Wróć do strony głównej.
Padziernika 24, 2021, 02:17:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 : Wrzenia 15, 2021, 07:42:44  
Zaczęty przez lucasPeni - Nowe: wysłane przez lucasPeni
Pytanie specjalnie dla autystów, którzy SĄ rodzicami, a nie rodzicami osób z autyzmem. Mój syn ma 8 miesięcy i ma już zachowania, o których moja rodzina mówi, że miałem w tym wieku, w tym intensywne nadogniskowanie, nie bawienie się zabawkami we „właściwy” sposóshowbox speed test
b i nadmierną stymulację przy jasnych światłach/głośnych dźwiękach. Czy to normalne, że 8-miesięczne dziecko wykazuje tak wcześnie objawy autyzmu?

 22 
 : Wrzenia 14, 2021, 09:56:52  
Zaczęty przez kredka - Nowe: wysłane przez Matka_wariatka
Zauważyłam to samo u mojego synka. Jak teraz wygląda u Was sytuacja?

 23 
 : Wrzenia 13, 2021, 09:36:44  
Zaczęty przez Malgosia - Nowe: wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek
Droga Mamo,

każde dziecko jest inne, także każde dziecko z autyzmem jest inne. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, kiedy dziecko zacznie budować zdania. Przy systematycznej pracy, efekty przyjdą. Proszę pracować i być cierpliwą, choć bywa to trudne. Często dzieciaki bardzo pozytywnie nas zaskakują.

Jeśli terapia odbywa się tylko raz w tygodniu, to terapeutka powinna drogowskazem dla Pani. Warto pracować codziennie w domu z dzieckiem przy stoliku.

Proszę pamiętać o programie słuchowym, który jest bardzo ważny, a niestety często bywa zaniedbywany przez rodziców, o  terapii poznawczej, ćwiczeniach lewopółkulowych, wczesnej nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną, programowaniu języka, prowadzeniu dziennika wydarzeń. Jeśli dziecko jest w terapii, terapeutka informuje o technikach Metody Krakowskiej.

Polecam Pani książkę pani prof. J. Cieszyńskiej "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci'.

Zapraszamy do Centrum Metody Krakowskiej na intensywną pracę w ramach turnusu. Informacji udzieli Dominika Kowalik.

W razie pytań proszę dzwonić na nasz dyżur telefoniczny,
Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek

 24 
 : Wrzenia 13, 2021, 09:22:31  
Zaczęty przez Kadasia - Nowe: wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek
Droga Mamo,

proszę nie zniechęcać się.

Proszę wymyślać dziecku różne zabawy z nowymi sylabami. Im głupiej, tym zabawniej dla dziecka. Warto mózg dziecka zaskakiwać nowymi pomysłami. Może Pani obserwować profil Centrum Metody Krakowskiej na fb albo instagramie. W każdą środę są tam udokumentowane i krótko opisane różnego typu zadania z gabinetów naszych terapeutek, bardzo często dotyczą nauki czytania.
Proszę również pamiętać o programie słuchowym.

Jeśli będzie Pani miała  pytania, proszę śledzić dyżury telefoniczne naszych terapeutek.

Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek

 25 
 : Wrzenia 13, 2021, 09:08:49  
Zaczęty przez Jagata442@gmail.com - Nowe: wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek
Szanowna Pani,

jeśli niepokoi Panią rozwój synka, to proszę znaleźć w swojej okolicy specjalistę, który spotka się z synkiem "twarzą w twarz" i udzieli wskazówek do pracy.
Listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską znajdzie Pani na http://www.szkolakrakowska.pl/2,a,terapeuci.htm

Proszę pokazywać dziecku swoim palcem w książeczkach przedmioty, osoby, zwierzątka i nazywać je. Potem niech Pani pyta synka, np. Gdzie pies? gdzie buda? Jeśli dziecko samo nie pokazuje palcem, proszę pokazywać paluszkiem synka.

Polecam Pani "Wczesną interwencję terapeutyczną" prof. J. Cieszyńskiej oraz prof. M. Korendo. Znajdzie tam Pani sporo propozycji ćwiczeń. Proszę tylko kierować się umiejętnościami dziecka, a nie wiekiem metrykalnym.

Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek

 26 
 : Wrzenia 12, 2021, 02:49:48  
Zaczęty przez Malgosia - Nowe: wysłane przez Malgosia
Dzień dobry, własnie otrzymalisy diagnoze - autyzm dziecięcy.
Juz wczesniej zauważylimy że dzieje się zle, jeśli chodzi o rozwój syna, dlatego by mu pomóc zapisalismy go na zajęcia Metody Krakowskiej, jezdzimy na nie okolo 4 miesiace, niestety, mamy okolo 50 km do miasta , gdzie sa prowadzone zajęcia, dlatego na poczatku zajecia byly instrukrtazem dla mnie, jak pracować z synem. Bylam w stałymkontakcie z pania, codziennie cwiczylismy, poczatkowo bez sluchawek (okolo miesiaca) , teraz juz zawsze w sluchawkach - codziennie 2 ksiazeczki. Ponadto cwiczymy przy stoliku. Od przyszlego tygodnia bedziemy jezdzic raz w tygodniu, aby efekty były lepsze. I wlasnie w sparwie efektów piszę. Obecnie są, bo syn czasem cos po nas powtórzy, ale rzadko, czesciej udaje mu sie polowa slowa np. kwiaty to kwia, mucha to mu, buty to bu, brat Tomek to Mimi, czy to czytac, my to mycie itp. mowi tez mama, tata, baba, da (daj), to, tu, dziadzia, dzici (dzieci)  Dlatego chcialbym zapytac, co robic i czy to mogole mozliwe by przyspieszyc rozwoj mowy, czy poprostu cwiczyc i byc cierpliwym? Syn ma takze zajecia z logopedi, chodzi do przedszkola integracujnego, co jeszcze moge zrobic by mu pomoc? czy jestesmy na dobre drodze? czy wiadomo po jakim czasie spodziewac sie kolejnych postepów? dziekuje za informacje.

