Droga Pani Anno, szczerze współczuję dziecku, które musi uczestniczyć w korepetycjach, a tymczasem potrzebuje tylko jednej, jedynej umiejętności niezbędnej do nabywania wiedzy, czyli czytania. Jednak zanim rozpocznie naukę czytania sylabami (szybkiego rozpoznawania całych sylab) musi odbudować poczucie własnej wartości i wiarę, że może nauczyć się czytać. Proszę zakończyć korepetycje, bo tylko umacnia w dziecku myślenie, że niczego nie umie,. Wytłumaczyć, że metod była zła i rozpoczynamy nowe życie. Muesi jednak podczas wakacji ćwiczyć 2 godziny dziennie, ale żadnych karnych czytań, żadnych lektur, książek, tylko sma technika czytania sylab, potem wyrazów.
1. Ćwiczenia czytania wyrazów poza kontekstem (zapisać różnorodnymi czcionkami przypadkowe wyrazy i odczytywać je głośno (10 minut dziennie). Można skorzystać z gotowej pomocy K. Sedivy "Czytanie programowane"
www.we.pl, Jeśli to nie wystarczy są jeszcze "Sylaby inaczej" na naszej stronie.
2. Z. Orłowska-Popek - Czytanie ze zrozumieniem dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Cz 1. i 2.
www.wir-wydawnictwo.com3. Ćwiczenia głośnego czytania - teksty krótkie i przyjemne w czytaniu - np. Grzegorz Kasdepke 101 zabawnych historyjek, które pozwalają zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń, książka otrzymała nagrodę „Edukacja XXI”. Po przeczytaniu każdej historyjki zadaniem dziecka jest wyjaśnić znaczenie każdego związku frazeologicznego (powiedzenia).
We Wrocławiu pracuje moja doktorantka Joanna Łozowicka - 606 701 628 (
joanna@terapia-logopedyczna.pl)
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska