Wróć do strony głównej.
Padziernika 30, 2020, 08:29:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : Padziernika 29, 2020, 02:46:48  
Zaczęty przez RITA - Nowe: wysłane przez Małgosia
Dzień dobry,

Widzę, że to powtórzone pytanie. Odpowiedziałam na Pani wiadomość w sekcji - Inne (https://centrummetodykrakowskiej.pl/forum/index.php?topic=2619.0).

Pozdrawiam,
Małgorzata Lasak

 2 
 : Padziernika 29, 2020, 02:43:44  
Zaczęty przez Pynio 13 - Nowe: wysłane przez Małgosia
Dzień dobry,

To są naprawdę duże sukcesy Pani Syna - gratuluję i trzymam kciuki za dalsze osiągnięcia Uśmiech

Pozdrawiam,
Małgorzata Lasak

 3 
 : Padziernika 28, 2020, 02:21:38  
Zaczęty przez Pynio 13 - Nowe: wysłane przez Pynio 13
Dzień dobry. Obecnie z Wiktorem ćwiczymy tabliczkę mnożenia do 100, edukacja zdalna nie sprawdziła się w przyswajaniu wiedzy. Gramy w różne gry przegrywający ma do rozwiązania przykłady z tabliczki mnożenia. Zauważyłem że gdy ja przegram to przyklady mam łatwiejsze, wygrywający musi sprawdzić odpowiedzi. Wiktor teraz czyta Karolcię, zuważyłem że wynotowuje jakieś fakty z książki aby póżniej wiedzieć. Czyta biegle i z przyjemnością. Nadal lubi żeby tata poczytał wieczorem. Kiedy mama była chora to czytał mamie.

 4 
 : Padziernika 26, 2020, 10:54:23  
Zaczęty przez margotttm - Nowe: wysłane przez margotttm
Dzień Dobry,

U mojej 2l9m córki mowa zaczęła się rozwijać 3 miesiące temu po długiej terapii. Córka urodziła się z asymetrią ułożeniową i tendencją do obniżonego napięcia. Gdy skończyła dwa lata wróciliśmy do rehabilitacji. Córka na codzień jest pod opieką wspaniałej niani, która ćwiczy z nią motorykę dużą i małą, dużo spędzają czasu na placach zabaw. Córka bardzo lubi jak jej się czyta książki. Jesteśmy też  w terapii integracji sensorycznej od lipca ( przede wszystkim czucie głęboki, układ przedsionkowy). Od tygodnia wprowadziłam córce terapie Johansena.

Problem tkwi w wymowie, córka na ten moment nie jest w stanie wymówić K ( zastępuje je t), W a  dz, l, j jest wciąż niezrozumiałe. W jaki sposób mogłabym wspomóc córkę w ćwiczeniach nad prawidłową wymową. Czy problemy z wymową mogą być związane z obniżonym napięciem?

 5 
 : Padziernika 22, 2020, 01:11:42  
Zaczęty przez Annaz80 - Nowe: wysłane przez Annaz80
Witam

Córka skończyła 2 lata i 4 miesiące nie mówi, skonsultowałam ją w poradni autystycznej i padła diagnoza autyzmu wczesnodziecięcego. Jestem na etapie załatwiania wczesnego wspomagania. Od września uczęszcza do żłobka.
Córka nie jest zainteresowana mówieniem, poznawaniem tego co ja jej zaproponuje, jest ciekawa różnych rzeczy ogląda je próbuje otwierać po prostu poznaje je, nie pokazuje palcem, kontakt wzrokowy był słaby ale robi duże postępy. Bardzo lubi muzykę i oglądanie piosenek dla dzieci a najbardziej jej się podobają te które mają powtórzenia np. ko ko , idziemy do zoo. Lubi przy muzyce potańczyć po swojemu.
Książeczki pobieżnie przegląda, szybko się nudzą i wyrzuca. Jest radosnym dzieckiem, uśmiechniętym lubi dzieci choć duża grupa ją przytłacza.
Wiem już że nie telewizor i muzykę muszę jej odstawić. Chciałabym jej pomóc. W jaki sposób stymulować mowę ?
Jak się z nią bawić by rozwijała mowę, koncentrację?
Przeraża mnie diagnoza i boję się że nie dam rady, z drugiej strony wiem że muszę szybko działać.
Proszę mi doradzić od czego zacząć domową rehabilitacje.



