terapii MK po okolo 1h dziennie w domu + raz w tyg. neurologopeda w konsultacji.

Najważniejsze:
1. dziecko zaczęło mówić. Póki co powtarza słowa, adekwatnie nazywa około 50 rzeczowników ( gdy pytamy "co to?" i pokazujemy obrazek, to nazywa poprawnie) i około 20 czasowników ( odpowiada na pytania "co robi?")
Zdarza się jej zainicjować słowny kontakt, gdy czegoś chce, np. pokaże palcem i powie "sok", "bananka", "skakać", "jechać".
Pokazuje różne przedmioty, obrazki i sama je nazywa. Bierze książeczki prof. Cieszyńskiej z radością sama czyta.

2. Dziecko zaczyna czytać globalnie ( około 30 słów) oraz łączy słowa po sylabach ( składa sylaby w słowa )
3. Bardzo dobre pole wspólnej uwagi. Gdy pokazuje coś palcem, to patrzy w tamtym kierunku, sama również używa palca w komunikacji ( choć mało precyzyjnie)
4. Dziecko kategoryzuje po kolorach, kształtach wielkości. Obecnie wprowadzamy kategoryzacje ogólne, typu "ubrania", "zabawki", "pojazdy", "jedzenie". Opanowała również sekwencje, które były dla niej bardzo trudne do zrozumienia przez kilka miesięcy Uśmiech

Ćwiczymy dalej...

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!