Magic88m
Newbie
Wiadomości: 7
|
|
« : Grudnia 21, 2012, 10:57:06 » |
|
Witam serdecznie
Jestem mamą chłopczyka, 3 latka, martwią mnie bardzo dziwne zachowania synka. Nawet dzisiaj, byliśmy na jasełkach w przedszkolu ( cieszę się, że synek poszedł też z tatą, ponieważ tata wreszcie zobaczył różnice między Miłkiem, a resztą dzieci ) synek oczywiście odegrał swoją rolę, ale co lepsze, znał też na pamięć role innych dzieci, było widać, gdy inne dzieci recytowały swoje kwestie Miłek także sobie pod noskiem mówił. Gdy wróciliśmy do domku cały czas powtarzał kwestię jednego chłopca. Cały czas synek nie jest zdiagnozowany, oraz nie ma dominującej ręki, nie cierpi rysowania i malowania, więc go do tego nie zmuszam, kiepsko trzyma kredkę/ długopis, bardzo sztywno i bardzo mocno dusi. Wszystkie pisaki są powduszane. Interesuje się tylko pociągami, a wczęśniej od 1 roku życia do niedawna tylko traktorami. Co jest najbardziej niepokojące, to brak spontanicznego mówienia, takiego od siebie, zadawania normalnych pytań, pomimo tego, że zasób słów jest dość duży. Słaby kontakt wzrokowy, często odpowie dopiero przy którymś tam powtórzeniu pytania, bardzo często powtarza, ale potrafi zmienić formę, teraz na szczęście po "zepsuciu" komputerka i telewizorka jest lepiej, ale wcześniej synek potrafił bez zająknięcia recytować teksty z reklam, długie wiersze, wszystko potrafi zapamiętać, ostatnio poprosił o bajkę której nie widział kilka miesięcy. Pamiętał dokładnie o czym była i jaki miała tytuł, synek potrafił nagle ocknąć się i opowiadać jakiś fragment książeczki, bądź odpowiadać na pytania tekstami z reklam, potrafi jednak zakomunikować wszystkie potrzeby, powiedzieć co chciałby zjeść, choć wymienia tylko kilka rzeczy, potrafi ładnie zbudować zdanie i jak na 3 latka o dziwo bardzo poprawne, jednak dużo ma schamatycznych zachowań np jak wejdzie za łóżko, zawsze mówi to samo "Mamo ratuj mnie", jest tych zachowań dziwnych naprawdę wiele, ale też i poprawnych. Pani profesor od czego zacząć? Wiem, że jeśli chodzi o takie dzieci każdy dzień jest ważny a ja z nim siedzę tylko i z synkiem rozmawiam bo już nie wiem od czego zacząć, nie wiem jakie robić ćwiczenia, gdzie się udać po pomoc. Póki co umówiłam się z synkiem do poradni psychologiczno pedagogicznej na miejscu zamieszkania ale wizyta dopiero za 2 tyg. Martwię się po prostu, że zmarnowałam najlepszy czas na pomoc w jego rozwoju, zawsze myślałam, że taki już jest. Pani proferos, jeszcze takie pytanie, czy jeśli zacznie się z dzieckiem intensywną terapię, będzie w przyszlości dzieckiem bez zaburzeń, czy może jest już za późno by synka naprowadzić na prawidłową ścieżkę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Magic88m
Newbie
Wiadomości: 7
|
|
« Odpowiedz #1 : Grudnia 21, 2012, 11:02:47 » |
|
Pani profesor, jeszcze jednak bardzo ważna dla mnie kwestia, zdecydowaliśmy się z narzeczonym, że jeśli znalazłaby Pani odrobinę czasu, zdecydujemy się na przyjazd do Pani gabinetu w Krakowie, pomimo tego, że mieszkamy w Welkopolsce. Bardzo ważna jest dla mnie szybka diagnoza i terapia synka, z każdym dniem jestem bardziej wykończona psychicznie zaistniałą sytuacją, nie chcę marnować cennego czasu mojego dziecka.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #2 : Grudnia 22, 2012, 09:03:17 » |
|
