Dzień Dobry
W maju byliśmy na diagnozie u Pani Marty Korendo, która zdiagnozowała u mojego synka opóźnienie mowy i silnie zagrożenie dysleksją.
Ćwiczę codziennie ok. 1 godz sama w domu ze względu na brak dostępności terapeuty w moim mieście.
Mam pytanie, jeśli Domiś opanował wszystkie etapy sekwencji i obracania wzorów w przestrzeni, to czy mogę te ćwiczenia wykonywać razem z nim np. w weekend, gdy mam więcej czasu, a na tygodniu skupić się bardziej na nauce czytania.
Do tej pory bardziej skupiałam się na ćwiczeniach lewopółkulowych, a mniej na czytaniu teraz chciałabym zmienić.
Domiś poznał sylaby na lit P, M B, L ale ma duży problem z różnicowaniem. Jak są sylaby na jedna lit. to nie ma problemu jeśli zestawiam dwie sylaby np. PA, MA to zaczyna się zgadywanie. Jedne sylaby umieściłam w chmurkach a drugie w czerwonych jajach dinozaura, co znacznie poprawiło rozpoznawalność ale i tak są problemy. Oprócz tego czytamy książeczki „Kocham czytać”, które Domiś zna na pamięć. Ćwiczymy także Moje sylabki i czytanie globalne.
Oprócz nauki czytania wykonujemy zalecany cały zestaw ćwiczeń.
https://100001.onl/ https://1921681254.mx/ Odkąd zaczęliśmy ćwiczyć i wyłączyliśmy telewizor Dominik zrobił duże postępy. Wcześniej nie potrafił powiedzieć imion swoich kolegów z przedszkola, a teraz wymienia i dopowiada kogo lubi i zaprosi na swoje urodziny, a kogo nie lubi. Wcześniej nie bawił się z rówieśnikami tylko ich głównie bił, teraz nie bije i zdarza się, że pobawi się z maksymalnie jednym kolegą.
Wcześniej w przedszkolu odmawiał uczestnictwa w zajęciach kółkowych i stolikowych, nie wykonywał poleceń tylko siedział z boku i się przyglądal. Teraz chętnie uczestniczy we wszystkich zajęciach , chociaż ma problem z wykonywaniem zajęć plastycznych.
Wcześniej nie chciał nic opowiadać teraz opowiada wszystko, aż mu się buzia nie zamyka.