 6 
 : Padziernika 21, 2020, 07:05:06  
Zaczęty przez Martyna Chmielewska - Nowe: wysłane przez Martyna Chmielewska
Szanowna Pani Profesor,
Problem dotyczy chłopca (4lata). Rok temu wprowadziłam samogłoski, chłopiec rozpoznawał, nazywał itd.  Następnie pierwsze sylaby otwarte (PA< PO.. itd) Chłopiec opanował bez większego problemu, potem kolejny zestaw sylab (MA, MO...). Oczywiście miesza mu się niesamowicie np. PA jest dla niego MA (stosowałam gesty wizualizacyjne ) Nadal się myli (zgodnie z sugestią prof. Orlowskiej-Popek więcej ćwiczeń lewopółkulowych- tak robię). Ale problem pojawił się 2 tygodnie temu, kiedy samogłoski są również dla niego sylabami np. A to PA lub MA; U to PU lub MU; E to PE lub ME itd.   Jestem po całym wakacyjnym cyklu szkoleń, ale i tak nie wiem co robić:( Czy wrócić jeszcze raz do utrwalania samogłosek ?

 7 
 : Padziernika 21, 2020, 06:34:13  
Zaczęty przez RITA - Nowe: wysłane przez RITA
Jestem mamą 5 letniego chłopca. Wcześniak z 35 tygodnia, ur. przez CC, W pierwszym roku rehabilitacja ze względu na asymetrię ułożeniową, siadanie 9 miesięcy, raczkowanie 12, wcześniej pełzanie, chodzenie 14 miesięcy. Opóźniony rozwoj mowy  pojedyncze słowa) ,  od 3 roku pod opieka logopedyczną, teraz juz mówi wszystko, jest w pełni komunikatywny, zdaniami, wszystkie głoski, pytania, intonacja ok. Uczęszczał do żłobka od 3 rż, był nieco wycofany, bawił sie raczej sam, nie chciał uczestniczyc w pracy stolikowej, nie skupiał uwagi przy czytaniu bajek, wolał zabawę, lubił siadac paniom na kolanach, lubił posiłki, źle znosił imprezy typu jasełka,andrzejki, był wtedy niegrzeczny, pobudzony itp. Teraz jest w grupie 5 latków, panie przedszkolanki skarżą się na to, że nie chce pracować w książkach, nie lubi rysować, rysuje słabo, interesuje się przedmiotami dla dorosłych typu laptop, komputer, żaluzje, magnetofony, odkurzacze, klucze, nie bawi się bezpośrednio z dziećmi, tylko obok, zdarza mu się często dzieci sciskać, popychać, zaczepiać, uderzyć, bez powodu. Panie twierdzą że brak mu empatii, robi to z usmiechem. Nie chce dostosować się do zasad, chce rządzić. Gdy jest karany wścieka się i głośno płacze. Jest głośnym dzieckiem, lubi mówić do siebie, powtarzać po kimś, podśpiewywać. Lubi w zabawie lub z nudy mówić przeciągając samogłoski, ma takie jakby natręctwa słowne, ale one się zmieniają co  jakiś czas. Lubi bawić się na dywanie np. samochodami leżąc, naśladując warkot silnika. Lubi farby, plastelina, wycinanie, lubi zabawy ruchowe, gimnastyczne, w kółeczku, chętnie podaje dzieciom rączkę, pięknie spiewa piosenki.

