Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 10:23:14 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem logopedów - metoda symultaniczno-sekwencyjna a głoskowanie  (Przeczytany 9766 razy)
Karolina*
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Listopada 21, 2012, 10:47:42 »

Szanowna Pani Profesor.

Chciałabym zapytać jak radzić sobie z wszechobecnym głoskowaniem w placówkach oświatowych.
Jestem logopedą, po cyklu szkoleń w Krakowie, u dzieci, które mam pod opieką w przedszkolu wprowadzam czytanie sylabami wg Pani metody. Jednak rodzice nie stosują się do moich zaleceń (dziecko po tygodniu wraca na  terapię i "MU" czyta jako "my+ u"), a codzienne przedszkolne zajęcia uczą dzieci głoskowania.
Niejednokrotnie wchodząc na zajęcia słyszałam nauki pań przedszkolanek (np."to jest py jak parasol, sy jak samolot, itp.).
Rozmowy z paniami  nic nie dają, usłyszałam, że taki jest program nauczania i nic tego nie zmieni. Że panie muszą tak uczyć, bo tak skonstruowane są podręczniki, tego wymaga dyrekcja. Że dawniej wszyscy tak się uczyli i nie było problemów.
Z kolei rodzice twierdzą, że panie wymagają od dzieci tej umiejętności więc muszą ją ćwiczyć.
W prywatnych gabinetach dzieje się podobnie - logopedzi wprowadzają czytanie sylabami, a dzieci w przedszkolach i szkołach dalej głoskują, bo tak uczy pani i z tego są oceniane.
Szczerze mówiąc, ogarnia mnie niemoc i nie wiem co robić, bo w praktyce okazuje się, że dzieci są uczone jednocześnie dwoma metodami, z których jedna jest dla nich szkodliwa, ale wymagana.
Pozdrawiam serdecznie
Karolina
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Listopada 27, 2012, 06:51:09 »

Droga Pani Karolino, staramy się metodą małych kroków zmieniać rzeczywistość. Wiele dzieci udaje się nauczyć czytać zanim przyjdą do zerówki. Gdy czytają nic im już nie zaszkodzi.
Co do programu, to nauczyciele nie mają racji jest podręcznik do pierwszej klasy do nauki czytania sylabami. W zerówce w programie nie ma czytania, ale nauczyciele nie chcą się uczyć nowych umiejętności.
Współczesne, przestymulowane obrazem dzieci nigdy nie będą czytały z przyjemnością jeśli będą głoskowały.
Program szkoły zezwala nauczycielowi na realizowanie programu autorskiego, ale nie każdy nauczyciel chce być kreatywny. To się zmieni, ale trzeba czasu.
Serdecznie pozdrawiam

JAgoda Cieszyńska









Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!