Droga Mamo Miłka, bardzo mnie niepokoją zachowania Synka. Będę w Polsce dopiero 10 stycznia, termin musimy uzgodnić telefonicznie. Proszę poprosić Panią Magdę Gaweł, kierującą biurem Centrum Metody Krakowskiej, by podała Pani numer mojego telefonu służbowego. Podczas świątecznych dni proszę pamiętać o konsekwencji w egzekwowaniu poleceń, całkowitym zakazie telewizji i gier komputerowych, Proszę także przeczytać w zakładce "do pobrania" artykuł pani dr M. Korendo na temat zespołu Aspergera. serdecznie pozdrawiam Jagoda cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Magic88m
Newbie
Wiadomości: 7
|
|
« Odpowiedz #3 : Grudnia 25, 2012, 01:38:41 » |
|
Bardzo dziękuję Pani Profesor za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie,co może być przyczyną takich zaburzeń? Czy tylko przestymulowana prawa półkula? Czy może skrzyżowana lateralizacja? Ostatnio sprawdzałam co synek ma dominującego. Na pewno nogę ma prawą dominującą, co do oka, to nie potrafiłam określić, ponieważ synek jak przykładał klucz to trzymał go tak jakby na środku głowy, ani nie patrzył prawym okiem ani lewym, co do rączki to raz bierze w prawą np pisak, potem w lewą, ale bardzo często próbuje oburącz, co do ucha to chyba prawe jest dominujące. Bardzo się martwię, ponieważ synek tak jakby się cofał w rozwoju, jeszcze pół roku temu mówił znacznie więcej i wykazywał więcej emocji, a teraz, zachowuje się jakby wszystko było mu obojętne. Posługuje się zazwyczaj tymi samymi zwrotami i słowami. Nie wiem już co robić, jestem lekko podłamana, nie wiem jak z nim pracować.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Magic88m
Newbie
Wiadomości: 7
|
|
« Odpowiedz #4 : Grudnia 27, 2012, 07:57:38 » |
|
Pani profesor, jeszcze jednak bardzo ważna dla mnie kwestia, jak to jest z tym oglądaniem i słuchaniem. Rozumiem, że jest to bardzo istotne w terapii, w domu bardzo tego pilnuję, dziecko nie ogląda telewizji, nie słucha radia. Jednak w przedszkolu Pani czasami włączy dzieciom bajkę, oraz słuchają muzyki np na zajęciach rytmiki. Miłek chodzi do przedszkola tylko na 5 godzin, chociaż teraz pewnie długo nie pójdzie, czekają mnie wizyty u alergologa, neurologa, logopedy i chcę by był zdrowy, a gdy chodzi do przedszkola właściwie większość czasu choruje. Więc jeśli pójdzie do przedszkola i tam troszkę poogląda bajkę bądź posłucha muzyki, to czy moje starania wtedy idą na marne? Czy taka drobna ilość nie jest szkodliwa dla niego? Miłek od września był też zapisany na lekcje angielskiego, właściwie większość dzieci na te dodatkowe zajęcia uczęszcza, bardzo ładnie wyłapuje słówka, czy teraz, znając jego problemy powinien zrezygnować z tych zajęć? Pozdrawiam serdecznie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #5 : Grudnia 30, 2012, 12:14:56 » |
|
Droga Mamo Miłka, wczoraj rozmawiałyśmy już przez telefon, ale nie pytała Pani o lekcje j. angielskiego. Na razie należy je zawiesić, i tak jak mówiłam, jeśli Pani nie pracuje to lepiej ograniczyć czas spędzany w przedszkolu. Muzyka podczas rytmiki nie przeszkadza, ale bajki w Tv tak. Przypominam, także, że najważniejsze jest ćwiczenie prawej ręki, oraz opowiadanie dziecku treści książeczek, lub opisywanie ilustracji i na ich podstawie budowanie narracji, tak by Miłek uczył się języka spontanicznego, zmiennego, a nie stałych fraz. Bardzo ważna konsekwencja w wychowaniu i praca nad wybiórczością jedzenia. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Magic88m
Newbie
Wiadomości: 7
|
|
« Odpowiedz #6 : Grudnia 30, 2012, 05:47:03 » |
|