Z moich domowych obserwacji niepokoją mnie te fiksacje słowne, ulubione powiedzonka, ciągłe podśpiewywanie, to że lubi hałas, stukanie, szarpanie za klamki, zbytnie przywiazywanie wagi do samodzielnego wykonywania róznych czynności, typu  ja gaszę lampkę, biore widelec z szuflady, lubi zamykać dom kluczem, opuszczać rolety, włączać odkurzacz, lubi powtarzalność. Często pyta mnie o to samo kilka razy, mimo, że zna odpowiedź, ale na moją prośbę potrafi odpuścić, nie robi afer. Ma echolalie, ale zawsze podaje kontekst. W sklepie u lekarza, w kosciele jest dość grzeczny ale głośno mówi, wierci się bardzo, nie umie szeptać, Jest zbytnio śmiały wobec dorosłych, bardzo bezpośredni, uparty, szybko się dekoncentruje, szybko zmienia temat. Jest wesoły, komunikatywny, zna kolory, dni tygodnia, miesięcy, pory roku, ładnie liczy, zna dużo literek, dużo wyrazów potrafi przeczytać globalnie, ma dobra pamięć, lubi jeździć rowerem, lubi plac zabaw, ma swoje ulubione bajki, książki, lubi spędzać czas na powietrzu. Opóźniony rozwoj mowy w 3 r ż, sprawił, że myslałam o autyzmie lub ZA, ale neurolog, lekarz rodzinny i logopeda zaprzeczali, syn gaworzył zawsze był komunikatywny, nawet jak nie mówił, bawił się w udawanie, rozumiał polecenia, zawsze reagował na imię, teraz  te mysli o zachowaniach ze spektrum wracają.  Proszę o poradę co robić.

 8 
 : Padziernika 21, 2020, 03:46:30  
Zaczęty przez milenka88 - Nowe: wysłane przez NataliaP
Witam, mam 8 miesięczna córeczkę. Czytam post i widzę, ze Aga37 miała podobna sytuacje do mojej. Moja córcia jest dzieckiem kontaktowym, coraz lepiej utrzymuje kontakt wzrokowy, gaworzy (choć teraz przez ząbkowanie powtarza tylko sylaby bababa i mamama, zanikło dziadzia oraz tatata) uwielbia bawić się zabawkami, reaguje na imię (wiadomo jak jest na czymś bardzo skupiona to muszę zawołać ja kilka razy) reaguje na dźwięki, lubi jesc nowości, uwielbia zabawy w akuku oraz  „smażyła sroczka jajeczko”. Niepokoi mnie jednak wzrok, są momenty, ze nie potrafi skupić oczu na oczach, bardziej patrzy na włosy lub usta. Jest ogromny postęp ponieważ jak się ja wola to popatrzy w oczy kiedyś w pozycji pionowej nie było mowy o reakcji workowej tylko się śmiała. Jak było u Pani? Jak bardziej stymulować córkę ? My się stymulujemy kartami Pani Cieszyńskiej tak trzy razy dziennie. Pozdrawiam

 9 
 : Padziernika 19, 2020, 08:57:31  
Zaczęty przez Ela1989 - Nowe: wysłane przez Ela1989
Witam mam syna Dawida. Za 2 miesiące skończy 3.5 roku. Jego rozwój mowy jest opóźniony. W marcu tego roku zaczelismy uczęszczać do logopedy. Niestety przez pandemię było tylko kilka wizyt. Wtedy syn jeszcze nie mówił nic. Zakupiłam mu książki Słucham i uczę się mówić. Mowa ruszyła najpierw samogłoski , potem sylaby. Byłam też u laryngologa i neurologa. Nikt nic niepokojącego nie stwierdził. Dawid powtórzy po mnie wszystkie litery oprócz r. Wymawia dużo sylab. Wypowiada ok 90 prostych słów mama , tata, baba . Jego zdania to mama tu, ja tam. Zaczęłam go uczyć czytać metodą sylabowo. Powie je ale nie połączy w wyraz. Nikt na dzień dzisiejszy nie chce mnie przyjąć z synem . Mieszkam w małej miejscowości. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego rozwoju. Czemu mówi sylaby oddzielnie a nie potrafi połączyć w wyraz??  Oczywiście telewizja jest ograniczona do minimum . Starszy syn mówił bardzo wcześnie i wyraźnie ok 2 lat zdaniami. Porody były bez komplikacji. Prawdopodobnie w rodzinie męża były osoby z opòźnionym rozwojem mowy.
Pozdrawiam i czekam.

 10 
 : Padziernika 17, 2020, 09:14:21  
Zaczęty przez NataliaP - Nowe: wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek
Szanowna Pani,

cieszę się, że córeczka zaczęła coraz więcej gaworzyć. Proszę kontynuować stymulację wzroku.
Radziłabym też udać się na konsultację do terapeuty Metody Krakowskiej (lista na www.szkolakrakowska.pl), który po obejrzeniu dziecka twarzą w twarz oceni jego rozwój i ewentualnie udzieli dalszych wskazówek do pracy.

Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek

Strony: [1] 2 3 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!