Wróć do strony głównej.
Stycznia 27, 2020, 01:12:26 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Stycznia 24, 2020, 03:25:35  
Zaczęty przez mejbi - Nowe: wysłane przez mejbi
Moja córka ma ZA, przechodzi go "różnie" - delikatnie ujmując. Ale jest już w 8mej klasie i musimy powoli podejmować decyzję "co dalej"? jest ambitna i inteligentna, ale nie umie uczyć się ściśle "z programem", czy da sobie radę w liceum a potem na studiach, czy lepiej żeby szła do technikum czy zawodówki?

 2 
 : Stycznia 24, 2020, 10:55:59  
Zaczęty przez Monikag1102 - Nowe: wysłane przez Natalia Antosz
Szanowna Pani,

czy Synek buduje zdania? Czy porozumiewa się mową w celu komunikacji? Jeśli tego nie robi, należy wprowadzić ćwiczenia stymulujące rozwój poznawczy i językowy dziecka umieszczone w publikacji M. Korendo, J. Cieszyńskiej "Wczesna interwencja terapeutyczna". Proszę także wprowadzić program słuchowy słucham i uczę się mówić "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki". Zalecam także powolne pożegnanie się ze smoczkiem ze względu na mogące pojawić się problemy artykulacyjne i wady zgryzu.
Jeśli niepokoi Panią rozwój dziecka, to zachęcam do kontaktu z terapeutą MK. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Terapeuta będzie w stanie rzetelnie ocenić poziom rozwoju dziecka.

Pozdrawiam,
Natalia Antosz

 3 
 : Stycznia 24, 2020, 10:48:17  
Zaczęty przez Ipekisiak - Nowe: wysłane przez Natalia Antosz
Szanowni Państwo,

brak kontaktu wzrokowego i reakcji uśmiechem na uśmiech jest objawem niepokojącym. Nie wiem jak sytuacja wygląda aktualnie i czy rozwój dziecka wszedł na właściwe tory rozwoju, ale jeśli poprawa jest niewielka, należy wprowadzić ćwiczenia stymulujące rozwój maluszka. Wszystkie ćwiczenia opisane są w publikacji J. Cieszyńska, M. Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna". Na naszym blogu można znaleźć również informację, jak stymulować rozwój dziecka do 12 m-ca życia. https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-wspierajace-rozwoj-dziecka-do-12-miesiaca-zycia/

Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Antosz

 4 
 : Stycznia 24, 2020, 10:16:26  
Zaczęty przez GabiK - Nowe: wysłane przez Natalia Antosz
Pani Gabrielo,

proszę włączać dziecku program słuchowy ok. 30 minut dziennie, koniecznie w słuchawkach, w sesjach po 5-8 minut, aby to było słuchanie aktywne. Jeśli dziecko powtarza wszystkie wyrazy z książeczek, to proszę włączyć kolejne części, czyli Sylaby i czasowniki, Odmiana rzeczownika i na końcu trudne głoski. Można skorzystać także z programu słuchowego zamieszczonego na stronie www.centrummetodykrakowskiej.pl.
Pisze Pani, iż dopiero zaczynacie przygodę z MK i że dziecko powtarza, więc zakładam, że nie buduje prawidłowo zdań i nie prowadzi dialogu, dlatego też należy wprowadzić intensywną stymulację językową oraz poznawczą. Zachęcam też do wprowadzenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania. Wszystkie ćwiczenia i sposób wprowadzania paradygmatów są opisane w publikacji "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju u dzieci" autorstwa prof. J. Cieszyńskiej.
Proszę wprowadzić programowanie języka. Również jest opisane w wyżej wymienionej publikacji.  Bardzo wazne są ćwiczenia budowania zdań na podstawie obrazków sytuacyjnych i zadawanie pytań do obrazków. Np. MAMA ŚPI. Kto? Mama Co robi? Śpi.
Proszę zachęcać dziecko do pokazywania  elementów rzeczywistości oraz wskazywania ich poprzez komunikaty, np.: Pokaż, gdzie jest pies? oraz nazywania Kto? Co robi? Co?

Życzę owocnej pracy,
Natalia Antosz

 5 
 : Stycznia 15, 2020, 11:25:43  
Zaczęty przez Roksana - Nowe: wysłane przez Aleksandra Chmielewska
Dzień dobry, Pani Roksano.

