Dzień dobry, pytanie nie jest do mnie, ale ponieważ chodzi o Metodę Krakowską pragnę poinformować, że nie wszyscy terapeuci twierdzący, że pracują według jej założeń rzeczywiście tak czynią. Na stronie
www.szkolakrakowska.pl jest lista terapeutów, którzy mają prawo do tytułu terapeuta Metody Krakowskiej.
Metoda jest całościowa i tylko stosowanie wszystkich elementów jest zasadne w terapii. Należy podkreślić, że Metoda Krakowska jest s y s t e m e m, czyli spójną całością zbudowaną z zespołu elementów wzajemnie powiązanych w relacje, realizujących funkcję nadrzędną (budowanie systemu językowego) lub zbiór takich funkcji (stymulację wszystkich rozwoju poznawczego).
Jak każda metoda systemowa nie powinna być stosowana z innymi, nie można także w przebieg terapii włączać technik sprzecznych z przyjętymi w Krakowie założeniami filozoficznymi, językoznawczymi i neurobiologicznymi.
Podstawowe elementy metody krakowskiej
1. Stymulacja słuchowa
2. Komunikacja ułatwiona
Gesty wizualizacyjne i gesty interakcyjne
Manualne Torowanie Głosek®
3. Techniki komunikacyjne
4. Programowanie języka
5. Dziennik wydarzeń
6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
7. Terapia funkcji wzrokowych
8. Stymulacja funkcji motorycznych
9. Wybór dominującej ręki
10. Kształtowanie zabawy tematycznej
11. Stymulacja lewej półkuli mózgu
12. Kształtowanie zachowań społecznych
13. Stymulacja poznania wielozmysłowego
14. Stymulacja pamięci
15. Ćwiczenia kategoryzacji
16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
17. Logoterapia (rozmowy z rodzicami, wyjaśnienie zasad terapii, przekazanie programu i umożliwienie Rodzicom oglądania prowadzonych zajęć z dzieckiem)
W dniu 28 IX odbędzie się w Bielku Białej konferencja poświęcona terapii dziecka z ZD, a w dniu 16 X szkolenie w Krakowie organizowane przez portal
www.konferencje-logopedyczne.plSerdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska z Zespołem Metody Krakowskiej