natelly
Newbie
Wiadomości: 1
|
|
« : Listopada 22, 2013, 03:22:16 » |
|
Dzień Dobry. Mój synek ma 2 lata i 3 miesiące. Do niedawna potrafił powiedzieć tylko mama, tata, dada i baba. Ale od około miesiąca mówi znacznie więcej. Potrafi już powiedzieć wszystkie samogłoski i łączy je (u-a, e-o, u-a, itp.) Oprócz w/w wyrazów mówi: tik tak, tra-ta-ta (nie wymawia r), tak, nie, mu, be, me, miał, ko-ko, ku-ku, ba, fu, pe, to, aj, am, ka, ału. Mówi sylabami np. ha-ha, hi-hi, hu-hu, he-he, ta-to, ja-jo, du-du, ku-ka, ka-ko, ko-go. Czasami zdarza mu się mówić ciągiem np. tu-tu-ta, ko-ko-ka, ku- ku-ka, pe-pe-pe. Czy jest to prawidłowe. Jednego dnia bardzo dużo mówi ( po swojemu), a drugiego znacznie mniej. Synek chodzi do przdszkola, ale przy jego skłonności do przeziębień był do tej pory tylko ok 1 m-ca. Pani logopeda do której chodzimy mówiła nam, że to dobre rozwiązanie. Ale czytałam, że nie jest tak do końca i chyba zrezygnujemy. Kazała nam też przyjść na wizyte dopiero za 3 m-ce. Nie wiem czy to nie za długi okres czasu. Byliśmy jak narazie tylko 1 raz. Kazała dużo ćwiczyć i dać mu troche czasu. Pytając czy może oglądać bajki - mówiła, że może. Choć my nie oglądamy bajek ani nie słuchamy radia, tylko piosenek dla dzieci. Po za tym synek nie mówi na mnie mama. Chociaż dziasiaj zapytałam go gdzie jest mama to wskazał na mnie palcem i powiedział ma, a na tate ta. Gdy coś potrzebuje najczęściej berze mnie za rękę lub woła w specyficzny sposób. Zgłasza potrzeby: siku ( łapie się za siusiaka), kupe ( łapie się za pupe), jeść lub pić ( bierze kubek lub talerz, otwiera lodówkę lub otwiera szafkę z jedzeniem). Ostatnio zrobił i powiedział pa pa. Wcześniej tylko pokazywał, a pa pa nie miało dla niego kontekstu.Teraz to się zmieniło. Jest bardzo pogodnym chłopcem. Lubi przytulać się. Lubi też tańczyć. Gdy ma na to ochotę pokazuje na radio żebym włączyła mu muzykę. Jego pasją jest układanie klocków i dopasowywanie kształtów. Stymuluję go: 1) program słucham i uczę się mówić - sylaby i rzeczowniki cz1. w słuchawkach 30 min dziennie w 2 sesjach 2) program komputerowy "kraina dzwięków", malujemy "mówiące zwierzęta", ćwiczymy na książkach "kocham czytać (od wczoraj), układamy sekwencje z klocków, układamy układanki z papieru. Podsumowując proszę o poradę i w miarę możliwości o kontakt do dobrego specjalisty na terenie Chełma lub Lublina. Dziękuję. Zapomniałam napisać, że synek wszystko rozumie i pomaga w domu. Zanosi ubrania do pralki, wyjmuje naczynia ze zmywarki. Jak poproszę go aby przyniósł pieluche lub chusteczki dla młodszego brata robi to niezwłocznie. Sprząta swoje zabawki. A jak znajdzie jakiś klocek pod szafką od razu chowa go do odpowiedniego pudełka. Zna kolory i figury geometryczne. Zastanawiam się też nad wprowadzeniem do słuchania wyrazów dzwiękonaśladowczych. Ale nie wiem czy nie będzie tego za dużo. Sylaby i rzeczowniki cz.1 słuchamy od ok 1 m-ca. Nie powtarza za lektorem, tylko raz powtórzył du,da,do, di. Ale używa je na codzień.
|