Katarzyna P
Newbie
Wiadomości: 11
|
|
« : Stycznia 23, 2016, 11:49:20 » |
|
Witam Byłam wczoraj na spotkaniu w przedszkolu by posłuchać o postępach syna (wykazującego zachowania sugerujące zaburzenia ze spektrum autyzmu) i wspólnie dyskutować, jak pomóc funkcjonować mu w placówce. Usłyszałam, że syn poczynił postępy w nawiązywaniu relacji z dziećmi, jest mniej przywiązany do rutyny i ogólnie widać jakieś postępy, natomiast dużym problemem jest brak koncentracji i uwagi. Szczerze mówiąc bardzo mnie to zaskoczyło - o ile dostrzegam problematyczne zachowania być może związane ze spektrum autyzmu/zespołem Aspergera (chociaż rzeczywiście w znacznie mniejszym nasileniu niż występują w przedszkolu) to moim zdaniem w domu nie ma problemów z koncentracją i uwagą. Owszem - jest energiczny, zdarza mu się wstać od stołu podczas posiłku, biega i skacze podczas niektórych zabaw, ale gdy wykonujemy jakieś zadania, gdy maluje, buduje z klocków raczej skupia się na zadaniu i kończy, co zaczął. Chodzimy z nim na koncerty do filharmonii i nie ma problemu by wysiedzieć 40 minut słuchając muzyki. Czasami wydaje mi się, że jest zbyt skupiony na muzyce - podczas gdy dużo innych dzieci zaczyna biegać, tańczyć, czy inaczej żywiołowo reagować na muzykę, on po prostu słucha i czeka na polecenia osoby prowadzącej koncert. Czy spotkali się Państwo z tak odmiennymi zachowaniami w przedszkolu i poza nim? O czym to może świadczyć? Jak pomóc wychowawczyniom? Ciężko jest mi im coś doradzić, jeśli sama nie zmagam się z jakimś problemem
|