Dzień dobry,
Jak sama Pani zauważyła, Igor prezentuje pewne niepokojące zachowania (problem z rozpoznawaniem, rozumieniem i nazywaniem emocji oraz sytuacji społecznych, przewaga chęci działania na własnych zasadach, niechęć do respektowania określonych reguł). Pisze Pani, że Syn był diagnozowany w wieku niespełna dwóch lat, a teraz jest już sześciolatkiem, dlatego zachęcałabym jednak do re-diagnozy, aby ocenić rozwój Igora w obecnym momencie oraz uzyskać wskazówki do pracy nad zachowaniami Syna, które wzbudzają Pani niepokój i powodują bezsilność.
Ciężko dobrać odpowiednie ćwiczenia (poziom trudności, rodzaj materiału zadaniowego) bez uprzedniego poznania możliwości poznawczych i językowych Pani Syna. Zwykle ćwiczenia dotyczące emocji i relacji społecznych oraz rozumienia pewnych zasad społecznych dobierane są indywidualnie, w zależności od tego, co zostało opanowane, a z czym są największe trudności (konkretne sytuacje społeczne, konkretne emocje i in.).
W naszym wydawnictwie można zakupić pomoc pt.: "Emocje i relacje społeczne" (
https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/cwiczenia/emocje-i-relacje-spoleczne-17.html). Jest to zbiór obrazków sytuacyjnych, na których możemy ćwiczyć umiejętność rozumienia i nazywania emocji oraz norm społecznych. Zachęcam do skorzystania i rozpoczęcia pracy nad tym, co dla Syna i dla Was najtrudniejsze.
Pozdrawiam,
Małgosia Lasak