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Ogromnie się cieszę, że szukając pomocy trafiłam właśnie na Panią, ponieważ już na tym początkowym etapie widzę znaczną poprawę, Miłek z dnia na dzień coraz bardziej się otwiera, pojawia się coraz więcej słów i spontanicznych zachowań, trzymamy się wszystkich zaleceń i choć ciężko mi jeszcze wypracować stały rytm prac stoliczkowych Miłek na szczęście coraz grzeczniej je wykonuje, skoro już teraz jest dużo lepiej, to nie mogę się doczekać, co będzie np za pół roku. Z tym przedszkolem, to chyba faktycznie odłożę, na następny rok. Mały jest chorowity, głównie chodziło mi o kontakt z dziećmi, ponieważ mieszkam w bardzo małej miejscowości, gdzie dzieci niestety nie maja zbyt wielu atrakcji, nie ma ani jednego placu zabaw oraz na spacerkach również nie ma kontaktu z dziećmi. Bardziej jednak niż na kontakcie z dziećmi zależy mnie by się coraz lepiej rozwijał. Co do osiągnięć, póki co, nie wiem czy to szybko czy nie, Miłoszek zna już wszystkie Samogłoski doskonale, ostatnio odczytał także w innej książeczce i na mojej bluzie Czy zatem mogę już wprowadzać kolejne zeszyty? Pozdrawiam bardzo gorąco Panią Profesor.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Magic88m
Newbie
Wiadomości: 7
|
|
« Odpowiedz #7 : Stycznia 01, 2013, 10:43:38 » |
|
Pani Profesor, jeszcze jedna bardzo ważna dla mnie kwestia. Skoro synek już mówi i to bardzo wyraźnie, jednak jego mowa jest bardzo "sztywna" zazwyczaj odpowiada prawie tak samo, bardzo często identycznie, odnosząc się do większości spraw, jednak potrafi ładnie mówić i budować długie złożone zdania. Czy powinnam zakupić "Słucham i uczę się mówić" Czy na razie "Kocham czytać" wystarczy? Chodzi mnie o to, że w większości jego przekazy są po prostu tymi zasłyszanymi, zapamiętanymi, bardzo bym chciała, by zaczął mówić sam od siebie, póki co ćwiczymy to w ten sposób, że oglądamy obrazki i prowadzę wtedy dialog jaki możliwie miałyby postaci, bądź tłumaczę mu, jak jeszcze może się zapytać, bądź coś powiedzieć, gdy coś chce. Jednak chyba każda mama byłaby lekko zmęczona słysząc codziennie, właściwie to samo i znając już każdą właściwie możliwą odpowiedź dziecka, nie wiem, jak jeszcze mogę w nim rozwijać, by próbował więcej od siebie, bez tych schematów, ile czasu terapii potrzeba by te schematy zaczęły ustępować? Jeśli synkowi, na tym poziomie mowy, który ma, również przydałby się zestaw "Słucham i uczę się mówić" Jestem gotowa zakupić, tylko nie wiem czy to wskazane dla dzieci które już mówią. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #8 : Stycznia 02, 2013, 07:35:45 » |
|
Droga Mamo Miłoszka, może Pani już wprowadzić wyrażenia dźwiękonaśladowcze i pierwszy zeszyt z sylabami. Program słuchowy nie jest potrzebny dzieciom mówiącym, jedynie "Trudne głoski" - to jeden zeszyt z głoskami s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż i r. Aby motywować dziecko do samodzielnego tworzenia wypowiedzi trzeba bawić się w role: np. ty jesteś fryzjerem, a ja panią, ty sprzedajesz a ja kupuję, ja jestem lekarzem, a ty jesteś chory. Warto też wykorzystać figurki postaci, zwierzątka. Gdy opowiadamy dziecku bajkę, lub opisujemy obrazki ZAWSZE tworzymy nowe zdania, a nawet inna fabułę, by dziecko nauczyło się zmienności. Proszę pamiętać o pisaniu dziennika wydarzeń z życia dziecka. Za każdym razem opisujemy inne zdarzenie, podkreślamy emocje, zawracamy uwagę na uczucia innych osób.
Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ubetetiuvoh
Newbie
Wiadomości: 1
|
|
« Odpowiedz #9 : Lutego 10, 2024, 06:20:15 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|