Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 09:33:13 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Metoda w grupie przedszkolnej cz.2  (Przeczytany 7343 razy)
przedszkolAnka
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Marca 10, 2014, 03:47:07 »

Kochana Pani Profesor,

zastosowałam się do wszystkich wskazówek o których mi Pani napisała i mogę stwierdzić, że mamy małe sukcesy, bo dzieci już świetnie czytają samogłoski, wyrażenia dźwiękonaśladowcze i sekwencję samogłosek. Dla mnie to także wielka radość, jak patrzę na umiejętności moich przedszkolaków. Chciałabym Panią Profesor dopytać jeszcze o dziennik wydarzeń i myślenie przyczynowo -skutkowe. Nie wiem jak to wprowadzić na zajęciach. Czy mam kazać każdemu dziecku przynieść zeszyt i wtedy jak coś na ćwiczeniach będziemy robić to mam podpisywać za każdego? czy jak inaczej? podobnie jest z układaniem historyjek obrazkowych. Moja grupa jest duża i zastanawiam się czy każdemu mam drukować tę samą historyjkę, czy np. każdemu dziecku mogę rozdać inną,a  potem prosić o to, żeby opowiedziało o czym jest? Jeżeli chodzi o naukę czytania to jak na razie zajęcia ułożyłam sobie tak:
1. Nauka samogłosek i jednocześnie wyrażeń dźwiękonaśladowczych
2. Nauka sekwencji samogłosek
3. Nauka prymarnych sylab i dalej czytanie globalne (np. zabawki/ubrania).

Czy to jest w porządku? Czy powinnam najpierw zrobić z dziećmi naukę dobierania podpisów do obrazków z Arsonu (lala/auto/miś/piłka), a dopiero potem dźwiękonaśladowcze?
Zrobiłam źle?
Kochana Pani Profesor, chciałabym też nauczyć dzieci czytać globalnie nazwy osób (mama,  tata i imię dziecka), ale nie wiem też jak mam to zorganizować? Prosić każdego o przyniesienie zdjęć? Jak tylko z taką dużą grupą to zrobić, żeby każde dziecko dobrze podpisało rodzinę? mam do każdego podchodzić i czytać mu napis?


Proszę o podpowiedź, Ania K.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Marca 14, 2014, 12:16:47 »

Droga Pani Aniu, bardzo się cieszę, że odnosi Pani sukces, a dzieci i Pani dobrze się bawicie ucząc się.
1. Historyjki obrazkowe warto dać różne, dzieląc dzieci na małe grupy. Potem każdy z grupy opowiada jeden obrazek. Wówczas dzieci uczą się efektywniej.
Dziennik każde dziecko powinno mieć w swoim zeszycie. Na początku dzieci same podpisują samogłoskami różne sytuacje, które zdarzyły się w domu lub przedszkolu. Potem wklejać wyrażenia dźwiękonaśladowcze oraz wyrazy globalne. Trzeba poprosić rodziców o zdjęcia mamy, taty, ewentualnie dziadków i rodzeństwa. Wiem z doświadczenia, że nie zawsze rodzice współpracują wówczas dziecko samo zrobi portrety.
3. Ułożona przez Panią sekwencja jest PRAWIDŁOWA.

Można wydrukować podpisy: MAMA, TATA, a pozostałe trzeba będzie dzieciom wpisać.

Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!