 27 
 : Wrzenia 10, 2021, 03:13:23  
Zaczęty przez Kadasia - Nowe: wysłane przez Kadasia
 Dziewczynka 2,5 roku diagnoza autyzmu dziecięcego, metoda krakowską ćwiczymy od lutego na początku dziecko nie mówiło nic. Początek był piękny powtarzanie samogłosek po tygodniu, dźwiękonaśladowcze troszkę dłużej ale były powtarzane. Utknęliśmy na sylabach od kilku miesięcy na B, P dziecko powtarza najwiecej, na F wcale, wyrazów nie chce ani czytać ani powtarzać. Mam wrażenie, że dziecko nie chce powtarzać,bo nie jest już  zainteresowane. Czy ktoś miał podobną sytuację?

 28 
 : Wrzenia 09, 2021, 09:14:38  
Zaczęty przez Ewa Ka - Nowe: wysłane przez Ewa Ka
Chciałabym dopisać część dalszą do mojego powyższego posta, ku pokrzepieniu innym rodzicom.

Poszłam z synkiem do psychiatry, mieliśmy też test ADOS-2. Synek zdrowy, mamy się nie martwić i cieszyć życiem Uśmiech

 29 
 : Wrzenia 07, 2021, 10:01:41  
Zaczęty przez Jagata442@gmail.com - Nowe: wysłane przez Jagata442@gmail.com
Witam,
Mój synek ma 15miesiecy, jeszcze niedawno podejrzewalam, że być może ma autyzm. Jak miał 10mcy byliśmy u psycholog, która określiła rozwój synka jako harmonijny. Dużo się zmieniło. Synek na ten moment:
-patrzy w oczy
-odwzajemnia uśmiech, zaczepia spojrzeniem, super bawi się w akuku
-jest bardzo kontaktowy i wesoły
-widze, że coraz bardziej interesuje się dziećmi
-rozumie co mówię, wykonuje polecenia
-mowi dużo po swojemu oraz kilka słów. Mówił mama ale orzestal. Wiąże to z tym że zaczął chodzić
-komunikuje się z nami w stopniu bardzo dobrym
-jest empatyczny
-bawi się zgodnie z przeznaczeniem zaprasza nas do zabawy
-pokazuje paluszkiem

Mam jednak pewien problem . Otóż Staś. Je pokazuje w książeczkach, woli oglądać je sam albo przynosi mi żebym mu coś przeczytała ale zaraz zabiera i sam ogląda.
Nie wiem jak nauczyć go tego wskazywania w książeczkach. Dziwi mnie to ponieważ w przestrzeni pokazuje bardzo dużo rzeczy, pokazuje osoby zwierzęta itp. natomiast w książeczkach nic .

Naśladuje czynności codzienne np sprzątanie podlewanie kwiatków a ciężko nauczyć mi go sztuczek typu jaki duży, jakie dobre itp.  robi Papa adekwatnie do sytuacji bije sobie brawo.

Nie pokazuje oka nosa ani na sobie ani na kimś. Ciężko mi i go tego nauczyć. Natomiast jak mówię posmaruj mamie nos kremem to wie co ma zrobić, rozumie też polecenie daj raczke albo zalozo buciki na nóżki.w tych sytuacjach wie gdzie rączka nóżka.

Reakcje na imię określam 8/10.
Jak mogę ćwiczyć z nim pokazywanie w książeczkach, czy takie naśladownictwo jakie opisałam jest prawidłowe a synek może poprostu nie mieć ochoty pokazywać tych sztuczek??

 30 
 : Sierpnia 17, 2021, 07:24:06  
Zaczęty przez Karolina531 - Nowe: wysłane przez olababilec
Szanowna Pani,

Na moich zajęciach, gdy przychodzi do mnie czy to dwuletnie dziecko, czy to  starsze, nie zawsze jest tak, że od razu chce ze mną współpracować, często na początku płacze i złości się, że musi siedzieć w krzesełku przy stoliku i pracować z obcą panią. Nie jest to wyznacznikiem autyzmu.
Może warto poszukać innego logopedy (jak jak to Państwo zrobili ze żłobkiem). A nuż uda się Pani znaleźć w okolicy Terapeutę Metody Krakowskiej. W tym celu proszę zajrzeć na stronę http://www.szkolakrakowska.pl/

Pomysłów na ćwiczenia i zabawy z dzieckiem można szukać  w publikacjach profesor Jagody Cieszyńskiej-Rożek z serii "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego"  w częściach "Słuch", "Wzrok", "Ruch" (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html) oraz w publikacji profesor Jagody Cieszyńskiej-Rożek i profesor Marty Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Z pewnością okaża się przydatne.

Jeśli chodzi o stymulację mowy, bardzo polecam  wprowadzić program słuchowy E. Wianeckiej (którego dziecko ma słuchać koniecznie w słuchawkach)

Z poważaniem,
Aleksandra Parker

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!