Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 11:37:14 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Dziewczynka 2 lata i 8 mies  (Przeczytany 9083 razy)
Kacha112
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Maja 11, 2016, 06:32:38 »

Witam
Wiec moja corka ma
Dwa lata i osiem miesiecy mieszkamy w uk i jeszcze diagnozy nie mamy.
Głównym problemem jest brak mowy świadome słowa to nano (mamo) tata i oczywiście NIE.
Czasami zdarza sie jej powiedzieć one two three (jak wchodzi po schodach to liczy albo jak chce mnie pospieszyć) czasami zapyta cio to oraz kilka razy udało sie siok tu. Zdecydowanie jest to za mało i jest nam z tym bardzo trudno. Dodatkowo ma słaby kontakt wzrokowy i nie zawsze reaguje na imię, to takie główne problemy. Z mocnych stron to wspaniale potrafi sie bawić i gada często po swojemu kilka razy podczas zabawy słyszałam ze mowi siadaj, karmi lale, buduje wieże i udaje ze klocek to telefon. Potrafi tez spontanicznie naśladować jak śpiewam piosenki i cos pokazuje to stara sie powtórzyć rownież smieszne dźwięki stara sie powtarzać jak chrumkanie świnki. Miała wykonywane jakies testy na inteligencje i jest na normalnym poziomie swoich rówieśników potrafi ułożyć klocki według koloru i bawić sie sortownikiem kształtów. Jeśli chodzi o kontakty z innymi dziecmi to nie unika ich ale tez nie zabiega o kontakt mam wrażenie ze sie poddała bo wczesniej podejmowała próby. Średnio jej idzie wspólna zabawa jedyne co nam udało sie wypracować to razem układamy wieże z klocków czyli raz ja jeden raz ona i rzucanie piłeczka reszta to jej samodzielna zabawa. I teraz moje pytania, jak mam zacząć z nia prace metoda krakowska od razu powiem ze kontaktowałam sie juz z paniami z Luton niestety koszty terapi plus dojazd póki co sa dla nas nie do pokonania dlatego chciałabym rozpocząć jakas prace w domu póki co mamy dwa zeszyty z płytkami wyrazy dźwiękonaśladowcze i samogłoski opór na słuchawki jest ogromny ale bie poddajemy sie oczywiście radio telewizor wszystko wyłączone i jakie cwiczenia stolikowe mamy wykonywać gdzie znajdę szczegółowe opisy takich ćwiczeń jak mogę pracować z nia sama. I jeśli ma pani namiary na kogos kto pracuje ta metoda w Lublinie to tez by nam pomogło moze koszt w Polsce bedzie bardziej realny a planujemy wizytę w te wakacje . Serdecznie dziękuje za każda pomoc
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Czerwca 16, 2016, 06:11:46 »

Dzień dobry terapeutów MK w Lublinie i okolicy znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Na temat dwujęzycznego wychowania może Pani poczytać w zakładce "do pobrania" na  stronie  www.centrummetodykrakowskiej.pl oraz w blogu – dr Elżbiety Ławczys – www.dwujezycznosc.blogspot.com   

Powinniście Państwo konsekwentnie mówić do dziecka w języku polskim, nie rozumiem dlaczego chodząc po schodach Córeczka liczy po angielsku, kto ją uczył?   Jeśli mąż nie jest Polakiem proszę stosować metodę - OPOL (one-person-one-language).

Może Pani samodzielnie prowadzić ćwiczenia, ale konsekwentnie. Bardzo ważny jest program słuchowy, o nim w tym wątku pisze wiele matek!
Najważniejsze zalecenia do pracy  terapeutycznej: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze,  po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych wprowadzane są Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną) oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie (www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje.
Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" (www.we.pl) i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Gdzie jest A?", "Samogłoski" "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). "Moje pierwsze słowa (www.wir-wydawnictwo.com). Należy też stymulować dziecko do spontanicznych wypowiedzi podczas czytania książeczek - "Na wsi", "Na łące", "Pojazdy" "Sylabami po Krakowie" www.centrummetodykrakowskiej.pl).
   Ponieważ brak mowy wpłynie na dalszy rozwój intelektualny dziecka, także emocji i zachowań społecznych, budowanie systemu językowego jest priorytetem w terapii. 
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda CIeszyńska
Zapisane
Kacha112
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Sierpnia 13, 2016, 06:45:02 »

Witam Pani Jagodo
Od ostatniego postu wiele sie u nas zmieniło Amelia dostała w Anglii diagnozę autyzmu.
Patrząc na ich metody pracy z dzieckiem postawiliśmy wszystko na jedna kartę i skontaktowaliśmy sie z poradnia pro-med w Londynie. Amelia jest pod skrzydłami Pani Anny Cieslinskiej-Fakaj. Jeździmy juz od ok 2 miesiecy niestety były to nieregularne wizyty ze względu na okres wakacyjny ale zdecydowanie widać poprawę w rozumieniu mowy Amelia rozumie prawie wszystko niestety z mowa dalej jest bardzo cieżko. Czyta juz niemo proste wyrazy dźwiękonaśladowcze dopasowuje je bez problemu jednak samogłosek nie chce ani dopasowywać a tym bardziej mowic mimo iż wiemy ze potrafi bo jak sie zapomni to jej sie wypsnie gdzieś czasami nawet słowo jej wyleci np. Zamiast powiedzieć A powiedziała zielona a akurat literka była zielona. Tutaj wlasnie nasowa mi sie pytanie jak ja zachęcić do mówienia. Co do liczenia po ang nie mam pojęcia jak sie tego nauczyła bo w domu mówimy tylko po polsku za rada pani Ani angielski jest ograniczony do minimum staramy sie głownie obcować z ludzmi polskojęzycznymi. Po programach słuchowych tez średnio powtarza jak jej sie cos tam spodoba to bedzie powtarzać ale to raczej echolalie niż świadome powtarzanie. Mam nadzieje ze cos nam Pani doradzi.
Pozdrawiam
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Sierpnia 23, 2016, 12:08:50 »

Dzień dobry, jeśli w ciągu najbliższych dwóch miesięcy nie pojawi się spontaniczne powtarzanie to proszę rozpatrzyć przyjazd do Polski na turnus pięciodniowy. Jeśli planuje Pani przyjazd na święta to warto zarezerwować wcześniej termin, bo w tym okresie wielu rodziców z UK, Norwegi, Irlandii przyjeżdża na terapię.
Być może trzeba będzie pomóc Amelii poprzez zastosowanie metody MTG.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Kacha112
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #4 : Sierpnia 23, 2016, 07:20:37 »

Dziękuje bardzo za odpowiedz
Mam takie pytanie bo juz rozmawiałam z paniami w pro med i podobno MTG robi tam pani Asia. Tylko jedno pytanie z mojej strony bo Amelia umie wydać te wszystkie dźwięki ale tylko wtedy kiedy ona chce, przyłapałam ja pare razy jak bawiła sie kurka i robiła koko i kaczuszkami w kąpieli kwa kwa dlatego nie wiem do końca czy MTG tu pomoże bo to raczej kwestia jej uporu i niechęci to pokazywania swoich umiejętności ja mam wrażenie czasami ze ona udaje ze nie umie mowic czy w takim wypadku MTG ma sens ?
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #5 : Sierpnia 24, 2016, 09:56:57 »

Dzień dobry, jeśli mówi to oczywiście MTG nie jest potrzebne.
Warto by Amelia przyjechała na turnus do Polski do kogoś kto ma doświadczenie w pracy z dziećmi, które nie chcą mówić.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!