Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 03:29:47
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: SMF - Just Installed!
Strona główna
Pomoc
Zaloguj się
Rejestracja
Forum Serwisu Logopedycznego
>
Pytania do naszych terapeutów
>
Inne
>
Dziecko z rozszczepem a klasa integracyjna
Strony: [
1
]
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Dziecko z rozszczepem a klasa integracyjna (Przeczytany 7071 razy)
kasiap
Newbie
Wiadomości: 6
Dziecko z rozszczepem a klasa integracyjna
«
:
Czerwca 05, 2013, 05:50:16 »
Witam serdecznie Pani Profesor,
Zwracam sie z ogromna prosba o pomoc.Jestem logopeda i mam na terapii dziewczynke z rozszczepem podniebienia po zabiegu zszycia.Ola bardzo nosuje,mowa,mimo cwiczen, jest niezrozumiala. W tamtym roku dziewczynka otrzymala z mojej poradni orzeczenie, na podstawie ktorego moze uczeszczac do grupy integracyjnej na terenie przedszkola i korzystac z pomocy specjalistow.W tym roku pani doktor chirurg plastyk nie chciala wypisac zaswiadczenia do integracji.Integracja przysluguje miedzy innymi dzieciom z niepelnosprawnoscia ruchowa, i tu mowi sie o motoryce malej i duzej.W tamtym roku mozna bylo artykulatory "podpiąć" pod motoryke małą i tym sposobem Ola dostala orzeczenie i mogla uczeszczac do integracji.W tym roku nasza dyrekcja wyczytala,ze artykulatory nie zaliczaja sie do motoryki malej i dlatego Ola musi isc do normalnej klasy,gdzie nie bedzie miala zadnej pomocy. W literaturze mozna wyczytac rozne opinie.Niektorzy autorzy zaliczaja artykulatory do motoryki malej, inni nie. Bardzo zalezy mi na poznaniu zdania autorytetu jakim jest Pani Profesor
Serdecznie pozdrawiam
Kasia P.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
Wiadomości: 1231
Odp: Dziecko z rozszczepem a klasa integracyjna
«
Odpowiedz #1 :
Czerwca 08, 2013, 09:46:33 »
Droga Pani Kasiu, ja na ten problem patrzę bardziej ogólnie. Jeśli dziecko nie ma obniżenia sprawności intelektualnej, to nie widzę konieczności edukacji w grupie integracyjnej. W wielu wypadkach nawet po zabiegu pozostaje nosowanie i wówczas najważniejsze są ćwiczenia poprawiające wyrazistość.
Z teoretycznego punktu widzenia mała motoryka to sprawność manualna. Można jednak mówić ogólnie o motoryce, w skład której wchodzą: duża, mała i sprawność oralna.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [
1
]
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Pytania do naszych terapeutów
-----------------------------
=> Autyzm
=> Zespół Aspergera
=> Zaburzony rozwój mowy
=> Terapia - problemy
=> Wczesna Stymulacja
=> Dysleksja
=> Pomoce
=> Inne
Ładowanie...