Dobry wieczór, pyta Pan "czy u dziecka z tak poważnym opóźnieniem rozwoju możliwe i celowe jest korzystanie z tej metody?" , a przecież sam Pan pisze, że po zastosowaniu programu słuchowego "że dziecko rozgadało się"po swojemu" wchodzi z nami w dialog". Ma Pan dowody, że terapia działa, tylko trzeba ją konsekwentnie stosować. Konsekwentnie - oznacza codziennie z uwzględnieniem stymulacji: słuch, wzrok, ruch (tu wązne użycie narzędi: łyżka, kubek, widelec).
Terapeutów MK znajdzie Pan na stronie
www.szolakrakowska.plProszę odstawić bidon z rurką i wprowadzić skośny kubek. Tylko w ten sposób można uzyskać połykanie typu dorosłego, które warunkuje opanowanie prawidłowej artykulacji.
Konieczne jest podjęcie systemowej, całościowej intensywnej terapii prowadzonej w domu we współpracy z terapeutą (spotkanie raz w tygodniu). Terapia systemowa obejmuje:
- program słuchowy (CODZIENNIE, W SŁUCHAWKACH),,
- ćwiczenia spostrzegania wzrokowego; podawanie przedmiotów, zabawek,
- ćwiczenia dużej i małej motoryki,
- ćwiczenia kategoryzacji (dobieranie takich samych obrazków, klocków itp).
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska