Szanowna Pani Profesor,
bardzo proszę o poradę w sprawie chłopca 5,5-letniego. Chłopiec ma wiele deficytów, zaburzone jest rozumienie, oczywiście także tworzenie wypowiedzi, zaburzone jest artykulacja, zaburzone jest postrzeganie relacji czasowych oraz przestrzennych, występuje u niego jąkanie. Chłopiec jest lewouszny, lewonożny, w czterech próbach na oko, dwa razy wybrał oko lewe, dwa razy ustawiał narzędzie centralnie. Duża trudność jest z wyborem ręki - w zadaniach z narzedziem pisarskim wybiera prawą rękę, jednak w innych próbach zmiania ręce, a w próbie z "wkrecaniem żarówek" i opuszczeniem jednej ręki, w górze zostawia rękę lewą. Czy w takiej sytuacji zasadne jest, by wybrać za chłopca rękę prawą?
Bardzo dziękuję za odpowiedź i będę wdzęczna za wszelkie wskazówki,
Małgorzata Kowal
u nas np. było tak, że pani przedszkolanki próbowały narzucić córeczce aby rysowała i pisała prawą ręką, dopiero we wakacje w domu zauważyliśmy że córka znacznie sprawniej robi to lewą, choć już wcześniej mieliśmy podejrzenia że jest leworęczna