Opisane przez Panią zachowania chłopca są niepokojące i mogą świadczyć o opóźnieniu lub zaburzeniu rozwoju. Niestety niemożliwym jest zdiagnozowanie Pani Wnuczka na odległość. Jedynie kontakt twarzą w twarz z terapeutą, pozwoliłby ocenić rozwój chłopca. Zatem zachęcam Państwa do skontaktowania się z diagnostami w Centrum Metody Krakowskiej, którzy rozwieją Pani wątpliwości i udzielą ewentualnych wskazówek, jak wesprzeć rozwój Pani wnuczka (informacji dotyczących dostępnych terminów oraz kosztów udzieli Pani Magda Rolińska - numer telefonu: 518-404-155).
Oczekując na konsultacje ze specjalistą możecie Państwo także samodzielnie rozpocząć stymulację rozwoju Wnuczka, pomocna może okazać się książka prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Opisane w niej zostały ćwiczenia i zabawy, które pozytywnie wpływają na rozwój wszystkich dzieci - w przypadku deficytów pozwalają je wyrównać, a w przypadku prawidłowego rozwoju dodatkowo go stymulują. Im wcześniej zostanie podjęta praca z chłopcem, tym większe szanse na osiągnięcie oczekiwanych efektów.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska

 6 
 : Stycznia 15, 2020, 11:10:44  
Zaczęty przez mteleg - Nowe: wysłane przez Aleksandra Chmielewska
Dzień dobry,

przekażemy Pani pytanie do specjalisty, który zajmuje się tą dziedziną. Jeśli otrzymamy odpowiedź, niezwłocznie ją udostępnimy.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska

 7 
 : Stycznia 15, 2020, 11:01:59  
Zaczęty przez orpheline - Nowe: wysłane przez Aleksandra Chmielewska
Drodzy Agnieszko i Grzegorzu,

w trzecim miesiącu życia dziecka oczekujemy, że pojawi się umiejętność odpowiadania uśmiechem na uśmiech, zachęcam do częstego nawiązywania kontaktu wzrokowego z Synkiem (powinien być on wówczas nakarmiony i przewinięty). Jednocześnie mówimy wtedy do dziecka i czule się uśmiechamy, należy próbować różnych sposobów komunikacji: łagodnego mówienia, śpiewania, wokalizowania samogłosek oraz sylab. Szczególnie wokalizowanie jest ważne dla stymulacji głużenia i gaworzenia, jeżeli dziecko powie jakiś dźwięk, powtarzamy go i oczekujemy kolejnej realizacji (dialogowanie z dzieckiem).
Niestety nie jestem w stanie rozwiać Państwa wątpliwości, w związku z czym zachęcam do kontaktu z neurologopedą, który specjalizuje się we wczesnej interwencji logopedycznej. Oceni on rozwój Waszego Synka i, jeśli okaże się to konieczne, pokieruje stymulacją jego rozwoju.

Życzę wszystkiego dobrego i serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska

 8 
 : Stycznia 15, 2020, 10:35:18  
Zaczęty przez Pynio 13 - Nowe: wysłane przez Aleksandra Chmielewska
Dzień dobry!

Postępy poczynione przez Wiktora są imponujące.
Trzymam kciuki oraz życzę dalszych sukcesów w nauce

Aleksandra Chmielewska

 9 
 : Stycznia 15, 2020, 10:31:14  
Zaczęty przez aniasarah - Nowe: wysłane przez Aleksandra Chmielewska
Dzień dobry, Pani Aniu.
Cieszę się, że postanowiła Pani rozpocząć stymulację rozwoju Synka. Aby wspomóc naukę powtarzania i rozumienia nowych słów, zachęcam Panią do rozpoczęcia pracy z programem słuchowym Słucham i uczę się mówić wyd. Arson części Sylaby i rzeczowniki 1-4 oraz Sylaby i czasowniki liczba pojedyncza (z uwagi na fakt, że Synek powtarza samogłoski oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze pomijamy te części programu). Słuchamy około 15-20 minut dziennie w kilku sesjach, koniecznie w słuchawkach.
Ponadto zachęcam Panią do zabawy z Synkiem opartej na naśladowaniu czynności i wykonywaniu poleceń (usypianie/karmienie/pojenie lali, jeżdżenie autem itp.). W jej czasie komentujemy to, co robimy, nazywamy czynności (3 osoba liczby pojedynczej czasu teraźniejszego, np. śpi, siedzi, je, pije) oraz opowiadamy, budujemy proste zdania (Lala śpi./ Miś pije. Mama je.) i zachęcamy Synka do ich powtarzania. W ten sam sposób komentujemy także codzienne czynności wykonywane przez dziecko oraz w jego towarzystwie.
Polecam także zapoznanie się z książką prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Opisane w niej zostały ćwiczenia i zabawy, które pozytywnie wpływają na rozwój wszystkich dzieci - w przypadku deficytów pozwalają je wyrównać, a w przypadku prawidłowego rozwoju dodatkowo go stymulują. Pomoże ona także ustalić, na jakim etapie rozwoju jest Pani Synek i pozwoli na wybór odpowiednich dla niego ćwiczeń.
Życzę owocnej pracy oraz pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska

 10 
 : Stycznia 02, 2020, 02:34:13  
Zaczęty przez Pynio 13 - Nowe: wysłane przez Pynio 13
W święta u babci Wiktor bawił się z małym szczeniakiem, zainteresowała go tresura psów, poprosił sam o wypożyczenie książki o tresurze psów sam czyta czego nie rozumie szuka sobie wyjaśnienia w internecie lub się pyta.

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!