Droga Pani Katarzyno, bardzo się cieszę, że Pani napisała bowiem należy natychmiast działać zanim niepłynność mowy utrwali się. Ważne jest też eliminowanie negatywnych emocji dziecka związanych z trudnościami z płynną wymową. Koniecznie trzeba natychmiast działać:
1. program słuchowy "Trudne głoski" oraz jeden zeszyt "Sylaby i rzeczowniki" (ten, w którym są głoski d i g). Koniecznie Córeczka powinna słuchać i patrzeć na obrazki. Chodzi o koncentrację uwagi i jednocześnie przygotowanie do nauki czytania.
2. Wyeliminowanie cukru z diety.
3. Proszę nie mówić do dziecka: "mów powoli" tylko czekać spokojnie aż powie.
4. CAŁKOWICIE WYELIMINOWAĆ tv, komputer, tablet, gry w telefonie komórkowym.
5. Jeśli jest taka możliwość: basen i rower, jeśli nie, to codzienne spacery (godzinę!)
Dobrze, że Pani napisała o oburęczności. Gdy obie półkule mózgu walczą nieustannie o prymat, dziecko nie ma dobrych warunków do nauki mowy. Ważne, by już rozpoznać rękę dominującą i ją ćwiczyć.
Jak badać dominację ręki, oka, ucha, nogi, jak ćwiczyć, by wspierać kształtowanie się dominacji ręki, jak ćwiczyć z dzieckiem z niepłynnością - opisałam w ostatniej książce "Metoda krakowska wobec..."
Jeżeli Pani potrzebuje wsparcia proszę poszukać na stronie
www.szkolakrakowska.pl terapeuty MK, mieszkającego w pobliżu Pani miejscowości.
Warto ćwiczyć z zeszytem nr 1 Agnieszki Bali "Myślę, mówię, rysuję".(
www.arson.pl)
Bardzo serdecznie pozdrawiam i czekam na wiadomości o Martusi.
Jagoda Cieszyńska