Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 02:51:31 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Martwię się 20 miesięcznym synkiem  (Przeczytany 6880 razy)
vandzia
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Listopada 06, 2014, 05:45:34 »

Witam . Jestem mamą 20miesięcznego chłopca . Nieco martwi mnie jego rozwój i zachowanie.

Generalnie jest dzieckiem bardzo aktywnym i często odnosze wrażenie , że jest nadpobudliwy . Lubi uciekać , po domu zazwyczaj od rana do wieczora biega.  Jego ulubionym zajęciem jest trzaskanie szafkami i drzwiami . Oczywiście bawi się też zabawkami , głownie interesują go samochodziki . Jednak pluszaki go zbytnio nie interesują , tylko jak mówię , żeby przytulił misia , to wtedy go ściska i całuję. Jak dotąd mówi bardzo niewiele - daj , amam i czasem mama i tata.

Lubi byc na rękach ale tylko przez kilka sekund , zaraz się wyrywa i chce schodzić. Nie zawsze patrzy mi w oczy , nawet przy czułościach. Jednak bardzo lubi sie przytulac i całowac , może to robic przez cały dzień . Nie boi się obcych , jest bardzo towarzyski , lubi tańczyć , wtedy kręci się w kółko , czsami bardzo długo . Bardzo lubi zwierzęta.

Nie pokazuję palcem , czasem mu się zdarzy , ale na prawde rzadko . Jesli chodzi o książeczki , to zazwyczaj jak czytam , wyrywa mi je i sam ogląda . Cięzko mu się jest skupić na jednej czynności.

Jeśli chodzi o naśladowanie codziennych czynności , to radzi sobię bardzo dobrze . Przyklada telefon do ucha , czesze włosy mi i sobie , udaje , że pije z kubka , wyrzuca śmieci do kosza , daje mi pilot , żebym mu włączyła bajkę , chce pomagac przy sprzataniu. Jak widzi , że wychodze z domu , to daje mi swoje buty , żebym mu założyła .

Najbardziej martwi mnie to , że nie mówi , trzaska szafkami i to zajęcie bardzo go pochłania , czasem nie reaguje na swoje imię i jest bardzo zawsze czymś zajęty . Ma problemy z usypianiem , w nocy budzi się na pierś .

Nie naśladuję głosów zwierząt.

Jest nadpoudliwy i każda osoba , która z nim przebywala chociaż kilka godzin , mówiła mi to , więc to nie są tylko moje obserwacje. Często krzyczy bez powodu , lub kiedy sie czyms ekscytuję  , lub jak cos jest nie po jego myśli .

Zdarza mu się chodzić na palcach.

Jesli chodzi o jedzenie , to zazwyczaj nie ma z tym problemu , jednak Kubus preferuje mięso i ewentualnie ziemniaki , ryż , warzywa muszę przemycać w sosie pomidorowym.

Ogólnie jest bardzo wesołym dzieckiem i często sie smieje.

Robi papa i wysyła całusy , bije brawo i przybija żółwika

Bardzo proszę o opinię. Co mam robić , żeby pomóc dziecku ?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Listopada 08, 2014, 10:49:31 »

Droga Pani, opisane przez Panią zachowania Synka są bardzo niepokojące, nie tylko ze względu na opóźniony rozwój mowy, ale przede wszystkim z powodu zachowań ze spektrum autyzmu (stereotypie, rozproszenie uwagi, brak wspólnego pola uwagi, nadreaktywność, brak gestu wskazywania pacem).
Przede wszystkim niezwykle ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest eliminacja  prawopółkulowych stymulacji,  co oznacza CAŁKOWITĄ rezygnację z telewizji, radia, komputera. Nie mogą one być włączone, mimo, że dziecko nie patrzy na ekran.  Chodzi o to, że dźwięki płynące z medium nie pozwalają dziecku na słuchanie mowy z otoczenia, uczenia się prowadzenie NAPRZEMIENNEJ ROZMOWY i rozumienia społecznych przekazów niewerbalnych (mimika, wyraz oczu itp).

Najważniejsze zalecenia do pracy  terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze,  po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl).
   Ponieważ brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, budowanie systemu językowego jest priorytetem w terapii. 
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl oraz w książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl).

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!