Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 02:21:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 3latka malo mowi i niewyraznie  (Przeczytany 8381 razy)
KarolinaW
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Lipca 31, 2014, 10:16:44 »

Dzien dobry, moja prawie trzyletnia corka bardzo malo mowi. Na stale mieszkam w Kalifornii, moj maz i jego dzieci z pierwszego malzenstwa sa Amerykanami. Moja corka w tej chwili miesza jezyki, po polsku mowi baba, dziadzia, chodz, pic woda, kawa, do domu (ona ma wrazenie ze jest to jedno slowo). Po angielsku umie ona liczyc do 10 i mowic proste slowa. W tej chwili zna ona dwa zdania: I like woda (albo inne proste slowo) i I don't like (...). Rozumie ona jezyk polski, ale odpowiada mi po angielsku. Fizycznie rozwija sie ona prawidlowo. Jest bardzo samodzielna, sika do toalety, sama wyciaga przekaski z lodowki itp.Jadla ona samodzielnie, plauszkami od okolo 8miesiaca. Poczatkowo porozumiewala sie z nami prostym jezykiem migowym (slowa typu: mleko, jesc, koniec) Ja nie pracuje zawodowo tylko opiekuje sie nia i jej siostrami. Corki z pierwszego malzenstwa mojego meza sa z nami co drugi tydzien. Bardzo okazjonalnie slyszly ona jezyk polski od kogos innego niz ja. Kalista bardzo duzo mowi, ale niewyraznie. W tej chwili moge zrozumiec okolo 30% jej wypowiedzi ( sa one glownie w jezyku angielskim).  Za okolo miesiac, powinnam dostac "Moje sylabki" zestaw 1 i 2; "Moje ukladanki" zestaw 1 i "Krzyzowki sylabowe" z wydawnictwa Wir. Mam rowniez literki szorstkie uzywane w metodzie Montessori. Co moge zrobic aby usprawnic jej jezyk polski? Mam rowniez 6miesiaczna coreczke i chcialabym sie dowiedziec, jak moge z nia cwiczyc jezyk polski. Czy powinnam ja rowniez uczyc podstawowych slow w jezyku migowym, czy moze to spowolnic jej wymowe?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Sierpnia 01, 2014, 05:23:20 »

Droga Pani Karolino, przede wszystkim musi Pani konsekwentnie stosować metodę OPOL i zawsze mówić do Córek po polsku, a ojciec po angielsku, nawet gdy jego córki są u was w domu. Do nich oczywiście zwraca się Pan w języku angielskim. To wymaga konsekwencji i nieustannego monitorowania swoich wypowiedzi, ale jest to konieczne, bo jak Pani sama widzi trzyletnia Córeczka nie rozwija żadnego języka, co w znacznym stopniu wpłynie na rozwój intelektualny.
Na temat dwujęzycznego wychowania może Pani poczytać w zakładce "do pobrania" na  stronie  www.konferencje-logopedyczne.pl oraz w blogu – dr Elżbiety Ławczys – www.dwujezycznosc.blogspot.de   
   
Niezwykle ważna jest eliminacja  prawopółkulowych stymulacji,  co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, radia, komputera. Nie mogą one być włączone, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran.  Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia.

Ponieważ brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, budowanie systemu językowego jest priorytetem w terapii. 
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl oraz w książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl).

Najważniejsze zalecenia do pracy  terapeutycznej to słuchanie wypowiedzi językowych program: "Słucham i uczę się mówić" najpierw Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" a potem, gdy tylko pojawi się spontaniczne powtarzanie kilku samogłosek lub wybranych wyrażeń dźwiękonaśladowczych należy natychmiast włączyć- "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki l. pojedyncza", 30 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje. Do ćwiczenia powtarzania samogłosek można zastosować układankę "Gdzie jest A?" oraz "Samogłoski" (www.konferencje-logopedyczne.pl). Po wysłuchaniu programu oglądamy, "czytamy" z dzieckiem książeczki sylabowe "Kocham czytać" (www.we.pl), by stymulować powtarzanie, słuchanie i koncentrację na obrazie połączonym z mową.

Proszę nie uczyć nazw liter korzystając z literek!!! Rozpoznawanie pojedynczych liter i ich nazywanie tylko utrudni naukę czytania ze zrozumieniem.

W USA może Pani poprosić o konsultację terapeutkę Metody Krakowskiej Annę Nepomuceno- <ana.niedzwiecka@gmail.com>

Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska

Uczenie języka migowego jest zupełnie absurdalnym pomysłem. Takie doświadczenie nie tylko zwolni tempo uczenia się języka werbalnego, ale
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!