Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 08:14:18 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 2 letni chłopiec i problemy ze współpracą  (Przeczytany 13042 razy)
Kropka
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Lutego 11, 2013, 10:12:48 »

Witam,

Mój synek w lutym skończył 27 miesięcy, na bilansie dwulatka pediatra zasugerowała, że może mieć zaburzenia ze spektrum autyzmu, ponieważ jego mowa ograniczona jest do dziecięcej paplaniny, nie używa gestów potwierdzenia i zaprzeczenia, pokazuje palcem/rączką tylko, gdy coś chce, no i ma trudności z aklimatyzacją w grupie rówieśników, przy jednoczesnej niechęci do obcych. Otrzymaliśmy odpowiednie skierowania, a także na własną rękę rozpoczeliśmy poszukiwania pomocy. Z obecnych informacji od psychologów, pedagogów i logopedy wiemy, że wykluczają autyzm i zaburzenia z jego spektrum, stawiają na opóźniony rozwój mowy.
Od kilku tygodni wprowadziliśmy  program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" oraz pierwsze trzy zeszyty "Kocham czytać". Mój synek uwielbia sluchać "Słucham i uczę się mowić", sam domaga się tego 3-4 razy dziennie, słuchamy wraz z książeczkami, w słuchawkach, czasem coś próbuje powtarzać, ale mój największy problem polega na tym, że nie chce słuchać, ani patrzeć, kiedy chcę z nim powtarzać materiał z płyt przy otwartej książeczce. Bez problemu utrzymuje z nami kontakt wzrokowy, ale kompletnie nie jest zainteresowany ćwiczeniami ze mną. Nie mam już pomysłu jak go zachęcać do współpracy. U logopedy byl zainteresowany, ładnie patrzył na Panią w czasie ćwiczeń, a w domu nie chce. Dodam jeszcze, że synek bardzo ładnie wykonuje wszelkie polecenia, typu "daj", "przynieś", nie jest agresywny, histeryczny, zawsze uśmiechnięty. Nic nie wskazuje, aby był sfrustrowany brakiem komunikacji werbalnej z nami.
Będę bardzo wdzięczna za podpowiedź, jak zachecić go do wchodzenia z nami w interakcje slowne, póki co tylko słyszę, że przyjdzie samo z czasem;/
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lutego 24, 2013, 12:46:53 »

Droga Mamo, trzeba konsekwentnie próbować i nie zrażać się początkowym brakiem efektów. Wszystkie mamy o tym piszą.  Warto po powrocie od logopedy poćwiczyć 10 minut, by dziecko zrozumiało, że Rodzice robią to samo, co terapeuta. Podczas ćwiczeń pojawią się próby podejmowania komunikacji werbalnej.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!