Wróć do strony głównej.
Grudnia 23, 2024, 08:42:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Niemowlę z głębokim niedosłuchem  (Przeczytany 7589 razy)
Julia92
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Lipca 10, 2016, 04:39:36 »

Szanowna Pani Profesor,

moja córka cierpi na głęboki niedosłuch (w pierwszym badaniu ABR obustronnie nie było odpowiedzi na żadnej częstotliwości, z kolei na drugim pojawiła się jedynie odpowiedź na prawym uchu na 100 dB na częstotliwości 1000 Hz). Za tydzień córka skończy 6 miesięcy.
Od maja nosi aparaty słuchowe, jednak do tej pory nie jest widoczna żadna reakcja na dźwięki. Razem z logopedą pracujemy z córką metodą werbo-tonalną. Wszczepienie implantu zaplanowane jest na październik.

Uprzejmie proszę Panią Profesor o podpowiedź w jaki sposób mogę pracować z córką przed wszczepieniem implantu, pomimo braku reakacji na dźwięki, a także od czego rozpocząć pracę już po operacji.

Pozdrawiam serdecznie
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Lipca 21, 2016, 08:43:56 »

Dobry wieczór, dla rozwoju dziecka sześciomięsiecznego bardzo ważne są kontakty twarzą w twarz z różnymi osobami, naśladowanie mimiki, uśmiechów, powtarzanie sylab (trzeba mówić do rączki dziecka, by mogło odczuć ruch powietrza.
Należy ćwiczyć:
Mała motoryka:
- wyciąganie ręki do zabawki, gdy w jednej ręce dziecko trzyma inną zabawkę
- manipulowanie elementami grzechotki pod kontrolą wzroku,
- chwyt za sznurek, by przyciągnąć koło (pierścień)
- chwytanie przyciągniętego koła
- chwytanie klocka (miękkie plastikowe klocki) i utrzymywanie go,
Percepcja
- poszukiwanie źródła dźwięku (jedna osoba podaje dźwięki (dzwonek, bębenek, młynek do kawy itp), druga trzyma dziecko na kolanach),
- śledzenie ruchu koła, pokrywki, piłki
- skupianie wzroku na zabawce, którą dorosły porusza nią na stole,
- słuchanie programu słuchowego w słuchawkach (3-5 minut dziennie - nie jednorazowo), (Słucham i uczę się mówić: Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze - www.arson.pl). Bardzo ważne ćwiczenie, które ułatwi potem ćwiczenie słuchania przez implant.
- śledzenie spadającego przedmiotu ze stołu,
- odsłanianie ukrytego pod chustką/serwetką przedmiotu,
- obserwowanie siebie w lustrze (dziecko musi widzieć swoją twarz)
- śpiewanie dwóch wersów  zwrotki piosenki do zabawki i poruszanie rytmiczne zabawką (zawsze w taki sam sposób) np. Zuzia lala nieduża, a na dodatek cała ze szmatek i Wio koniku, a jak się postarasz na kolację dojedziemy akurat i Uciekaj myszko do dziury, bo cię tu złapie kot bury. Po kilkunastu powtórzeniach śpiewamy dwa wersy piosenki i oczekujemy, że dziecko popatrzy na właściwą zabawkę.

Komunikacja
- zabawa zwierzątkami z użyciem wyrażeń dźwiękonaśladowczych,
- pokazywanie palcem (gdzie lampa, gdzie mama) - gest wskazywania palcem powinien pojawić się około 8 miesiąca życia.

Po wszczepieniu implantu należy zwiększyć czas stymulacji słuchowych.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda CIeszyńska

Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!